Först reagerade jag lite på "om man inte tål 1.5 min piano..." och tyckte det var lite nedvärderande om den som tyckt. man får ju, likaväl som ni vill ha det, tycka att pianointrot är för långt? Det känns som försvarsställning "det är inte alls för långt, de är du som inte fattar". Att det upplevs som för långt kan ju vara en indikation på att det är för dåligt spelat? tråkigt? en reflektion bara.
Nå, nu tycker inte jag heller att det ÄR för långt. tycker det funkar utmärkt. min första reflektion var faktiskt att ta bort det helt och hållet. låten låter kalas i början även om det börjas direkt efter pianot. Själva pianot tänkte jag mig kunde ligga som nåt interlude....och visst...det är så ni gör nu va?

på skivan då...
detta måste nog vara något av det mest proffsiga jag hört på KR. måste ha tagit ENORMT med tid i anspråk. allt ligger bra mixmässigt, en klockrent känsla för detaljer.
Jag har haft en underbar resa när jag lyssnar på detta. kanske kunde den vara längre...hehe, så man faktiskt kan lyssna igenom en skiva på kvällen i sängen, och sen få somna till denna....

verkligen skitbra. underbara teman, snygga harmonier. Oldfield skulle vara stolt över att ha gjort detta.