Kontrollrummet

Dream Exp. - Autumn Adventures

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dream Exp.

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 66
  • Gitarrist, Keyboardist, Violinist, Producent.
    • Visa profil
LÅTNAMN: Autumn Adventures
ARTIST/GRUPP: Dream Exp.
GENRE: Filmmusik, klassiskt
LÅTLÄNGD: 4.58
KOMPOSITÖR: Dream Exp.
PRODUCENT: Dream Exp.
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3

Ja jag blev ju givetvis inspirerad av 1up att också jag lägga ut något som är skrivet för orkester. Stycket var i original skrivet för Svenska Kammarorkestern och framfördes av dem vid ett antal konserter som kallades för SkRiKa som var ett samarbete mellan två gymnasieskolor i Örebro och med Svenska Kammarorkestern. När jag såg 1up´s inlägg blev jag helt enkelt sugen att ta partituret och exportera midifiler från finale för att sedan lägga in dessa i cubase och med hjälp av Edriol HQ Orchestra få till något vettigt. Är inte riktigt nöjd med ljuden (det lät bättre när SKO gjorde den...) men jag hoppas att kompositionen och orkestreringen kommer fram ändå.

Säg vad ni tycker...
It ain´t stealin' if you do it fast!


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
1up-inspirerad, eh? :D Trevligt, trevligt det.

Blir glad och uppåt av det här stycket! :) Grymma flöjtdrillar, lite pirat/sjöslagsstämning och det gillas helt klart. Grymt tryck stundvis. Edirol är ju edirol, juste ljud ändå med tanke på hur resurssnålt det är, typ 100 MB har jag för mig. Kompositionen är levande och livfull. Lite större samstämmighet i stycket överlag eftersöks. Så du har fått ett klassiskt stycke framfört av riktig orkester vid blott 18 år, blir man avis på.

Trevlig lyssning kör så det ryker, mer klassiskt på KR, tack! :)


Utloggad Dream Exp.

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 66
  • Gitarrist, Keyboardist, Violinist, Producent.
    • Visa profil
A precis samstämmigheten var ju bättre med riktig orkester då jag tycker att balansen blir lite sne ibland i "fake"-orkester. Men sen är jag inte direkt någon arrangeringsguru heller  :P.

Att få den framförd av riktig orkester var nog bland det häftigaste jag har varit med om musikaliskt. Riktigt kul var det :wub:.

Går och funderar på att skriva tre satser till för att få en fullbordad symfoni  B)
It ain´t stealin' if you do it fast!


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Oj det här var häftigt...gillar absolut...med bättre ljud o mix blir det här kalas! mer klassikt..absolut.. :)


Utloggad Memphis

  • Från List-tvåa till
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 714
    • Visa profil
Tjena! Jösses va kul med all orkestermusik på senaste här på Kr! Snart kommer mitt pågående stycke. :) Jag tycker det här var suveränt, tycker din komposition vad mycket bra, och för din ålder! Måste varit väldigt roligt att få en orkester att spela detta. Låter lite stelt såklart eftersom det är importerade noter och ljudet skulle ju som sagt kunnat vara bättre. Men i det stora hela så var detta suveränt. :)

Mvh

Memphis 
« Senast ändrad: 17.05.2008, 23:33:07 by Memphis »


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena Dream exp..

Jo men visst låter detta bra,skön komposition..Håller med boysen,mera klassiskt på forumet!

När jag har lite att göra/slut på ideer så brukar jag spela lite keys via ewqlso.Och ibland så hittar man nåt som funkar..Kul att göra nåt annat än den vanliga genren man huserar i..

Ditt stycke var hur läckert som helst,mycket snyggt!

Mvh
Micael


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Ojoj...riktigt bra komposition, med alla ingredienser som sej bör, utifrån mitt öra.
Jag kan bara säja, att jag saknar inget i detta. Enormt vackert och majestätiskt.
Bra gjort :P

/Marr
« Senast ändrad: 18.05.2008, 09:11:10 by Marruschkka »
https://soundcloud.com/tokstollan


freddy

  • Gäst
Detta låter bra! Gillar din stil i detta stycke, låter fylligt och mustigt :)
Inget att klaga på, detta funkar bra för mig. rock on!


Utloggad MacTS

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 484
    • Visa profil
    • Crystal Light Homepage
Härligt stycke! Jag skulle också vilja kunna skriva sånt här! Tycker ljuden låter bra!
Mvh,Macke
www.storyteller.nu
www.crystallight.se


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
saknar inte heller något vad gäller mix/arr. klockrent.  massivt och luftigt på en gång, jagande men ändå vilsamt i vissa partier.

skitbra!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Dream Exp.

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 66
  • Gitarrist, Keyboardist, Violinist, Producent.
    • Visa profil
Oj, va mycket respons. Grymt kul när folk gillar det man har gjort. Får lätt ta och skriva tre satser till  B)
It ain´t stealin' if you do it fast!