Ingen automatik här, inte - utan det är manuell start av alla backuper hos mig.
Jag kör en image-backup (med Acronis TrueImage) på systemdisken ut till en eSata-disk när andan faller på - typ varannan vecka eller något ditåt. Audiodisken kör jag backup på till samma eSata i samma veva. Denna eSata-disk förvarar jag ute i förrådet mellan gångerna, så den är inte inkopplad till datorn normalt (med tanke på blixtnedslag, överspänning och vad som nu kan hända), utan bara under backupen. Skulle det brinna i huset så vet jag alltså att jag ska springa in i förrådet snabbt och hugga disken...
Har tänkt att jag skulle köra Acronis dolda backup-partition också (kanske växelvis, så att systemdiskens image läggs på audiodisken och tvärtom, om det går att göra så), med någon automatik på natten, men det har inte blivit av ännu...
Varje dag när det är läggdags och jag har gjort något vettigt, så startar jag en filbackup till en LAN-disk (med två diskar i Raid1), av väl valda kataloger.
Håller på att kopiera in en massa musik från alla CD-skivor (och så småningom även vinylplattorna när jag orkar) till en NAS (med 3 diskar i Raid5) - och där är så mycket plats på den, att jag troligen kommer att köra någon form av backup dit också, men det har jag inte funderat färdigt på ännu...
Hårddiskar är så billiga i dag, att man inte behöver fundera så mycket på att ha diskar som backup, tan det är bara att köra på.