Jo det här tycker jag om. Det är en av dina bättre, melodin är också tydligare och det är nog det som gör det i mina öron. Ja och att den är vacker också så klart... Åsa gör också ett kanonjobb och rösten passar som sagt klockrent.
Det fanns några starka toner precis i början som störde lite.
Bra jobbat
skrev ett långt introvert och ganska trist svar till dig stajo och clemens. Angående tydliga melodier och dylikt.
Det försvann för datorn fick spel...
Tack för lyssning och kommentar. Håller med om Åsa, jag ahr haft tur att hitta helt "rätt" sångare på de 3 stycken Eminescu-visorna som är klara.
Har fått ny sång från Marre, till låten Up to the star, som är den andra i ordningen.
Ja.. har ju lyssnat förut och kan nog hålla med Stajo om att denna är en av dina bättre, kanske för att det finns en tydlig melodistruktur...mycké snyggt jobb av båda! /C
Den är nog lättare att ta till sig, eftersom den har strukturen av en "vanlig" låt, vers refr, utan att lyssna nu då, men har för mig att det är så. Melodin (lyssnar nu) är inte en "evig melodi" (som aldrig landar), utan sträcker sig över 4 takter, om jag inte har helt fel..
Det roliga med de här låtarna, gjorda på countryackord
, det är att de är rätt lätta att skapa, så kul att det ändå går hem.
Lyssnar mycket på jazz just nu, så inte otroligt att jag slänger in lite mer udda ackord eller nån vispande trummis framöver...
Tack för lyssning, och kommentar!