Och jag som trodde folk var och grattade sina farsor en dag som denna (vilket jag har gjort). Men här har det varit aktivitet minsann!
Hihi, jag log innan 10 sekunder hade gott! Oj vad det var 60-tal. Rasande snyggt gjort dessutom, skitsnyggt med dubbleringen som kommer in. 60-tals wailingen är snygg, refrängen sitter som en smäck.
Oj vad jag åkte tillbaka i barndomen och syrrans poppande!
Meget, meget gott!
En randanmärkning, det blir så rikt ibland så att det inte är så distinkt. Å andra sidan så var ju många 60-tals inspelningar så.
Tackar JT! Ja, lite övermättat blev det nog mot slutet. Märker att t ex virveln har försvunnit, typiskt övermättnad.
Ah, läckert!tänker på Hep Stars chembalo i Wedding
Låter också lite Hollies och Tages i en riktig 60-tals pastisch
Sången har kanske ett ljud som inte fanns då - lite för fyllig?
Engelskan låter väl som svenska band lät då
Trevlig låt, bra refräng
Fint ihopsnickrat detta!
Tack Cykeln,
Ja, visst tusan körde Hepstars lite Barockpop också, Wedding med sin mäktiga Bachorgel och Sunny girl med cembalo. Tages är husgudar, hade ju inte tänkt att det skulle låta som dem här men sånt brukar skina igenom.
YEEH
1st... låt stråket(blås...odyl) åka upp i nivå !!
fyfan vilket 60talsröj!!!, du sjunger helt passligt för denna låt!
ok, rätt A4-arr... men liksom, det känns som det ligger lite i genren
f.ö. feta till stråkarret på slutet...maffo!!
Tack David,
Stråket hade jag svårt att hitta nivån till, man höjer och höjer och hör ingen skillnad, och till slut har det kvävt allting... Skulle kanske ha jobbat mer med ett volymspår. Ehh, A4-arr?
Men snälla...som du har fångat 60-talet..nästan överträffar det soundet med din rå-snygga sång, och stämmorna..stråk och cembalo samt flöjt på detta..en riktig fullträff
Vaddå falsksång..finns inte på världskartan här
Nu har denna gått på loop i ca 20 minuter..och jag ledsnar icke monseigneur..!
10/10 från Älvsjö-juryn
Tack du.
/Marr
Denna hade lätt passerat som sextiotal för mig på TVs Sixties-serie.
Melodin är väldigt tidstypisk i refrängen. Har inget direkt att komma med här.
Bra bra.
Hehe,
Det är egentligen en Mellotronsampling rakt av!
Vackert hantverk!
Sången är bra men om du orkar vara mer tight i körstämmor 86 sekunder in är den en fullträff. Det är nästan bara där det skiljer den sig från det perfekta verket, i detta genre.
Dynamiken från 130 till 140 sekunder skulle kunna vara större. Det där med att bygga upp ett crescendo gjorde en del förebilder bättre än du.
Nu jämför jag dig med Moody Blues!
Tack MaxB,
Körstämmorna tycker jag inte är sämre där än någon annanstans, men crescendot har du verkligen rätt om. Det skulle bli något mäktigt med dundrade golvpukor men blev bara fjös!
ja, tyvärr låter det som på 60-talet Cembalo har jag sådär toksvårt för, så öh . jag fpr försöka tycka till utan att grimasera
Sången låter bra tycker jag, "inga excesser", rak och bra. snyggt arrad med.
Melodin är snygg, och riktigt 60. Überbra soloparti, påminner om massa gamla goa låtar utan att plagiera något. bra !
Om jag skulle få önska något så vore det att ta denna riktigt bra genomförda låt och ge den en modernare förpackning, typ yllets myspop/60's/2008-crossovers.
Nu inser jag att det förmodligen inte blir aktuellt eftersom du gjort en sextitalare
skitbra på alla sätt egentligen, bara inte min påse
Tack för att du lyssnar fast det inte är din kopp te. Va, gillar du inte cembalo med dess oerhörda dynamik!
Jag skulle hellre ha vilja gjort detta mer nyskapande i stil med Yllets produktioner. Men fantasin begränsar och då blir det andra spår. Men det låter ju som en kul utmaning, att göra något nyare.
Ännu en riktigt snygg 60-talslåt från dig. Låter väldigt proffsigt, jag hade lätt kunnat tro att den var från 60-talet.
Snygg sång i denna också, hör absolut ingen falsksång. Bra jobb!
Tack Max,
Att den här låten blev så 60-talsaktig, vilket den inte riktigt var från början, var att jag hade problem med sången, och fick köra doubletrack för att det inte sura toner skulle sticka ut alltför mycket. Och då låter det väldigt 60-tal. Så då var det lika bra att köra 60-tal rakt av, cembalo och 60-talstrummor.
Skitbra låt! Jag sitter på jobbet nu ett par timmar och det är bara att tacka för energikicken, nu går jobbet plötsligt som en dans
Kanonlåt, du sjunger jättebra, stämmorna är jättesnygga, mycket bra 60-talspop
Då sätter jag på repeat här då och jobbar vidare....
..hör att dubben inte synkar vid 00,35, återkommer om jag hittar fler ställen
Hej Åsa,
kul att du gillar det. (Jobbar du en söndag...?
) Och är det bara slarvfelet med dubben du hittar så får jag vara nöjd med sången
Ja, verkligen grymt bra låt. Inte mycket att klaga på... Intressant med kammarorkestern och inte bara enstaka orkesterinstrument som var vanligt.. eh i den 60-talsmusik jag lyssnar på..
Mycket bra!
Tack Divi
En stråkoktett (dubbel kvartett) understödd med ett par flöjter blev det denna gång. Skulle kunna ha legat lite tydligare i mixen kanske, mycket av viola och cello ligger bara och slaskar nånstans i botten. Men även där kändes det som att 60-talstemat räddade mig, det var inte värst mycket tydligare på den tiden heller!
Refrängen med stämmorna på Walk away Renee tycker jag är något av pophistoriens snyggaste liksom sticket på Herman Hermit's No milk today. Tycker du har fångat denna fina genre klockrent med arr, sång, instrument, reverb... Kul att det görs sådan här musik och arvet förvaltar du väldigt väl. Låten är snygg med kraftfull refräng med jättesnygga pauseringar, stråkarr, körer... Lyssnar efter något som inte låter rent och det enda jag höra är i refrängen på ordet "on" på leadstämman vid ex-vis 01:26. Går att fixa med AT. Mycket imponerande och jag skickar den till storebror som var först i familjen att lyssna på denna musikstil.
Ja, det är svårt att sjunga långa toner med lite kraft, blir lätt svajigt. Tycker inte om AT, man blir helt nojig efter ett tags petande då låter knappt en ton bra. Hellre försöka sätta en ny tagning.
Walk away Renee är en favvo även här, liksom många andra Left Banklåtar, de hade faktiskt en hel drös lite intelligentare poplåtar med klassiska influenser från Bach till Debussy, tyvärr låter samtliga låtar idag rätt ruttet inspelade.
Tack för att du sprider låten!