Kontrollrummet

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - Boxcutter

Sidor: 1 2 3 4
36
Demolåtar / SV: Boxcutter - A hymn to all that is lost
« skrivet: 08.07.2012, 17:00:06 »
Här har vi det

http://home.student.uu.se/daja8643/hymntolost.cpr

Jag har avladdat alla VSTs eftersom ni ändå inte kan öppna dem (troligen?). För stråkpatcharna kontrollerar mod-hjulet (CC1) vibratonivån och expression (CC11) ändrar hur starkt stråkspelarna spelar. För bleckblåset kontrollerar mod-hjulet hur starkt de spelar medan expression bara hjälper till som en helt vanlig volymkontroll (ändrar alltså inte ljudets timbre något utan bara volym). För träblåsen är det lite olika som gäller. Mod-hjulet kan då bestämma vibrato eller styrka eller timbre, olika för olika patchar.

Skulle vara kul att se några av era projekt också. Skicka/ladda upp om ni har!

37
Demolåtar / SV: Boxcutter - A hymn to all that is lost
« skrivet: 08.07.2012, 14:03:26 »
Mästerligt. Perfekt avbalanserat och slipat. Gillar också brytackorden som gör att lyssnaren inte förlorar fokus. Tyckte klangbilden var lite dov först, men antar att du vill ha det så, lite sordinerat istället för Disneyglittrigt. Får ingen spel/fantasykänsla, utan mera intrycket av medvetet komponerad filmmusik för att illustrera en sekvens av vemod.

Hör hur du har jobbat med expression och snygg iblandning av träblås i stråket för att få skiftande klangfärger. Om du använder många artikulationer vet jag inte, eftersom jag inte kan höra bytena, vilket är bra. Det hade varit väldigt intressant att analysera projektfilen för att se hur du trollar.  :)



Tack tack! Alltid kul att få bra ord från dig och Dividend eftersom ni är lite orkesterungar också (även om Dividend inte var 100% positiv till denna). Stycket är skrivet i Cubase 6, har du det? Isåfall kan jag skicka projektet till dig.


38
Antar att jag missuppfattar något men är det inte lika lätt att bara minnas hur man tar ett m9-ackord?

39
Demolåtar / SV: Boxcutter - A hymn to all that is lost
« skrivet: 02.07.2012, 20:14:57 »
Tack alla för fina ord!

Avslutet är inte så tvärt men du kanske plötsligt kom på att du måste avsluta stycket.
Orkesterinstrumenten är fina i ljudbilden tillsammans och låter verkliga. Jag tänkte inget på MIDI eller konstant volym eller velocity och gissar därför att du arbetat mycket med detaljerna i stycket.

Kanske är det sagt flera gånger tidigare men vad är det för mjukvara som ger instrumenten? Låter riktigt bra i mina lurar.

Jag tycker slutet också är bra, liksom allt innan.

42 sekunder:
Den ackordsväxling som kommer här och på motsvarande ställe genom hela stycket, är snabbt och oväntat för mig. Jag säger inte att det är bra eller dåligt utan konstaterar att jag skulle hängt kvar längre på ackordet innan, istället.
63 sekunder:
Här låter det som man arbetar upp något crescendo men det blir inte så. Jag hade inte väntat mig två stora cymbaler som slås samman men nånting som "ökar", innan det lugnar ner sig igen.
163 sekunder:
I slut-tonerna plockar du bort instrumenten i de lägre frekvenserna. Det är fräckt, ger på något vis en antydan åt att det finns en ljusning bortom horisonten! Jag förväntade mig att de mörka instrumenten skulle vara med på slutet och att man sen skulle höra tytnaden, endast avbruten av en och annan hostning och harkling, innan prästen åter tar till orda. Snyggt jobbat!

Skönt med dynamiken du fått fram! Ett rofyllt, skönt stycke som ger mig associationer till en andaktstund i kyrkan med tända ljus och mycket eftertanke. Fyra av fem kräklor i luften!

Hmm ja ackordbytet vid 42 sekunder känns lite tvärt, troligen också för att övergången kunde ha varit mjukare. Bra hört. Försökte hålla låten ganska mjuk, men måste erkänna att jag var nära att dra på ett ordentligt crescendo ett tag, men det raderades efter lite övervägande.

Jag använder EWQL Hollywood Strings, Hollywood Brass, Symphonic Orchestra, Symphonic Choirs och Stormdrum 2 (dock endast lite klingklang i den här) i det mesta jag gör. Fina grejer, dock är EWQL lite småkorrupta.

Vackert :wub:

Hur lång tid tog det att göra detta tjusiga stycke?

/Marre

Tack! Det här har jag jobbat på som sidoprojekt rätt länge, men ren arbetstid är inte så mycket, 20 timmar kanske.


40
Demolåtar / Boxcutter - A hymn to all that is lost
« skrivet: 01.07.2012, 14:29:05 »
Hej igen.

Här kommer ett lite kort och sorgligt stycke som jag haft som sidoprojekt ett tag men som aldrig blivit klart. Valde att avsluta det lite tvärt nu, men känner inte att jag kan mjölka det långsamma sorgsna så mycket längre utan att det blir för tråkigt. Har försökt få till en ganska djup och tung ljudbild genom att använda många av orkesterns delar unisont osv osv.

[mp3=200,20,0,center]http://www.danielsymphonies.com/music/hymntoallthatislost.mp3[/mp3]

All kritik är mer än välkommen som alltid!

/Daniel

41
Demolåtar / SV: Rattlesnake - Namnlöst orkesterstycke/visa
« skrivet: 01.07.2012, 14:26:24 »
Mycket bättre nu! Pianoljudet är väldigt vackert och jag tycker orkestreringen är mycket snyggare nu. Som ett par andra sa så kanske stråkarna spelar lite för tydliga ackord här och där vilket kan kännas lite syntigt, men tycker inte det är så påtagligt. Tror du har mer/tydligare dynamikförändringar nu än du tidigare hade vilket ger liv åt stycket. Fortsätt göra orkester!

42
Studio, produktion och övrigt / SV: Laptop som musikdator 2012
« skrivet: 05.06.2012, 01:09:30 »
Om windows och program ligger på SSDn så startar allt snabbare osv, men givetvis inte laddning av sampel. Var hittar du 512-diskar för 4000? billigaste jag hittar kostar typ fem och ett halvt.
Att ladda sampel från en hybrid kommer inte gå snabbare än en vanlig mekanisk disk direkt. Grejen med hybrider är väl att de använder SSDn som en buffer på något sätt, så att den kan snabba upp windows/bootning och användning av andra program. En sådan buffert hjälper antagligen inte alls när du ska ladda dina projekt.

Varför vill du ha en laptop som musikdator? I en stationär dator kan du köpa dubbla 256 GB SSD's och sätta i raid0 för ultimat prestanda (och billigare än 512 GB-diskar) och du kan ha två stora skärmar. Jag hade rivit ut mina ögon till slut om jag tvingats göra musik vid en laptop!
Men jag förstår att det kan vara extremt bekvämt också, att kunna ta med sig och göra musik var som helst och inte behöva ha en separat musikdator.

43
Sorry, I don't know what them use.

44
Studio, produktion och övrigt / SV: Laptop som musikdator 2012
« skrivet: 04.06.2012, 12:11:15 »
Okej först och främst har väl i7 inbyggd grafik (stämmer detta även för laptops?) som räcker gott och väl för allt om du inte ska game:a (och även för viss gaming). Alla integrerade grafikkort klarar av att spela upp film i HD osv också så om du inte ska spela spel tycker jag du kan köra på precis vilken grafik som helst.

Angående SSD så är det givetvis en kostnadsfråga. Att köpa en ny dator utan SSD i dessa dagar känns konstigt. Men du behöver väl kanske åtminstone 512 mb och då börjar det bli dyrt. Jag hade köpt en dator med en SSD på kanske 120 gb och ha operativsystem och alla program på, och sen köra alla pluggar från extern, så jobbigt är det väl inte att flytta runt? Skaffa en som inte behöver egen strömförsörjning så är det ju behändigt. I framtiden när SSD är tokbilligt så kan du uppgradera disken i datorn eller skaffa en extern SSD. Betänk att om du köper en vettig SSD (corsair 3-serien, vertex 4, intel 510-serien, var NOGA med att det är SATA/600 och inte /300) så är en sådan runt 10 gånger snabbare än en vanlig HDD.

45
Festivaler / SV: Forumsfestival 24 - MAX2 Röstningstråd
« skrivet: 29.05.2012, 10:54:19 »
4 : 8
12 : 6
7 : 4
5 : 2
13 : 1

46
Studio, produktion och övrigt / SV: Vilken låt?
« skrivet: 25.05.2012, 17:49:33 »
Fungerar kanske inte för just denna låt, men annars finns www.midomi.com där man kan nynna/spela en låt så hittar den vilken den är.

47
Demolåtar / SV: Boxcutter - Pianokomposition op. 1
« skrivet: 22.05.2012, 11:25:35 »
Tack Dividend, funderar fan på att köpa den. Har du tagit dig igenom boken själv? Tycker du att det har givit dig något?

Jay: Min mamma hade nog gillat dig mer, hon klagar alltid på att jag bara spelar så nervös musik.

Rattle: Du har rätt i mer varierat tempo och pauser. Nu köttar det ju bara på från not 1. Som sagt, inget mamma tycker om: "Man får ju aldrig vila".

Det är lite olika när jag skriver orkester. Ofta kommer jag på någon ackordföljd (ibland med melodi) på pianot som jag vill ha med i låten och då spelar jag oftast in ledmelodin med violinsektionen eller något (pekfingervals) och bygger "komp" till den med resten av orkestern och sen kanske ändrar om lite så inte violinerna spelar hela melodin själv osv. Men lika ofta sitter jag bara och skriver takt för takt utan någon plan alls, försöker bara få nästa takt att på något sätt passa ihop med förra takten (de partier som oftast inte har ett så tydligt tema utan mest är atmosfäriska eller lek med instrument) och då blir det nästan bara klickande och utdragande av toner med musen. Hur gör du när du skriver orkester? Vore intressant att veta! Dock kanske man borde ta det över PM.

48
Demolåtar / SV: Boxcutter - Pianokomposition op. 1
« skrivet: 21.05.2012, 15:11:13 »
Tack tack!

Eddi: Ja lite Chopin också, nedgången vid 56 sekunder kanske du syftar på?
Dividend: Jag tror jag har lyssnat på mycket fugor så det blev lite åt det hållet, men jag kan som sagt inget om teorin. Var har du lärt dig om sånt? Någon sida på internet du kan rekommendera för att lära sig om olika klassiska musikformer osv? Hade varit kul att läsa lite.

49
Demolåtar / Boxcutter - Pianokomposition op. 1
« skrivet: 20.05.2012, 21:29:53 »
Hej!

Skrev och spelade in den här för några månader sen och kom nu på att det kanske skulle vara kul att höra lite av era åsikter. Jag tänkte väl inte jättenoga på strukturen och den följer knappast någon klassisk form eller så. Någon sorts blandning av Bach och Castlevania kanske.



Klaga gärna.

/Daniel

50
Färdiga produktioner / SV: Gurano & Harmonica Mike - You
« skrivet: 20.05.2012, 19:04:25 »
Jag vet inte om du har ändrat oboen sedan folk klagade på den, men jag tycker det är helt underbart som det är nu. Lyssnade igenom låten ett par gånger innan jag läste de andra inläggen och tänkte "ojoj, folk kommer prisa oboen!" men så blev det inte tydligen. Tycker den är riktigt snyggt spelad (sequence:ad?) och tycker det blir fint när den blandar sig med flöjten och sen även med distgitarr senare, fruktansvärt vackert. Ta inte bort den!

Cpbra sång också, sånt perfekt vibrato och lagom raspig. Vem sjunger?

Bästa jag hört här på KR på länge.

51
Fan vad fin den var MaxB, den ska spelas på min också. Älskar sorglig musik. Men även denna har jag alltid sagt ska spelas på min begravning:



dock inte just den där pianoversionen då det är jag som spelar, men gärna en symfoniversion av densamma!

52
Demolåtar / SV: Rattlesnake - Namnlöst orkesterstycke/visa
« skrivet: 17.05.2012, 09:52:52 »
Jag säger som du har sagt en gång. Ett mycket vackert stycke som nästan bara begränsas av sampelbiblioteken. Vad använder du för stråkar och piano? Pianot känns lite metalliskt och i vissa fall även lite för mycket som ett pop-piano-sound.

Mycket dovt och dystert stycke vilket jag älskar. Väldigt snygga melodier, särskilt från piano och klarinett (och valthorn? trumpet? någon sorts mässing i alla fall, svårt att avgöra på grund av sampelbibliotekets begränsning). Tycker även det är snyggt hur du lyckas låta temat återkomma i olika register, med olika instrument och på olika sätt. Stråkarna är också fina men dessa har jag ett par anmärkningar på:

Cellon som spelar runt 58 känns lite stel och torr på något sätt. Är det ett soloinstrument?  Vilket bibliotek? Vet inte om det rent av är samplets fel. Annars: lite mer vibrato (om du har den möjligeheten) skulle kanske göra det bättre. Tycker även du kan leka lite mer med expressionen på den. Den kommer in fint, men sen ligger den på i princip samma styrka hela tiden. Det är långa noter. Du skulle kunna påbörja en vag utfadning efter halva noten som pågår tills nästa not tar an och då infade:a fram till mitten av den noten osv (eller något liknande). Brukar kunna få stråkar att "sjunga" lite bättre. 

Jag tror jag tycker cello-tremolot dör ut lite tvärt vid 68, det skulle kunna avsluta sin utfadning även in i nästa takt, eller dö ut mer innan nästa takt kommer, vet inte vilket som kan tänkas bli bäst.

Violinen skulle också kunna jobbas lite på. Tycker det är snyggt att den stegrar i dynamik ibland, men tycker den kan bli aningen för stark här och där, tar över lite för mycket jämfört med den fina piano/clarinet/pizzicato-mattan. Lite i början och även vid 147.
Det känns som att violinen inte borde ligga kvar på samma not vid exakt 80. Skulle den inte kunna gå ner från G:et till ett F där t ex? Jag gillar inte att ha åsikter om själva melodierna eftersom det oftast är ren smaksak och inget är "fel", men för mig känns det som den gamla ".xm i Winamp"-effekten när vissa instrument helt enkelt inte slutade spela här och där. Du för höra vad andra tycker om den.

Lite hyllningar då:
Vid 128 tycker jag det är riktigt snyggt hur tremolostråkarna ligger kvar, blir en väldigt suspended känsla som passar väldigt bra just där.
Gillar bytet till den lite durigare delen vid 170. Bra val av instrument och finfina melodier.
Hur pianot svarar oboen(?) vid 196 är mycket vackert och snyggt gjort.
Den starkare delen vid 203 är en av de bästa delarna av låten, mycket träblås som passar perfekt.

To round up så tycker jag som sagt att det är mycket snyggt gjort på många ställen. Tyvärr tycker jag inte sampelbiblioteket gör stycket rättvisa. Är det EWQL silver du använder?

Fortsätt skriva orkester! Du har en ljus framtid inom det!

53
Färdiga produktioner / SV: Boxcutter - Resurrection of Worlds
« skrivet: 14.05.2012, 12:56:03 »
Tack alla igen.

Jag har dragit på lite mer bas igen (förhoppningsvis lite mer mullrande Rattlesnake? fast kanske inte så mycket.. jag kan fan inte det här med bas). Jag kvantiserade pukorna i början men tror tyvärr inte det gör så mycket skillnad då jag tror otaktkänslan ligger i själva samplena, men jag lyckades inte få det att låta bättre på något annat sätt, hur jag än flyttade dem kändes det otakt.
Fixade även lite små saker, t ex var legatot i delen runt 200 sekunder lite överdrivet ibland och något horn var för starkt någon annanstans.

Hoppas åtminstone det inte är sämre nu.

54
Färdiga produktioner / SV: Chrome (?) - Run
« skrivet: 13.05.2012, 23:02:24 »
Jag har nog inte så mycket mer att tillföra, men vill ändå säga att jag gillar låten, lite kort som den är nu, fortsätt gärna! Känns som att det här skulle kunna vara en sån där tiominuterslåt man bara sitter och blundar till.

55
Demolåtar / SV: JT - Grovel all around - Ny mix 120513
« skrivet: 13.05.2012, 22:56:31 »
Jäkligt cool låt. Är kär i groovet som vandrar mellan högtalarna, snyggt. Som alla andra säger tycker jag du har fått till en skön ljudbild. Jag tycker inte om rösten så mycket. Dividend har nog rätt i att det skulle vara bättre med en riktig solist, låter så väldigt syntigt nu. En låt jag gärna lyssnar flera gånger på!

56
Demolåtar / SV: Dividend - Skog i november (Pianostycke nr 3)
« skrivet: 13.05.2012, 13:39:36 »
Vad använder du för pianoljud Dividend? Tycker det är jäkligt mjukt och fint, har inte lyckats hitta något sånt själv. Såg att folk klagat lite på pianot, har du bytt ut det sen dess? Jag tycker inte det finns något att klaga på. Passar utmärkt med resten av instrumenten.

57
Färdiga produktioner / SV: Boxcutter - Resurrection of Worlds
« skrivet: 11.05.2012, 19:17:07 »
Tack tack alla. Ska titta mer på pukorna, gillar inte att det kan uppfattas som otakt. Tack för påpekandet!


Det låter som du har hållit på med detta stycke under en lång tid, det finns inte en opolerad ton nånstans. Arret låter genomtänkt eller utprovat i minsta detalj. Det enda som begränsar realismen syns vara bibliotekens egna begränsningar, vilka bibliotek det nu månde vara.
Klangpaletten är otroligt rik, du måtte ha mycket internminne i din burk, eller stort tålamod med frysningar av spår...


Ja, det tog ett tag. Tror jag började för runt 2½ -3 veckor sedan. Mitt tålamod är 0 och just därför skaffade jag mycket minne. Projektet tar ungefär 11 gb minne. Det är dock en orkestermall som jag skapat själv som innehåller runt 200 patchar, alla används givetvis inte i det här stycket.

Hur gör du? Förutom en påtaglig talang, vad använder du för bibliotek? Såg att du tipsade på annan plats om att använda en viss funktion i Cubase, krävs det inte ett vsti3-kompatibelt instrument för det?

Mest EWQL-grejer som Dividend sa. Symphonic Orchestra och Stormdrum 2 och lite småelement från andra pluggar. Antar att du syftar på CC11 (expression), det behövs inte vsti3 för det tror jag, jag har använt det länge i alla fall. Vad är vsti3 egentligen?

58
Demolåtar / SV: Dividend - Skog i november (Pianostycke nr 3)
« skrivet: 11.05.2012, 18:35:04 »
Jag vet inte exakt vad du menar med "improvisation", jag improviserar inte här. Det som händer är att jag varierar ett par melodiska temata (3 i denna) på ett sätt som utvecklar stycket. Det kallas variation med utveckling och är vanligt i klassisk musik. Så ja, det är meningen att det ska finnas variation.

Detta gör jag inte med harmonierna (vilket också är vanligt under den klassiska perioden), för jag vill att det ska vara folkmusikförankrade stycken.


Ja okej. Har inte så stor koll på sådant. Det jag menar med improvisationskänsla är att det känns lite som att melodierna är första tagningens improvisation, svårt att förklara varför. Antar att det är för att det inte är vanliga poptongångar hehe, mitt musiksinne är för simpelt.


Ok :) Huvudtemat återkommer tre gånger, identiskt med första gången det spelas. Och sekundära temat återkommer också två ggr, fast med olika instrumentering.

Så du får nog förklara bättre, för jag förstår inte hur du menar. :)

Det är nog bara jag som har musikaliskt minne som en flodhäst som vanligt. Ett tema går in i ena örat och försvinner ut ur andra verkar det som.

59
Demolåtar / SV: Dividend - Skog i november (Pianostycke nr 3)
« skrivet: 11.05.2012, 18:02:08 »
Jag hör låten för första gången nu, inte hört tidigare upplagor. Tycker som alla andra att dina stycken verkar bli bättre och bättre. Mer och mer struktur för varje låt och låter mer genomtänkt. Tycker fortfarande att det kan kännas en aning för improviserat ibland, men det är säkert meningen med den här musikstilen, att det ska ha improvisationskänslan? Problemet för mig är att jag anar en röd tråd, men i mitt tycke är den kanske inte riktigt tillräckligt tydlig. Det är troligen avsiktligt, men jag skulle tycka att det kändes skönt om samma tema återkom någon gång spelat i princip precis likadant som det spelades första gången, eller åtminstone tillräckligt likt för att man ska känna sig hemma igen.
Vidare förstår jag att detta är ett pianostycke, men pianot skulle kunna tystna någonstans. På vissa ställen ligger det mycket i bakgrunden, men det försvinner aldrig helt. Hade gärna hört en liten bit med bara cello t ex, så man får vila lite.
Vilket bibliotek kommer oboen från? Tycker inte den låter helt naturlig. Lite syntig. Du skulle kunna låt volymen på dess långa toner fade:a lite, kan kännas stelt när en lång ton tas och håller exakt samma volym hela tiden.

Utöver detta tycker jag att det är mycket mycket vackert. Har haft den som bakgrundsmusik på repeat i en dryg halvtimme nu och det passar min sinnesstämning perfekt. Du får säga till när din skiva är färdig, hur tänker du sälja/distribuera den?

60
Färdiga produktioner / SV: Boxcutter - Resurrection of Worlds
« skrivet: 08.05.2012, 20:05:59 »
Tack för fina ord och för kritik. Eddi, bjurte: Tror jag förstår vad ni syftar på med trummorna, jag kan tänka mig att det beror på själva pukans sega attacktid. Jag försökte fixa till det men på grund av mitt rytmiska handikapp så hör jag inte själv när det blir bra och inte. Låter det vara kvar som det är tills vidare.
Jag har försökt fixa till mer bas men det är också svårt utan att det låter grumligt, men nu har jag eq:at upp basen lite, märks det någon skillnad?

61
Färdiga produktioner / SV: Asti - Old man's thoughts
« skrivet: 08.05.2012, 14:39:22 »
Jag håller med någon som sa att klarinetter skulle passa, trombon också, som du tänkte lägga till.
Mycket mysig låt med intressant melodi. Jag förstår att det är närhet du har velat uppnå men det är något med tramporgeln som får det att låta lite för nära tycker jag. Vet inte om det är för att du tar treklanger som gör att det blir lite väl fylligt eller om det är brist på reverb, men det känns inte som att det skulle bli bättre med reverb så det är nog inte det. Det är kanske en smaksak helt enkelt.
Fin röst också förresten, väldigt behaglig.

62
Oj, upptäckte denna nu. Jag minns inte exakt hur det lät innan du fixade till den, men tycker den låter riktigt bra nu. Hur mycket orkester skriver du? Hittar inget orkesterstycke senare än detta, har du skrivit mer sen det här? Skulle gärna vilja höra.

63
Färdiga produktioner / Boxcutter - Resurrection of Worlds
« skrivet: 08.05.2012, 00:53:38 »
LÅTNAMN: Resurrection of Worlds
GENRE: Fantasyorkester
LÅTLÄNGD: 4:40
KOMPOSITÖR: Boxcutter
INSPELNINGSÅR: 2012
FORMAT: mp3

Jag sa någon gång att jag inte skulle göra fler flumorkesterstycken, men det blev ett till. Jag lägger den i färdiga då jag inte har tid att göra några ändringar, men jag uppskattar fortfarande all kritik väldigt mycket. Jag har lärt mig massor av medlemmarna på detta forum!

[mp3=200,20,0,center]http://www.danielsymphonies.com/music/resurrectionofworlds.mp3[/mp3]

64
Demolåtar / SV: Dividend - Daemon Tanz (Pianostycke 1)
« skrivet: 22.04.2012, 13:14:35 »
Jag gillar den. Gillar hur pianot leker runt och hur diskanten får svar av basen och mellanregistret ibland. Snyggt orkestrerat också, någon fick användning för "trills"-patcharna till slut! Haha, bra!
Tycker LA strings presterar bra, låter väldigt autentiskt! Skullle KANSKE (jag vet inte riktigt om jag har bestämt mig) ha sett lite mer reverb på stråkarna, men det är ju också bara en smaksak.
Bra gung, kan man tänka mig någon sorts demon dansa till detta, dock kanske inte den ondaste av demoner, men det är bara bra.

65
Färdiga produktioner / SV: Gränslandet " Klarar Det Här "
« skrivet: 22.04.2012, 13:01:58 »
Fruktansvärt vacker låt. Jag brukar vanligtvis inte lyssna på så mycket musik med text, men jag kan göra ett undantag för denna. Rösten låter så skinande klockren, perfekt mixad och perfekt sjungen. Jag blir även glad när jag hör piano i poplåtar (är det pop?) som är välgjort! Ofta brukar det låta mekaniskt och metalliskt med tråkiga komp, men det här är mjukt och böljande och passar perfekt till sången och resten av låten.
Tack!

66
Färdiga produktioner / SV: Music
« skrivet: 22.04.2012, 12:57:14 »
Haha enkel men ganska skön att lyssna på. Vad har du använt för mjukvara för att skriva den?

67
Färdiga produktioner / SV: The Champs(Dom Skinande) - DuoJa
« skrivet: 22.04.2012, 12:54:45 »
Fina melodier och utmärkt sång (och som någon tidigare sa är mixen av sången perfekt). Dock stör jag mig mycket på hihaten. Vet inte om det räcker att panna den mer åt vänster (den ligger helt i höger högtalare för mig) eller om den även behövs sänkas. Detta kan ju givetvis vara en smaksak, men jag tycker den rent av förstör låten. Jag behövde nästan pausa för att se att det inte var nintendospelet i emulatorn jag hade i bakgrunden som genererade ljudet.

Annars en mycket bra låt. Sångarna har aldrig funderat på att börja sjunga metal?

68
Demolåtar / SV: Avslappnande musik
« skrivet: 09.03.2012, 21:00:09 »
Försökt fixa dessa saker nu. Inte lika hårt intro. Lite längre attack och eq:ad klockspelsgrej och music box. Vet inte om det fortfarande låter för hårt? Det var svårt. La in någon extrastämma här och där och finslipade andra småsaker.

69
Demolåtar / SV: Avslappnande musik
« skrivet: 08.03.2012, 22:46:09 »
Haha undrar om dess namn får bli något om den där elefanten, gillade det.
Men jag tycker du har en intressant poäng. Jag ska leka lite och se om jag kan få till något!

70
Demolåtar / SV: Avslappnande musik
« skrivet: 08.03.2012, 20:56:04 »
Tack! Jag har sänkt fnisslet avsevärt, kanske borde ta bort det helt men jag vet inte. Nu stör det inte så mycket.

Asti: Jag hade gärna fått med någon mer forte-del också, det har du verkligen rätt i, men låten är gjord till en person som ville ha musik att sova till, så det passar nog inte så bra.

Sidor: 1 2 3 4