Nu kan inte alla fina bidrag få poäng, däremot så får ni lite spontana kommentarer av mig. Det är väl det minsta man kan ge tillbaka efter allt slit
1. Cadello/DiveneCO - Im a man, yes I amHärligt drag i denna, vinylknaster-sväng på hög nivå. Intressanta "bubbel-effekter" på bryggan. Refrängen känns inte riktigt i klass med resten dock, verserna tycker jag svänger sjukt bra med hur grym sång som helst! Avslutningen är helt underbar!
Extremt nära poängpall denna...
2. Jonnerstone - A fish called Benny Lite snygga industritrummor inleder denna, snygg sång med sköna effekter. Tycker nog "beeep-ljudet" på verserna är lite störande. Hey-ya partiet var helt otippat, klockrent! Kul och bra framfört överlag. Känns dock lite kort låten, oklar..
3. Martinm - Big fat fishDenna låt känns rå och otajt. Dock en skön röst, fin ton i rösten. Känns även som låten skulle må bra av att gå några BPM snabbare, den är lite trött i nuläget. Djävligt snyggt Beatles-parti i mitten, som lyfter låten grymt, snygg sång även här. Bästa delen i låten tycker jag. Tycker även att det var ett konstigt slut på låten.
4. Lindpop - Big fish Det första man lägger märket till är att gitarren tyvärr är ostämd och aningens otajt i rytmiken, syntplinket på verserna ligger även lite högt i mixen tycker jag. Skön behaglig röst är min andra reflektion. Mysig låt men den känns inte riktigt klar, aningen enformig också. Lite mer jobb på denna så kunde den varit farlig.
5. Cadello/DiveneCO - Im a man, yes I am (dansversion) Inte speciellt kul version, den första var riktigt bra och svängde fint. Denna kommer inte ens i av den närheten enligt mig. Svårt att förstå varför denna låt skickades in faktiskt. Första versionen räcker bra...
6. Jocke - Oh yeah! Första som slår mig är trumljudet som låter ganska fel för låten. Men låten lyfter efter ett tag, börjar svänga härligt - även om trummorna skulle kunna bidra lite mer. Härlig låt som man blir lite glad av, sommar-vibbar.
7. Max/Caroline - growing up Skönt med lite amerikansk highschool-rock nu efter lite skumma bidrag. Kul text och helt ok sång. Inga direkta konstigheter här, låter som det distar lite på fel sätt i slutet av låten, men det kanske är mina lurar som lägger till den disten
Enkel och direkt låt som funkar!
8. Ynot - Fat fish Redigt surt bitvis, men sjukt härlig röst. Jammigt och skönt. Dock alldeles för kort och det känns som den aldrig riktigt kommer igång. Känns halvklart.
9. Humleklo - Tranny mom and the big fish Titeln ger direkt höga förväntningar
Skön humor. Gitarren är alldeles för låg tycker jag vilket är lite tråkigt. Skönt ös med mycket attityd. Skönt snack med i mitten också, kul text! Verkar som fantasin har flödat helt fritt

Sången ger mig en hel del M Jagger-vibbar måste jag säga.
10. Mahan - A fishy thingSkönt intro med en väldigt mysig synt. Versmelodin är snygg! Blandningen av instrument känns helt otippad, men det är kul och funkar fan bra. Lekfullt och mycket humor i låten, låter som du hade kul med denna. Little-fish delen var skön

Är nog en av dom bättre låtarna jag hört med dig mannen, bra jobbat.
11. Wernborg - Am I aliveLite nasty sågsynt, härligt. Skiftar fort mellan olika stämningar i denna låt. Jammig och skönt sväng. Riktigt bra gitarrsolo. Riktigt bra riff där i mitten, rockar fett! Avslutningen är även den redigt skön, hoppades på att det skulle komma lite feta trummor på det riffet dock, skulle vara hur bra som helst. Kul låt som är full av snygga grejer, känns aldrig enformig eller tråkig.
13. David Rönnlund - Ropa lilla sjö Skönt avbrott i rockkavalkaden

Snygg slinga som går, bra sväng på trummorna. Drömsk och vacker på samma gång. Nog den bästa låten jag hört av dig detta. Riktigt bra faktiskt. Skulle jag bara gå på hur bra låten var så skulle denna nog ligga i topp allt. Känns som filmmusik eller liknande, lite enformig också. Skulle behöva ett B-tema tycker jag, alternativt vara aningen kortare.
14. Egghuvud - Wade in the water Fett intro, gillas! Kul låt med många roliga inslag, lite curry-rock också
Sen jävlar blir det ett ösigt gitarrsolo med tapping och grejer, aldrig fel! Sången är inte alls dum den heller, jag får lite Chris Cornell-vibbar av din röst, inte illa!
Bra ös..
15. Plinka - Preacher's speachÄnnu ett skönt avbrott i rocken, mysigt intro. Elgitarren låter verkligen crap, lajnat

Den behövs inte där, bortbort! Gillar stämsången och låten, inte alls dumt detta. Hamnar nog precis under poängpallen tyvärr, men en mysig låt som jag gärna lyssnar flera gånger på.
16. Rattlesnake/Marruschkka - In a dreamSkränig och slamrig gitarr. Härlig känsla i låten. Känner att gitarrljudet kunde varit bättre, samma under solot, tonen låter lite död. Annars gillar jag produktionen, låter levande och bra. Sången är härlig och behaglig. Låten har en bra helhet.
17. Flabb - Weird dream Känns som denna låt skulle tjäna på lite mer ös och attityd i sången. Charmig text!
Sololjudet låter gamla Thin Lizzy, skitbra! Solot innan sista refrängen är riktigt läckert. Annars fick jag lite Ramoes-vibbar av låten.
18. 1up - Gone fishinDet här var sköna tongångar, mysigt och lite drömskt även här. Lite härligt skivknaster med, snyggt fylligt ljud och bra balans i mixen. Pratet/sången i slutet passar inte riktigt in känner jag, vilket drar ner en annars fin låt.
19. Vallhagen - So the story goes Nu jävlarns! Bra drag nu, fräscht ljud med, rätta klicket på kaggen! Bra låt, även jag får lite Megadeth-vibbar av denna, denna grupp var en tonårsfavorit så...
Bra sång med. Vi har en vinnare...
Så till mina poäng (poängpallen

):
Låt nr 19 av Vallhagen - 5 p
Låt nr 2 av Jonnerstone - 3 p
Låt nr 14 av Egghuvud - 3 p
Låt nr 11 av Wernborg - 1 p
Låt nr 10 av Mahan - 1 p
Låt nr 13 av David Rönnlund - 1 p
Det var allt från Uppsala-freddy!