Nr:19 VALLHAGEN - SO THE STORY GOES19-Vallhagen-so_the_story_goes.mp3***************
Kul festival med många bidrag, god uppslutning och allmän gamman:)
Mitt bidrag... blev "klart" rätt sent igår (deadlinesöndag) natt. Spelade in det sista strax efter midnatt, så sent att jag glömde lägga synthar på refräng 2, men det ökar väl dynamiken i låten . Den sorterar under hårdrock med catchy refräng i fel tonart. Från början var det ett snabbinspelat utkast (grundriffet, vers) som tempomässigt råkade passa bra till festivaltemat. Den där ackordföljden gick att krysta in (mitt i verserna), och på den vägen är det.
Jag skulle kunna dra till med elftetimmenursäkter om att blabla saknas o hade inte blabla... men äh.
Kul (eller snarare enkelt) med några givna textfraser. Det blir nånsorts antiprestationsnojja att skriva resten. Och äntligen får jag rimma loss på engelska om snabba fiskar... muahahahhhh... Vill hemskt gärna ha den korrekturläst av nitisk språkpolis...
Och eftersom ni alla vill SJUNGA MED till LÅT 19 så presenterar jag här texten i sin HELHET!
So the story goes
Bengt Vallhagen 2008-05-18
'''''
A big fat fish
Was talking to me
He said I’m your dinner
Do you agree
His mama stood behind him and backed up her son
I’m proud of you boy you gonna grow up to be a man
His mama said my son you will get what you wish
That piece of meat will grow you the bigger fish
So the story goes at sea
The big fish family
It could’ve been you it could’ve been me
The big fish family
Deep down dark
He’s looking at me
Hammerhead shark
The void of infinity
His mama stood behind she smiled at the view
Be loud be hard be cruel
Eat old eat new
Mama said my son make a wish wide and tall
That piece of meat is a start
Eat it now
Then eat all
So the story goes at sea
The big fish family
The big fish family
You can dream and make your wishes
Running down the deep
No matter how bigger fishes
Their sky is the surface of the sea
It’s a supersticious fairy
A story of the numb
To dive too deep to reach the stars
Is silly bad and dumb
So the story goes at sea
The big fish family
The big fish family
Teknikaliteter:
Jag har väl experimenterat en del under de fåtal år jag sysslat med hemstudiolattjo, men det brukar sluta med att jag lirar in på precis samma sätt som jag gjorde 2003... Sekventiellt ostrukturerat med en kanal i taget, och inte har jag rattat in nåt nytt gitarrljud heller

...
Alla gitarrer o elbas är lirade genom POD2
Sång i mik MXL V67G och först SPB1
Mjuka maskiner är Vapor, Adrenaline och EVE
Trummorna har jag lirat in med pekfingervals på mitt CASIO midikeyboard med TOUCH RESPONSE!
Sekvensern är Sonar6, och effekterna är medföljande pluggar eller gratisgrejjer.
tjing
Bengan