Forum > Demolåtar
Hellpig - Led Zombies
Hellpig:
LÅTNAMN: Led Zombies
ARTIST/GRUPP: Hellpig
GENRE: Horror/Hard rock ?
LÅTLÄNGD: 4:44
KOMPOSITÖR: Hellpig
PRODUCENT: Hellpig
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3
LÄNK: http://www.flips.se/music/LedZombies_v1.mp3
OK, detta är i högsta grad halvfärdigt men nu har jag suttit i ett par, tre veckor och jobbat på denna låten från och till. Börjar känna mig "hemmablind" och vill gärna ha lite allmän input.
Vad tycks om låten som sådan? Är strukturen ok? Ljudbild... mixen är knappast klar men det ligger ju något åt detta hållet som det kommer att landa på.
Trummorna; ljudet får gärna kommenteras. Kommer inte att pilla så mycket mer med dessa midipluppar men helst vill jag försöka få tag på en riktigt trummis som lirar in, vare sig det är digital eller analogt (med bättre ljud i så fall! :)). Alternativt kommer jag att köpa ett digitalt set själv för att lira in trummor med mer variation.
Nåja, som vanligt välkomnas all input! Tanken är förresten ett litet digitalt släpp med 3-5 låtar i denna stilen... men det tar sin tid att få ihop allting.
Clemens:
Hej!
Tungt o bra..ska det va sång?.. om inte kanske någon lead?..trummorna ja... tycker dom ligger väldigt lång bak nu, skulle vilja höra en riktigt aggressiv trummis på detta med många fills..då tror jag låten lyfter dit man vill... bra grund finns ju :)
Hellpig:
--- Citat från: Clemens skrivet 18.05.2008, 20:01:38 ---Hej!
Tungt o bra..ska det va sång?.. om inte kanske någon lead?..trummorna ja... tycker dom ligger väldigt lång bak nu, skulle vilja höra en riktigt aggressiv trummis på detta med många fills..då tror jag låten lyfter dit man vill... bra grund finns ju :)
--- Slut citat ---
Jovisst, det skall vara sång - är inte så mycket för instrumental musik själv. Och ja, en riktig trummis med sväng skulle kunna göra susen för det här. Man skall bara hitta en som har tid att ställa upp på några låtar. Tackar för lyssningen!
Wernborg:
Bra gitarrsound och ett gott riff. Som porterat direkt från Hotter than hell.
Trummorna är ju nästsan alltid ett djävla aber i hemmiljö.
Partiet vid 2.50 med riden .... Släpp loss på crascharna istället, jag tycker det blir för snällt på riden där nu?
Spännande med sång sedan. Och jag hoppas att verkligen blir sång och inte growl.
Hellpig:
--- Citat från: Wernborg skrivet 18.05.2008, 21:28:55 ---Bra gitarrsound och ett gott riff. Som porterat direkt från Hotter than hell.
Trummorna är ju nästsan alltid ett djävla aber i hemmiljö.
Partiet vid 2.50 med riden .... Släpp loss på crascharna istället, jag tycker det blir för snällt på riden där nu?
Spännande med sång sedan. Och jag hoppas att verkligen blir sång och inte growl.
--- Slut citat ---
Har jobbat lite för att få fram soundet på "guran", som egentligen är sammanlagt åtta pålägg med fem olika ljud. Hotter than hell! Det är ju en klassiker!! :) Jo, trumsen skall nog fixas på något sätt. Som sagt... jag planerar att köpa ett digitalt trumset men jag tror att det är lika bra att satsa på något bra från början (Roland) så jag har inte råd med det förrän tidigast i höst och det är ju ett tag tills dess. :angry:
Sång blir det på ett eller annat sätt men garanterat inget growlande! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida