Forum > Färdiga produktioner
Stensdotter & Larsson - Never Ever
mahan:
Ojjojjoj o tjou "fröken" som nån i ett tidigare skede sa! :)
En röst som inte behöver skämmas för
fast man på världsmarknaden kör,
en röst som man gärna lyssnar till,
en röst som man gärna lyssnar en gång till ...
hur har det gått för "fröken" :rolleyes:
Är hon ännu fröken,
har hon gjort mer musik,
har hon tagit ut det som gör henne unik?
Många frågor små,
lite nyfikna också.
Hoppas du får det du önskar av livet,
jag e glad, denna låt finns i arkivet.
Väldans va poetiskt det blev
rätt ut över skackeln jag klev.
Om nåt ska sågas, om nåt ska fixas.
så borde denna låt på nytt mixas.
Kompet tränger på som bara attan
utav sången försöker den dra undan mattan.
Så ge lite mera rum åt sången först
Stendotterns röst jag gillar störst!
h. johan
MaxB:
Skönt att höra ert samarbete. Gillar det och det och det...
Rösten:
Skönt att höra dig sjunga helt enkelt och här är rösten så betydelsefull och uttrycksfull som den kan vara, jag gillar det jag hör. Lyllos Larsson som haft förmånen att arbeta med dig! :wub:
Resten:
Skönt att höra dina gitarrer och dina byggstenar som bygger upp och understöder sången. Efter att ha hört dig spela gitarr live förstår jag hur du kan få till ett sånt här stycke. Du är en riktigt god gitarrist som hanterar mycket, även det återhållsamma. Det var häftigt att spela med dig, då vi träffades. Jag spelade en låt du aldrig hört och jag tog ackord på sätt som skulle förvirra många gitarrister men nog tusan satt samma ackord fast på ett annat ställe på gitarrhalsen, på den gitarr du spelade. Eko och jag snackade om det efteråt. Vi imponerades av din musikalitet.
Jag minns inte hur långt det här stycket var men vet att jag vill höra mer, då det tar slut.
stensdotter:
--- Citat från: mahan skrivet 31.10.2009, 01:34:11 ---Ojjojjoj o tjou "fröken" som nån i ett tidigare skede sa! :)
En röst som inte behöver skämmas för
fast man på världsmarknaden kör,
en röst som man gärna lyssnar till,
en röst som man gärna lyssnar en gång till ...
hur har det gått för "fröken" :rolleyes:
Är hon ännu fröken,
har hon gjort mer musik,
har hon tagit ut det som gör henne unik?
Många frågor små,
lite nyfikna också.
Hoppas du får det du önskar av livet,
jag e glad, denna låt finns i arkivet.
Väldans va poetiskt det blev
rätt ut över skackeln jag klev.
Om nåt ska sågas, om nåt ska fixas.
så borde denna låt på nytt mixas.
Kompet tränger på som bara attan
utav sången försöker den dra undan mattan.
Så ge lite mera rum åt sången först
Stendotterns röst jag gillar störst!
h. johan
--- Slut citat ---
:rolleyes: Johan, impad av skalden *fnissar*. Tack för ditt fina poem. Jomenvisst, ho é fröken fortfarande ;-) Vi ensamstående småbarnsföräldrar helt enkelt inte är mottagliga för det andra könet under de första åren :-) Läs: "trött 42-åring som blivit bekväm i singellivet har svårt att se sig själv med en partner".
Men musikerpartners har man gärna fler av *ler* ;-) Fast först måste jag fixa en ny dator, så är det bara.
Men som sagt. TACK!
stensdotter:
Cykeln, Divi, Jonnerstone, Guran, Max B, Marre - Kärlek! :wub:
Tokai:
Hur har man kunnat missa detta? Ja, jag ser fler tack å lov.
Fullständigt lysande. Det mest imponerande är att sången tränger igenom hela tiden, speciellt när bas och trummor kommer in. Och att sången verkar ligga på samma nivå hela tiden. Verkligen snyggt mixarbete!
Får väl hålla med om Yllets:s kritik ang basen, som känns lite för stark. Men samtidigt är det ett skönt sound i den så jag störs ju inte direkt av den.
Stensdotters sång är perfekt. Mer av Larsson. Och mer av Stensdotter. Var för sig eller tillsammans!! :D :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida