Kontrollrummet

Ny festival i GBG med imponerande line up!

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad tbruce

  • Skostorlek: 45
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 354
  • Riktiga syntar har stängningsknapp.
    • Visa profil
10-11 augusti går den här nya festivalen av stapeln i Slottsskogen i gbg... kolla bara vilka namn.

  • Lily Allen ( :wub: )
  • Mika ( :D )
  • The Hives ( :D )
  • Primal scream ( :D )
  • The Go! Team ( :D )
  • Lady Sov ( :) )
  • Amy Winehouse ( <_< )
  • Moneybrother ( :mellow: )

Kul efter åratal av fattiga Göteborgskalaset. :D

Ja jäklar, då slipper man lämna stan i sommar då. :huh:


Utloggad Overkill

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 157
  • Jag är bäst.
    • Visa profil
Fina beskrivningar på dem. För mig är det väl mest :mellow: när det gäller banden. Men då är det ju tre ganska stora festivaler i Göteborg i sommar väl? (Metaltown, den här och emofestivalen)
Maybe. Maybe not. Maybe fuck yourself.

http://www.myspace.com/janiceprix


Utloggad tbruce

  • Skostorlek: 45
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 354
  • Riktiga syntar har stängningsknapp.
    • Visa profil
Äh... Jag är inte heller så fruktansvärt inne på nån av dem... Men... Mika är ball... Hives är alltid grymma live ju... Primal scream är primal scream liksom... Lady Sov är hipp... Go team är charmig... Lily Allen är het. Det räcker för mej. ;)


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

DåligtGehör

  • Gäst
Är det djävla idiotkalaset tid äntligen över? Blir det ingen räkfrossa och dyr skitöl i plastmugg som pissas av medelålders spelevinkar över hela centrala stan för att kunna avnjuta oengagerade artister med dåligt ljud längre nu?


Utloggad Thomas

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 73
    • Visa profil
    • Beatscape
Är det djävla idiotkalaset tid äntligen över? Blir det ingen räkfrossa och dyr skitöl i plastmugg som pissas av medelålders spelevinkar över hela centrala stan för att kunna avnjuta oengagerade artister med dåligt ljud längre nu?

Nja, Göteborgskalaset verkar återuppstå i ny skrud detta år - som Göteborgs kulturkalas. Så här står det på www.goteborgskalaset.se:

Citera
Hittills har fokus i scenprogrammet legat på musik – nu är avsikten att andra scenuttryck skall få proportionellt mer utrymme; Mer av exempelvis dans, teater, stå upp och film.

Huruvida det säljs dyr skitöl i plastmugg förtäljer inte historien, men jag utgår från att det kommer att finnas...

Nu har vi en blogg och Facebooksida också!