Max B:
Ja cover låtar är inte mitt signum egentligen..Men jag har fått request på att göra denna till ett bröllop..Jag håller med dig,Jeff Buckleys version är det som gäller.
Freddy:
Kommer bara att göra denna en gång på festen,sen åker den in i glömskans hav...Kanske skulle jag ha gjort den med trummor och bas som du föreslår för at göra nåt som sticker ut..Då det finns en uppsjö av "Jeff Buckley" tolkningar..Kul att du gillar min pipa,jag nyanserar ju en del i denna röst mässigt - för att försöka komma ifrån rena plankningen av Jeff Buckleys version..
Vi får se vad folket som skall lyssna på bröllopet säger om detta..Låten som sådan floppar nog inte,det hänger på mig

JT:
Thanx man.Då finns det hopp om livet i varje fall..

Mixade lite efter att Tsm gett mig kanon feedback - tror att jag har den nu

Lindpop:
Ja det är svårt och en riktig utmaning att ge sig på en låt av denna kaliber..Men då jag fått önskemål om att köra denna live på ett bröllop så försökte jag göra mitt bästa..
Förhoppningsvis så går det hem..Kören på slutet är rätt fräck,lite som grand final..försökte stegra intensiteten i arr och sång till slutet..Du hajade min tanke,blev glad för det.
Max:
Kul att du gillade det,vi får se om det går hem live..Japp tanken är acke gura och lite fills på munspelet emellanåt till kompet i denna..Då jag fått önskemål om denna så försöker man gå bröllopsparet tillmötes,antar att låten betyder nåt för dom..Om dom gillar min version återstår att se..Svaret har vi i slutet på Juli..Ingen knäcker Jeff Buckleys version av denna..Inte ens jag

Max B igen då:
Så är det nog med texten.Antar att du undrar om låt valet..Inte min buisness,kanske nån sorts rädsla för att hamna i den fällan..Vad vet jag..Kanske blev dom kära i varandra till låten..typ..
Låten är stark,japp!
Johan s:
Håller med om att det är en riktig höjdar låt,min tolkning blir rätt medioker i sammanhanget om man jämför med Jeff Buckleys tolkning..Försökte kompensera med att bjuda på hela mitt röst register..Bra eller dåligt,ja kan jag återge det som jag gör här så kommer det att funka hoppas jag..Jag är enda musikern på den festen vad jag vet förutom 2 hårdrockande gitarrist och basist, så jag har goda förutsättningar..

Hade trummor och bas i bakhuvudet då jag arrade,men valde denna linje då min röst skall stå i centrum..Vi får se om det håller i slutet på Juli..
Guran:
Bra tips där om att börja med guran..Men eftersom jag inte har nån inräkning och skall köra detta playback live med hjälp av guran(min alltså

,fast du hade gärna fått vara med)så måste jag ha lite styrning för den - därav pianot..Cellon kan jag flytta till andra versen,ingen dum tanke..
Vi får se hur det går på giget..Jag kan ju vänta till tolvslaget då alla är på fyllan innan jag kör denna..

Nad:
Jo jag såg att du fick lite stryk i "Endorfin" tråden

så är det med detta forum,många oerhört kompetenta musiker här..Fuskar man så får man på skallen,dock gör det att man lär sig något och det är fantastiskt.Om man bara fick "rygg dunkar" så vore det inte lika roligt att hänga här,man vill ju utvecklas..
Jag la ackorden först på denna med nästan full sustain mycket riktigt,lirade fillsen sen.
Ville ha lite flygel/stor konsert känsla i låten,och då jag har arrat rätt sparsamt i övrigt så får det duga..Kul att du gillade min pipa,bjöd på hela registret i denna.Tanken med låten är att köra den playback i Pa:t på ett bröllop samt lira ackegura och munspel och sång till..Vanligtvis så har jag ett band bakom ryggen,men inte nu..Vi får se om det håller..
Till er alla,stort tack för kommentar och ideer kring mix och lir..Mega thanx till Tsm som räddade skutan från undergång..

Hoppas jag inte glömt nån nu..
Mvh
Micael