Forum > Färdiga produktioner
1up-Hans Zimmer (Filmmusik)
MrPhil:
--- Citat från: 1up skrivet 15.05.2008, 16:06:04 ---Demon till Gladiator? Den vill jag också höra!
--- Slut citat ---
Den finns på nån extraskiva med överblivet material från soundtracket
http://www.amazon.com/Gladiator-More-Music-Motion-Picture/dp/B000058TJG/ref=sr_1_2?ie=UTF8&s=music&qid=1210922623&sr=1-2
Spår 12, "The Gladiator Waltz".
Och då menade jag mer soundmässigt lika, inte så mycket tonspråket faktiskt. Speciellt inte Gladiator som har mycket andra element i sig som avviker från det rent klassiska, bl a Djivan Gasparians duduk och Lisa Gerrards fantastiska sång. Dessutom går nästan alla de stora pampiga verken i Gladiator i tretakt.
Rabin som nämndes innan är alltså Trevor Rabin som en gång lirade gitarr i Yes på 80-90-talet. Gjort bl a Armageddon och Gone in 60 seconds.
1up:
HM
KR's genom tiderna längsta kommentar? :)
Visst är det så att använder man många fler patchar får stycket en större realism. Nu är ju datorns resurser begränsade, och i mig känner jag en puls att snarare göra mer musik än att småpilla i evigheter på ett stycke, vilket jag gjort de senaste tio åren. :) Så för mig är det en befrielse att köra snabbt, inspirationsrikt och fritt. Och ett något mindre uttrycksfullt slutresultat får jag leva med, och gör det faktiskt med glädje, musik ska ju vara roligt att göra. :)
Marknadsföring av egna låtar i låtkommentarerna, smart, ska kolla in ditt stycke nu. :)
Så du får också lite efterkrigskänsla, sweet.
1up:
--- Citat från: MrPhil skrivet 16.05.2008, 10:14:06 ---
--- Citat från: 1up skrivet 15.05.2008, 16:06:04 ---Demon till Gladiator? Den vill jag också höra!
--- Slut citat ---
Den finns på nån extraskiva med överblivet material från soundtracket
http://www.amazon.com/Gladiator-More-Music-Motion-Picture/dp/B000058TJG/ref=sr_1_2?ie=UTF8&s=music&qid=1210922623&sr=1-2
Spår 12, "The Gladiator Waltz".
Och då menade jag mer soundmässigt lika, inte så mycket tonspråket faktiskt. Speciellt inte Gladiator som har mycket andra element i sig som avviker från det rent klassiska, bl a Djivan Gasparians duduk och Lisa Gerrards fantastiska sång. Dessutom går nästan alla de stora pampiga verken i Gladiator i tretakt.
Rabin som nämndes innan är alltså Trevor Rabin som en gång lirade gitarr i Yes på 80-90-talet. Gjort bl a Armageddon och Gone in 60 seconds.
--- Slut citat ---
Här levereras det fakta på löpande band - strålande! Spår 12 The Gladiator Waltz alltså, right. Tack. Jo lyssnade igenom hela soundtracket till Gladiator igår, lite new age på sina håll, temat är ruskigt bra, det andra fångade mig tyvärr inte. Bra ljud dock.
Armageddon hade juste musik, skickar en stilla hyllning till Rabin då. :)
david.roennlund:
flygplan flyger över ett sönderbombat slagfält.....
en ensam soldat kliver upp ur högen med lik .... finner sin bäste vän där... ... tittar upp mot fiendeplanen och svär att han ska hämnas!!
Han tänker på hur han saknar sin vän och hur mycket han hatar fienden, planerar ett attentat!
Han ger sig ut på vandring mot fiendebasen
han möter fiender på vägen, han gömmer sig, traskar vidare... han har hela tiden målet i sikte....
Hela låten i ett nötskal, eller :unsure:
de första gångerna jag lyssnade, tyckte jag blåsljuden var sådär.... men denna gång glömde jag att tänka på det :D
så det kan jag ju inte klaga på då... ;)
Om du bara fårtill skarvarna så blir detta tipp.topp !
//
1up:
David
Mysigt att läsa din beskrivning. :) Gillar bilderna, och hämnden som planeras!
Glad att du ville lyssna!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida