Forum > Demolåtar
Hellpig - Led Zombies
Wernborg:
--- Citat från: Hellpig skrivet 18.05.2008, 21:51:07 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 18.05.2008, 21:28:55 ---Bra gitarrsound och ett gott riff. Som porterat direkt från Hotter than hell.
Trummorna är ju nästsan alltid ett djävla aber i hemmiljö.
Partiet vid 2.50 med riden .... Släpp loss på crascharna istället, jag tycker det blir för snällt på riden där nu?
Spännande med sång sedan. Och jag hoppas att verkligen blir sång och inte growl.
--- Slut citat ---
Har jobbat lite för att få fram soundet på "guran", som egentligen är sammanlagt åtta pålägg med fem olika ljud. Hotter than hell! Det är ju en klassiker!! :) Jo, trumsen skall nog fixas på något sätt. Som sagt... jag planerar att köpa ett digitalt trumset men jag tror att det är lika bra att satsa på något bra från början (Roland) så jag har inte råd med det förrän tidigast i höst och det är ju ett tag tills dess. :angry:
Sång blir det på ett eller annat sätt men garanterat inget growlande! :)
--- Slut citat ---
Spelade på ett Yamaha i 7000-kronorsklassen härom veckan. Helt ok känsla i det faktiskt. Iofs inget stöd för vispar och bara en zon på cymbalerna. Annars skitkul.
Stolle:
Hallo helvetesgrisen!
Jag gillar den svängiga 70tals riffkänslan men hade det inte varit gött om ljudet var lite skitigare. Lite mer fläsk på gitarrerna. Mindre metal-dist och mer fuzzig hårdrocks dist. Kanske har du lagt lite för många gitarrer och stämmor. Blir lite mer 80-tals feeling än 70-tals felling för mig då. Blir mer en stor gitarrmatta snarare än enskilda gitarrer.
Vid 2:54 förväntar man att det skall bli ännu mer ös än vad det blir. Hela helvetet skall bryta loss tror man, men så blir det inte riktigt det. Cymbal-mangel istället för ride kanske?
Vill gärna höra detta med en Plant eller en Byrdon på sång.
Hellpig:
--- Citat från: Wernborg skrivet 18.05.2008, 21:59:30 ---
--- Citat från: Hellpig skrivet 18.05.2008, 21:51:07 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 18.05.2008, 21:28:55 ---Bra gitarrsound och ett gott riff. Som porterat direkt från Hotter than hell.
Trummorna är ju nästsan alltid ett djävla aber i hemmiljö.
Partiet vid 2.50 med riden .... Släpp loss på crascharna istället, jag tycker det blir för snällt på riden där nu?
Spännande med sång sedan. Och jag hoppas att verkligen blir sång och inte growl.
--- Slut citat ---
Har jobbat lite för att få fram soundet på "guran", som egentligen är sammanlagt åtta pålägg med fem olika ljud. Hotter than hell! Det är ju en klassiker!! :) Jo, trumsen skall nog fixas på något sätt. Som sagt... jag planerar att köpa ett digitalt trumset men jag tror att det är lika bra att satsa på något bra från början (Roland) så jag har inte råd med det förrän tidigast i höst och det är ju ett tag tills dess. :angry:
Sång blir det på ett eller annat sätt men garanterat inget growlande! :)
--- Slut citat ---
Spelade på ett Yamaha i 7000-kronorsklassen härom veckan. Helt ok känsla i det faktiskt. Iofs inget stöd för vispar och bara en zon på cymbalerna. Annars skitkul.
--- Slut citat ---
Jo, stått i valet o kvalet mellan Roland TD3 eller Yamaha Dtxplorer men har inte bestämt mig hundra ännu. Skall ju gneta ihop stålarna innan jag säger något mer. Och kanske bli lite bättre på trummor än vad jag är nu! :D
Wernborg:
--- Citat från: Hellpig skrivet 18.05.2008, 23:14:24 ---Och kanske bli lite bättre på trummor än vad jag är nu! :D
--- Slut citat ---
Är det inte därför du köper ett set då... :lol:
Emulator:
som vanligt är ljud o arr lysande hellpig!
trumorna håller jag helt med wernis om, rides blir lite tamt.
skitbra med sång sen tror jag :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida