Ja, det här med texter är ju ett nödvändigt ont. När jag själv skriver dem får de värka fram, för att passa redan gjord musik. Jag gillar inte den biten, det bromsar upp och begränsar. Jag känner att mina texter inte blir speciellt bra, det finns inget att säga, och att det inte utvecklar mig värst heller. Jag vill göra det jag är bra på, slippa det jag är dålig på.
Jag har någon gång fått texter av andra, och då ser jag oftast musiken direkt framför mig, och det blir det oftast andra typer av låtar än de man själv "behärskar". Jag skulle vilja testa det igen, gärna med flera texter som kan bli någon typ av "album".
Jag letar alltså primärt inte efter någon som kan sätta texter till min musik, utan någon som skriver strukturerade texter i någon slags versform, så att det går att det går att göra strukturerad musik. Svenska eller engelska. Samarbete runt musiken och framförandet är heller inte fel.
Ja, någon form pop blir det nog, kanske med 60-talsinfluenser men förhoppningsvis med eget stuk.
Anyone?