TJOHEJ!Har suttit och lyssnat mig hes nu med mitt nya ljudkort. Skrev ner några tankar medans jag lyssnade och tänkte slänga upp dem innan jag släpper min poänglista. Gjorde mig besväret, näej, det var riktigt kul förresten att kommentera alla låtarna. Försökt med uteslutningsmetoden men det finns ingen låt som man direkt kan slänga, alla olika o ändå behandlas samma tema. Verkligt intressant hur musiker ser på saker o ting och sen få ut tankarna som låtar. Och det stora deltagarantalet gör ju att man e stolt att vara KR:are.
Så här kommer Obbnäsgubbens kommentarer runt låtarna i RECYCLINGSFESTIVALEN !
Och för att hålla spänningen uppe, och för att poängen ska gå rätt ska jag lyssna igenom låtarna några gånger till innan jag slänger in min slutliga röstningslista. Snyggt jobbat allihoppa och lycka till i tävlingen!

h. johan
Låt nr 1. Carl Cadello och DivineCo I am a man, Yes I am. God låtidé, jazzet svänger riktigt gott. Känns dock aningen överdrivet roligt stundom. Klarinetten gillas. Det som kanske gör låten lite jobbig är det
alltför stora reverbet, alla bubblanden och vattennära sound blir liksom dränkta, har för mig att under vattnet finns lixåm ingen reverb. Låter fånigt
kanske men genom att torka upp låten blir den mer vattnig, Klubbfeelingen med sjungande publik e riktigt bra.
Låt nr 2. jonnerstone A fish called BennySnygg stämning, o fint lirat, sångstämmorna låter lite för mycket maskintillverkade, men sångarret gillas inklusive med rysspojkarnas
uppträdande. Själva arret e lite jämntjockt, väntade faktiskt på en grande finale vid 2:40 när låten fadade ut... en enkel marshtrumma med
rysskören på slutet skulle ha krönt låten med en extra stjärna.
Låt nr 3. martinm Big fat fishSnyggt arr, lite otjat lirat men det får till stånd nånting av en snygg livekänsla, skönt slappande med sången o stämmorna väl utfunderade. Stratona
snyggt lirade och basen sliter snyggt utrymme åt sig. Två sista sekunderna drar ner på helhetsutrycket. Låten, och på samma gång stämningen
splittras absurt sönder med en sådan avslutning. Efter så mycket jobb med resten av låten kunde du ha satt ner lite mera energi på outron.
Låt nr 4. Lindpop BigfishSakta gungande slowpop med lite trevande sång. Stämmorna låter bra, lite mycket utpanorerade kanske. Sologuran sticker ut med lite hård
volym o ful reverb, men bra spelat dock, martin santana! Arret blir lite jämntjockt, saknar en B-del som en kontrast till resten. Kan vara att det är de
monotona plastiska trummorna som kunda ha lite mera variationer. Annars gillar jag stämningen i låten, klockspelet sitter snyggt, lite ner på dess
volym dock.
Låt nr 5. Carl Cadello och DivineCo I am a man, Yes I am. (DANCE)Finurligt att delta med flere versioner, vet inte dock om kvantiteten här ökar kvaliteten. I mina gamla öron har denna version inte tillräkligt med
spark, alltför klen baskagge o bas. Sång o stämmor sitter bra. Men sen får domarna avgöra om det kan bli godkännt med 150 BPM !!!
Låt nr. 6 Jocke Oh Yeah!Snygg idé med gästsångarna från Microsoft,undrar om dom e Stimmade....
Å som du själv säger så blir det nog lite jämntjockt efter en stund. Basen sprider ljud o glädje, men virveltrumman är klen o för metallisk till reggae.
En riktig sång hade lyft dett alster några snepp uppåt.
Låt nr 7. Max o Caroline Growing UpProffsig hardrocklåt, snygga sound snyggt arrat och sjunget, men Max Max Max Maaaaaaax, varför släppte du igenom en ostämd acke i introt?
Till all tur så har resten av låten så gott stuk att lilla ostämdheten glöms fort. Låten är en snygg helhet och Absolutely Likeable!
Låt nr 8. Ynot Fat FishJesses va kul att höra nåt av dig igen, och med både snygg sång och stämmor. Låten i o för sig inte kanske är typ sån som fastnar i minnet, Lite
slött komp och en gura som inte riktigt vet vilken låt den håller på att spela. Men eftersom låtlängden nu e bara 1:29 så antar jag att detta är en
intro till nåt vi kommer att få njuta av senare. Bygg på mannen!
Låt nr 9. Humleklo Tranny MomSnygg sång o stämmor som dock tuggar i sig största delen av utrymmet i ljudbilden. Det snygga komp arret o liret blir lixåm bakom nu.
Får westerfilm vibbar genast i intron, snygg "amöricantålking". I intron kunde jag ha tänkt mig ett lir med din nylongitarr som du nämnde.
Sångvibbar från western, text från Paris och komp från Sweden, snyggt jobbat.
Låt nr 10. Mahan A Fishy ThingСервер "Музыкальный хостинг" при библиотеке Мошкова предназначен для создания авторских музыкальных разделов и
авторизованной публикации текстов песен и mp3-треков. создаете свой раздел, записываете в него произведения, после одобрения
модератором они станут доступны всем.... javisst ja , fick ju inte rösta eller skryta med sig själv här...
Låt nr 11. Wernborg Am I AliveJajjamen, detta med club kan Wernis. sjungande publik här åxå och sjungande gitarrer, massivt snygg komp med nästan för mycket som händer.
Och wernis älskar kompressorer vet jag så det är väl onödigt att säga att det kunde lite minskas på den avdelningen. Outrot e snyggt, kunde ha
suttit snyggt åxå mitt inne i låten som en mellandel. Och gitarrliret blir jag alltid lika avis på....snyggt. Yess, you are alive!
Låt nr 12. Freddy Big Bad FishNice funkypop, raska taktbyten och gott gung. Mixen ite klen, kunde vara mer drive på basen o trummorna.
VAttenmellandelen bra och drivet efter den e snygg med stämmor o tajt komp. Snygga breaks. Snygg helhet, positiv fiskeresa.
Och sologuran gnäller avundsvärt, wow! Bad Ass fish! Låten kunde du korta av, nu mister den aningen av sin intensitet med för många repriser av det goda! But don´t worry, detta blir nog poänglåt!
Låt nr 13. David Rönnlund Ropa Stilla SjöLite låg volymnivå, lyssnade länge innan jag fattade att låten rullade på. Skruvat opp volymen och drar igång på nytt.
Snygg spookie stämning, snygga trummor ger en bra rullning åt kompet som arrats bra. Orgeln ger gott botten och dom snygga blåsinstrument lirningarna ger en djup stämning. Men efter 3:00 börjar temat bli lite långtråkigt, En kortare version kunde ha vart kraftigare. Få se om det blir poäng här....
Låt nr 14. Egghuvud Wade In The WaterRedan intron lovar att detta kan bli en poänglåt. Jädrans snygg sång (lite deesser behövs dock) och snyggt arrat. Mixen låter lite vassss. Men vilket gitarrlir och vilken drive! En ny mindre vass mix av detta och du är ganska nära en HIT här. Definitivt poänglåt detta! Snyggt!
Låt nr 15. Plinka Preacher´s SpeachUnplugged från kyrkokörens övning, lite bänknarr, hyshanden och fnissningar. Gillar ju stämsång och detta e ju snyggt. Bara du slänger distgurorna i slasken är detta en njutningsfull låt. Distet passar definitivt inte in här i detta lite "heliga" alster. Så håll det helt unplugged så håller det. Bra jobbat!
Låt nr 16. Rattlesnake o Marruschkka In A DreamEn snygg grundrockare detta. Både sång o stämmor sitter, kompgurorna e lite knarriga. Trummorna funkar bra. Och outrot hade funkat bra inne i låten åxå, några takter med bara sång o stämmor. Ligger nära poängplats, helheten e ju bra.
Låt nr 17. Flabb Weird DreamSnygg låt på svengelska, I´m your dinnnnner! Hörs att mannen hållt i sologuran tidigare, snyggt lirat. Mixen blir orolig på grund av för många olika reverb på instrument sång o sologuran, alla spelar lixåm i olika rum. men helt OK låt annars!
Låt nr 18. 1up Gone FishingSnyggt intro, gone fishing, sitter i båten och hör ju mistluren där. Sen ändrar stilen, vi åker in på strandbaren med pumpande live danceorkester.
Gillar övergången vid 1:47. blir lixåm extra djup i låten, skönt gungande. Lite svårt dock att sätta denna i festivaltemat, men plötsligt har vi den sjungande fiskaren på plats med riktig snyggt uppträdande, riktigt snyggt faktiskt. Kunde ha levat med en kortare version här i festivalen, men ok, detta kan tänkas placera sigå min poängtavla.... få se!
Låt nr 19. Vallhagen So The Story GoesEn trogen rockare släpper en riktig fiskrockare, snyggt arrat men känns lite klen i mixen för att var tung rock. Gurariffen gillas skarpt, jobbats mycket med denna låt, så släpp den genom mixkvarnen med lite mer fläsk på så blir det kalas! Poängare kanske tillome......
Poängen kommer som sagt lite senare!

...