Det finns absolut ingen skiva/låt som fått mig att förändra min syn på livet.. Däremot finns det låtar som fått mig att förändra vägen genom livet.
I kronologisk ordning då..
1. Oppblåsbara barbara med Robban Broberg.. Första LP skivan jag fick i mitt liv.. Fick mig att fundera på det här med att göra musik.
2. Son of my Father med Chicory Tip.. Fick mig att upptäcka synten.. En stor svart moogmachine med massor med rattar och patchkablar.. Viktig milstolpe i mitt liv. Gjorde t.o.m med att jag valde teknisk inrikting i mina fortsatta studio så att jag skulle kunna bygga en egen (vilket jag också gjorde).
Andra viktiga låtar som är milstolpar i mitt liv..
1. My White Bicycle med Nazareth, Första kasettbandet jag fick av min syrra.. Den fick mig att upptäcka känsla i musik.
2. Lady of the lake med Sweet. En midsomarnattsmardröm.. Jag var kidnappad under knivhot av ett par biltjuvar som spelade denna låt i stereon.. Fast jag fann trygghet i låten.
3. Higway star med Deep Purple... Fick mig att inse att man absolut inte är en tönt bara för att man spelar orgel.. Long live John Lord