Tjabba 1up:en
Jo det här funkar bra på mig. Lite efter krigs skådespel dyker upp på näthinnan.Ljuden stör inte mig,ewqlso låter rätt hyfsat..Det mariga med den pluggen är att hitta rätt ljud som skall spela snabbt eller sakta.Inställnings möjligheterna i den pluggen är ju i det närmaste oändliga.Kopierar man liret till fyra spår exempelvis,och använder olika sound(typ violin)på alla så går det att få det att låta fantastiskt om man tar bort vissa toner här och där och kombinerar anslags kraft med spelsätt.Men det är inget lätt jobb..
Jag gjorde ett kort test på en låt som ligger här,tyvärr så har namnet farit ur huvudet,,återkommer om det i fall du vill lyssna..Ligger på halvfärdiga..
Hittade en länk på youtube där en snubbe spelade piano,en spelade cello och så var det 2 violinister..Och jag måste säga - det lät inte speciellt imponerande.Liret var helt ok,men soundet betydligt sämre än vad ewqlso kan åstadkomma om man tänker till lite.Tar man "bara" grund ljuden så låter det för det mesta ok,skruvar man och tänker till lite- ja då finns det inga begränsningar på hur bra det kan låta.
Ditt stycke då,ja jag gillar det som sagt.Boysen har ju nämnt jättelungorna,så lite rattande i filerna så har du den.Exempelvis de korta stötarna med blåset borde ligga på ett separat spår där blåset(pluggen/patchen) spelar korta toner,de långa tonerna på ett eget spår med längre blås toner..
Om man kollar på exempelvis trombon(eller vilket av instrumenten),så finns det runt 15 olika blås sätt och ljud som en trombon alstrar i olika tryck och sammanhang.Börjar man snöa in på det så finns det stora möjligheter till att få till nåt riktigt bra med pluggen.Den enkla vägen är att ta ett och samma spelsätt till hela låten,men resultatet blir sämre.Så vill man göra film musik på "riktigt",så är jag övertygad om att det går - men det kräver sin man/kvinna..Och dit når inte jag

Jag skall ge mitt test ett ordentligt försök när tillfälle ges med de möjligheterna jag skissade på ovan så får vi se hur det kan bli..Nu kom jag på vad låten heter: "Late spring"..Ingalunda färdigt,men lite mer genomtänkt.Fiol liret ligger på flera spår..
Nåväl,ratta på.
Mvh
Micael