Forum > Färdiga produktioner
Hellpig - Down at the Boogie Palace
flabb:
Kul att höra lite mer om bakgrunden, tyckte det vart lite dålig fart i SF-tråden, jag gick tillbaka och ser jag gav 3 poäng till er, lite Blondie.aktig sång tyckte jag, var det meningen eller slump?
Åsa:
--- Citat från: flabb skrivet 11.05.2008, 23:34:54 ---Kul att höra lite mer om bakgrunden, tyckte det vart lite dålig fart i SF-tråden, jag gick tillbaka och ser jag gav 3 poäng till er, lite Blondie.aktig sång tyckte jag, var det meningen eller slump?
--- Slut citat ---
Blondieaktiga sången är en ren slump :D
Hellpig:
Haf haft det problemet när jag kört samarbete med Ynot också och sedan blir det nästintill omöjligt att få det i sync/perfekt. Jag hörde det dock inte lika mycket på denna låten men det är kanske jag som blev hemmablind efter att ha lyssnat på den 1500 ggr i mixande o trixande.
Vi kom på plats dem av nio. Eller tredje, beroende på hur man räknar. Intresset för festivalen var väl minst sagt ljummet.
aoly:
Sången ligger lite högt och musiken är ganska uttryckslös. Funkar som bakgrundsmusik, fast å andra sidan brukar jag inte lyssna på såna här grejer till vardags ändå.
Att sången släpar tycker jag passar in ganska bra, Åsa påminner starkt om Debbie Harry som ju sjunger ganska knarkigt. I like =)
Det som jag tycker saknas i själva musiken är utsvängningar och mer boom för att ryckas med av beatet. Dåligt är det iallafall inte.
Att man är metallare betyder inte att man inte kan pilla i andra stilar!
Nad:
--- Citera ---Blondieaktiga sången är en ren slump
--- Slut citat ---
Det kan bli så ibland. Lustigt, jag tyckte också genast ....BLONDIE!
Gillar funket, stråktonerna är sjuka, både dåliga o bra samtidigt.:)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida