Kontrollrummet

Pearl TL4

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad JanneL

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 118
    • Visa profil
Hejsan!

Jo! så här är det, min pearl TL4 har plötsligt börjat brusa som bara den. Har kollat sladdar så det inte är
fel på dom, har två par sladdar till micken så det är knappast troligt att det skulle vara fel på båda paren.

Så nu "tror" jag att det är något slags fel på mikrofonen, nån som vet vad det kan vara som spökar i den.
Blir väl o skicka in den till Pearl gissar jag, men jag skulle vara intresserad att veta vad som kan få micken
att plötsligt börja brusa som bara den. Det är inget konstant brus som låter lika högt utan det liksom
pulserar i jämna mjuka vågor.
-------------------------------

//Janne


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Hejsan!

Jo! så här är det, min pearl TL4 har plötsligt börjat brusa som bara den. Har kollat sladdar så det inte är
fel på dom, har två par sladdar till micken så det är knappast troligt att det skulle vara fel på båda paren.

Så nu "tror" jag att det är något slags fel på mikrofonen, nån som vet vad det kan vara som spökar i den.
Blir väl o skicka in den till Pearl gissar jag, men jag skulle vara intresserad att veta vad som kan få micken
att plötsligt börja brusa som bara den. Det är inget konstant brus som låter lika högt utan det liksom
pulserar i jämna mjuka vågor.

Har du provat på mer än en preamp? Har du två separata till stereomicken och det brusar i båda?
Vill bara säkerställa att det är micken, du har ju redan tagit bort teorin att det skulle vara sladdarna.


Utloggad JanneL

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 118
    • Visa profil
Nu testade jag i min MiniMe och då var det tyst som i graven... :o

Måste kolla Fireface om det är fel i 7-8:ans mickpreampar, var den jag använde.

Jo! jag har två separata kablar till micken, en 5m och en 20m, och det är inge fel på kablarna.

Kan det vara nå jordfel?

Nu när jag tänker efter så sprakade lite i den andra micpreampen (MinMp) när jag petade i gain
rattarna. När jag tog bort Pearl micken från firefacen så slutade det att skrapa i MiniMp som var
kopplad in via firefacen analoga ingångar. 
« Senast ändrad: 09.05.2008, 14:09:01 by JanneL »
-------------------------------

//Janne


Utloggad Tobbe7

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 60
    • Visa profil
    • booststudio
Prata med Bo på http://www.hansenaudio.se/
Han renoverade en AKG 414 åt mig och hjälpt mig med en del annat. Rekommenderas.
Höj eller stäng av!