Goddagens!
Jag har inhandlat ett tjusigt analogbord med digital styrning. I bordet finns funktioner för Rew, forw, play, rec, osv. Egentligen allt man kan göra i Cubase, och jag känner till att man kan styra cubase med bordet vilket vore fantastiskt. Jag satt och bläddrade i manualen till cubase igår och slet mitt hår i förtvivlan, hur får man det att fungera?
Jag sökte forumet och wikin men hittade ingen förklaring. Vad som vore underbart vore om någon kunde skriva en wiki-artikel om vad man behöver göra i Cubase för att få det att fungera. Vilka inställningar som måste vara aktiva och varför.
Finns det någon bevandrad själ som kan förklara hur man kan göra, och gärna uppdatera wikin med infon?
Jag har en edirol midimodul som kopplas in via USB och har kopplat den från OUT på modulen till IN på bordet, och från OUT på bordet till IN på modulen.
Jag lyckades få klockan i bordet att snurra, men med fel samplerate(?) så det laggade och betedde sig konstigt, jag lyckades också få datorn att totalhänga sig, vilket alltså inte är önskvärt.