Kontrollrummet

Unifaun - "End-or-Fin"

Nad · 64 · 12595

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Nad

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 116
  • Inte jag, men väl farfar!
    • Visa profil
    • Agents Of Mercy
Hej!
(Uppdaterad 15/5. Mer sustain på intro-pianot och annat orgelljud på syntsolot ca 4.06. Mer bas, lägre trummor. Nu är jag färdig med den här - jävla men braiga er!!).

Ni kan väl lyssna på den här en gång, det är finallåten till plattan som
släpps den 27/6. All kritik uppskattas varmt - ris som ros.  :blink:
Obs! Detta är ingen färdig master, utan endast en upphottad mp3:a
direkt från Cubase, ok? Tack! :)

Bästa hälsningar,
Nad


LÅTNAMN: End-or-Fin
ARTIST/GRUPP: Unifaun
GENRE: Progressive rock
LÅTLÄNGD: 9 minuter
KOMPOSITÖR: Sylvan & Bonamici
PRODUCENT: Sylvan & Bonamici
EV. MEDVERKANDE: Sylvan & Bonamici
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3
OMSLAG: http://www.nadsylvan.com/68790850.jpg

www.unifaun-music.com
« Senast ändrad: 18.06.2008, 22:04:23 by Nad »
Hej jag hetter Nad och är en pråggråkkare


jay thomas

  • Gäst
Yo Nad&Bon! Den här var bra, tydlig Unifaunlåt!  :)

Det jag reagerade på var att introt möjligtvis var lite för långt. Det kändes lite som "ska inte låten börja snart". Jag kommer att lyssna ett gäng gånger till och återkomma men efter ett par lyssningar, kalasbra!


Nu har jag vaknat lite mer. Introt kändes bra nu, hela låten är underbar. Möjligen finns det något återkommande svoooosch som stör lite. I min lyssning är även trummorna väldigt dominanta bitvis, det andra blir lite sekundärt. Otroligt snygga ljud, som vanligt.  :) Lite puts och sedan är den klar!  ;)
« Senast ändrad: 07.05.2008, 11:44:24 by jay thomas »


Utloggad Nad

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 116
  • Inte jag, men väl farfar!
    • Visa profil
    • Agents Of Mercy
Hej Jej! Tack för lyssningarna. :)
Ja pianointrot (Bon) kommer ju i repris i andra avdelningen med fullt ös.
Det var nog det du greppade sedan subbkånschiossli.   :blink:

Trummorna är höjda på ett ställe lite extra mycket, men kanske är det jag som
blivit trött i öronen och inte hör att de dominerar ljudbilden lite mycket överlag. Tack, bra att du uppmärksammade det.
Och sen schwåschet då...blir osäker vilket schwåsch det är - det finns några olika.

Tack så länge...vi hörs nog mera är jag rädd. ;)

Yo Nad&Bon! Den här var bra, tydlig Unifaunlåt!  :)

Det jag reagerade på var att introt möjligtvis var lite för långt. Det kändes lite som "ska inte låten börja snart". Jag kommer att lyssna ett gäng gånger till och återkomma men efter ett par lyssningar, kalasbra!


Nu har jag vaknat lite mer. Introt kändes bra nu, hela låten är underbar. Möjligen finns det något återkommande svoooosch som stör lite. I min lyssning är även trummorna väldigt dominanta bitvis, det andra blir lite sekundärt. Otroligt snygga ljud, som vanligt.  :) Lite puts och sedan är den klar!  ;)
Hej jag hetter Nad och är en pråggråkkare


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Nad!

Lyckas inte ladda ner låten nu....
återkommer senare med nytt försök! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
har lyssnat ett par gånger...återkommer B) /  karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena boys.
Här distar det nada :)

Låter bra,vanligtvis inte min genre..Men jag hör att ni har tänkt till här..Många snygga och finurliga grejer i arret.Sånt här tar tid att sätta ihop så jag förstår att eran produktion av låtar inte är så hög,eller kanske tiden inte vill räcka till..Nåväl,ett passande instrumental outro på plattan - visst!

På ren svenska så låter det skitbra! På Norrbottnisk bond dialekt: "In´t järe nåo o kläejga poi hajn".

Vilket översättes till: Ingenting att klaga på i den här.

Kör hårt boys.

Mvh
Micael


Utloggad Nad

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 116
  • Inte jag, men väl farfar!
    • Visa profil
    • Agents Of Mercy
Tjena boys.
Här distar det nada :)

Låter bra,vanligtvis inte min genre..Men jag hör att ni har tänkt till här..Många snygga och finurliga grejer i arret.Sånt här tar tid att sätta ihop så jag förstår att eran produktion av låtar inte är så hög,eller kanske tiden inte vill räcka till..Nåväl,ett passande instrumental outro på plattan - visst!

På ren svenska så låter det skitbra! På Norrbottnisk bond dialekt: "In´t järe nåo o kläejga poi hajn".

Vilket översättes till: Ingenting att klaga på i den här.

Kör hårt boys.

Mvh
Micael

Hej och tack för det!

Jo vi har gjort fler låtar, men som sagt det tar en sån otrolig tid bara att leva.
Man har kneg, ett hus, en tomt (speciellt nu!) att sköta. För att inte tala om Bon och hela hans familj!
Det är mycket nu. :)

Kul att en som inte diggar detta diggar ändå. Sånt gläds man åt.

Nad
Hej jag hetter Nad och är en pråggråkkare


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Detta är en komplex sammansatt låt där ni som vanligt lyckas hålla er i periferin och stundtal mitt i det soundscape ni är ute efter....hör många perioder i Genesis utveckling typ.5:45 mellanoutrot till Los Endos sen en hel del Banks som kunde varit hämtat från hans soloprojekt....som sagt denna känns mer fristående från tidigare låtar kanske en helt genuin Unifaun-låt....och visst kan man spåra härliga stämningar som Broadway Melody -74 kring 7:56...underbart...introt kommer väl närmast att påminna om Mad Man Moon men flygelsoundet är aningen för bra men riktigt bra harmisar och bra spelat...det gäller för övrigt alla insatser....som vanligt riktigt bra och skitkul att ni kommer med plattan och som med alla progressive:a alster så måste man umgås ett tag för att få full koll så....trevligt att umgås med era låtar...jag kan reflektera över första gången jag hörde er då jag nästan fientligt inställd reagerade över att ni gett er på "mina" husgudar och vändningen då jag faktiskt kunde förstå prylen med eran grej...kan också säga att jag har haft svårt med typ Marillion och en del andra "plagiat" men det på övergående :unsure: B) :wub:

Allt gott Nad & Bon och tnx for sharing
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
Tur att man inte är progghatare!
Skön låt som växer och utvecklas hela tiden
o fågelkvitter i slutet, visst är det mysigt.
Kanske blir en Unifaunplatta i samlingen framöver.
 :P
hade
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.


Utloggad Nad

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 116
  • Inte jag, men väl farfar!
    • Visa profil
    • Agents Of Mercy
Citera
Allt gott Nad & Bon och tnx for sharing

Wow Karl, tack själv för ett sånt uttömmande svar. :)
Vet inte om du tänkte på det, men efter första riktiga crescendot
så blir det tillbakablickar på "Birth of a Biggie". Lite som G-männen
brukade göra. Jag ville från början plockat med refrängtemat från Biggie
i finallåten, men det föll sig aldrig så. Gör inget, det funkade för oss det
här iallafall. Blir smickrad över dina referenser till olika G-låtar, har inte
tänkt på just dem, förutom Mad Man Moon, det finns vissa likheter där, håller med -
och det är ju bara bra det. Ja jag förstår att man kan känna tvivel till vårt
projekt till en början, men när man fattat galoppen brukar det bli rätt ok reaktion
på det. Men visst kan det vara ängsligt för vissa personer, och visst har vi blivit
utskällda, herregud! :) Men även tvärtom.

Tack!
Nad
Hej jag hetter Nad och är en pråggråkkare


Utloggad Nad

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 116
  • Inte jag, men väl farfar!
    • Visa profil
    • Agents Of Mercy
Tur att man inte är progghatare!
Skön låt som växer och utvecklas hela tiden
o fågelkvitter i slutet, visst är det mysigt.
Kanske blir en Unifaunplatta i samlingen framöver.
 :P
hade

Tack Martin!

Vi har även fågelkvitter i vårt 14 minuter långa epic "Quest for the last virtue"!
Det var ett litet återbesök. ;)
Tror förresten jag var näktergal i mitt tidigare liv. Eller kråka (vissa
dagar!).
Hej jag hetter Nad och är en pråggråkkare


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Hatar inte heller progg, men har lite svårt att ta till mig låten så här på en snabblyssning. Men lyssnar man så lika bra att kommentera tror jag. Ingen kritik egentligen, verkar genomtänkt och är välspelat!

Lite dream theater vibbar på sina håll, eller andra innovativa grupper av äldre typ, känns spretigare och mer infallsrikt än dem dock, lite som om bandet är ovänner :D Men det är nog tänkt att det skall vara så...

Gillar ändå den här 9-minuterslyssningen. Den får gå på repeat, tills jag fattar vilka genier ni är :)

snyggt arrat och intressant låt från början till slut!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
Trodde det skulle bjudas på 70-talsprogg a'la nationalteatern :P

Detta lät hur som helst mkt välpolerat och snyggt. Händer saker för att hålla uppe intresset mest hela tiden. Måste nog lyssnas på ganska aktivt och gärna flera gånger för att uppskattas till fullo.

Det lilla avsnittet som börjar vid 305 sekunder. SJUKT snyggt! ståpäls.

Bra jobbat. Måste tagit en evighet :)
blargh


Utloggad Nad

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 116
  • Inte jag, men väl farfar!
    • Visa profil
    • Agents Of Mercy
Tack Dividend! Som sagt det är nog olika hur man reagerar på det här. Har man Genesis-referenserna blir det EN sak, har man det inte...ja då kan det bli vad somhelst.
Tack för att du lyssnade och tyckte till.

Nad

Hej jag hetter Nad och är en pråggråkkare


Utloggad Nad

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 116
  • Inte jag, men väl farfar!
    • Visa profil
    • Agents Of Mercy
Citera
Det lilla avsnittet som börjar vid 305 sekunder. SJUKT snyggt! ståpäls.


Tack Fidden!! Detta är en repris på det som börjar vid 154, fast annat arr. Och även sluttonerna.
Jag håller med, det är nog mitt favvoparti. ;) So thank youu!!! Ståpäls o allt...jusste reaktion.

Nad
« Senast ändrad: 07.05.2008, 20:19:02 by Nad »
Hej jag hetter Nad och är en pråggråkkare


Utloggad Memphis

  • Från List-tvåa till
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 714
    • Visa profil
Tjena! Intressant detta!

Progg-fan som jag är  :) Det är inte ofta sånt här kommer upp på KR så detta var kul att höra. Håller med Dividend att det låter lite tidigt Dream Theater på sina håll. Synthmelodierna gillar jag skarpt, påminner lite om Transatlantic men musiken som helhet var ändå egen. Är det riktiga trummor?
väldigt bra bra kvalité isåfall.  :D Bra komposition vill jag säga. Saknade dock bas genom hela låten samt sustain på piano-introt. Väldigt bra annars.

Mvh

Memphis


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
I introt reagerade jag också på att det verkade vara spelat utan sustainpedal. Tycker också det var för långt för att enbart innehålla piano.

I trumkompet i början, tex. vid 110 ligger nåt skumt svirr på riden tror jag som inte låter naturligt i mina öron. Kan också va låga spökslag eller flams på virvel.  :unsure:

Men fy satan vilket arr och vilken låt. Hade väl aldrig Genesis som husgudar direkt, utan var mer inne på Rush, Yes, Marillion, Saga och dom där andra lightprogbanden.  :blink:

En lyssning räckte för min del för att tokdigga detta.


Utloggad Nad

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 116
  • Inte jag, men väl farfar!
    • Visa profil
    • Agents Of Mercy
Tjena! Intressant detta!

Progg-fan som jag är  :) Det är inte ofta sånt här kommer upp på KR så detta var kul att höra. Håller med Dividend att det låter lite tidigt Dream Theater på sina håll. Synthmelodierna gillar jag skarpt, påminner lite om Transatlantic men musiken som helhet var ändå egen. Är det riktiga trummor?
väldigt bra bra kvalité isåfall.  :D Bra komposition vill jag säga. Saknade dock bas genom hela låten samt sustain på piano-introt. Väldigt bra annars.

Mvh

Memphis

Hej Memphis! Tusen tack för det. :)

1. Om jag sa att det var riktiga trummor, skulle du tro det då?  ;)
2. Låten är inte mastrad ännu så vissa frekvenser kommer att rättas till av
andra som jobbar med sånt.
3. Saknade du sustain på pianot? Var?  :huh:  Pedalen är i botten för det mesta nämligen.
4. Dream Theater..är det gitarrsolot man syftar på då? Jag har bara lyssnat på
en enda platta med dom och det var nog 14 år sedan (Awake). Kul att du hör nåt annat
än de uppenbara influenserna.

Nad
« Senast ändrad: 07.05.2008, 23:53:02 by Nad »
Hej jag hetter Nad och är en pråggråkkare


Utloggad Nad

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 116
  • Inte jag, men väl farfar!
    • Visa profil
    • Agents Of Mercy
I introt reagerade jag också på att det verkade vara spelat utan sustainpedal. Tycker också det var för långt för att enbart innehålla piano.

I trumkompet i början, tex. vid 110 ligger nåt skumt svirr på riden tror jag som inte låter naturligt i mina öron. Kan också va låga spökslag eller flams på virvel.  :unsure:

Men fy satan vilket arr och vilken låt. Hade väl aldrig Genesis som husgudar direkt, utan var mer inne på Rush, Yes, Marillion, Saga och dom där andra lightprogbanden.  :blink:

En lyssning räckte för min del för att tokdigga detta.

Tack snälla du för det!

Är väldigt förvånad över att ni inte hör sustainet på flygeln. Det måste vara lyssningen,
kan ej ta åt mig av den kritiken, allvarligt. Detta pianointro hade låtit för taskigt utan sustain,
det bygger ju på det.  :mellow: Trummorna kunde ju ha låtit bättre här o var, är medveten om
det. Men vad det gäller just frekvenser som inte är 100, så kommer det att rättas till i mastringen.
Skall se över introt igen, men ärligt...var skulle man klippa det? Det går inte. Strukturen faller.
Kanske lägga lite mellotronstråkar och nån liten fågel någonstans kanske? Skulle det gillas? :)

Tack!!
Nad
Hej jag hetter Nad och är en pråggråkkare


jay thomas

  • Gäst
Låten gick på repeat under gårdagen senare hälft och det är bara att krypa till korset och erkänna jag tokgillar den.  :D Men jag vidhåller nog min första åsikt att pianointrot, hur snyggt det än låter, är lite för långt. Annars är det race hela vägen!  :)


Utloggad Nad

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 116
  • Inte jag, men väl farfar!
    • Visa profil
    • Agents Of Mercy
Låten gick på repeat under gårdagen senare hälft och det är bara att krypa till korset och erkänna jag tokgillar den.  :D Men jag vidhåller nog min första åsikt att pianointrot, hur snyggt det än låter, är lite för långt. Annars är det race hela vägen!  :)

Jag förstår vad du säger. Tanken är dock att bilda en helhet över ett album, där det händer väldigt mycket på ca 70 minuter.
Då kan 1 ½ min solopiano kanske göra sig som ett andningshål innan helvetet bryter ut. :) 1000 tack för kanonrespons! :)

Nad

Ps. Hur långt är pianointrot till "Firth of Fifth"?  ;) :unsure: :P
« Senast ändrad: 08.05.2008, 13:17:16 by Nad »
Hej jag hetter Nad och är en pråggråkkare


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Snyggt pianointro - kanske lite långt men det hör väl till liksom. Jag tycker det svänger skönt när låten väl kommer igång, tycker mig höra en hel del referenser men ändå lite eget. Stör mig en aning på den skramliga hihaten ... cymbalerna går lite i samma skola. Gillar arrangemangen på det stora hela, sköna synthsolo/partier. Överhuvudtaget funkar det väldigt bra faktiskt - det blir aldrig så där överekvibrilistiskt tradigt som stycken av den här pariteten tenderar att bli. Kanske för att du håller dig mer till melodier snarare än 64 toner i sekunden.

Nu tänkte jag skriva att trummorna är lite trista, snyggt programmerade (är det en riktig trummis så gör jag väl bort mig nu!) men det skall jag inte göra. Jag brukar själv inte lägga så mycket tid på mina trummor i min små heminspelningar så jag är verkligen inte rätt person att kritisera dem! :)

Bra låt, snygga arr, fina melodier, förvånansvärt hållbart för att vara instrumentalt. Det blir tummen upp - mer sånt här!


Utloggad Nad

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 116
  • Inte jag, men väl farfar!
    • Visa profil
    • Agents Of Mercy
Citera
Bra låt, snygga arr, fina melodier, förvånansvärt hållbart för att vara instrumentalt. Det blir tummen upp - mer sånt här!


Tack Hellpig! (love that nic!!)

Satt och pillade lite med ett försök att arra runt pianointrot lite inatt, för att se om nåt hände.
Visst blev det bra tyckte jag, men så tänkte jag för mig själv; Bon och jag var nöjda
som det var innan folk lyssnade här (på introt alltså). Och är det så att man inte orkar med 1 ½
minuters solopiano på en 70 minuterslängdare, då får man nog ställa det i realtion till hur ofta
man zappar på remoten när tv:n är på. Tror det är mer en sådan pryl det handlar om.
This ain´t fast food music you know. ;) :)

Tack och ha en skön helg.
Nad

Hej jag hetter Nad och är en pråggråkkare


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Hej Nad!

Härliga tongångar..pianointrot är perfekt, man måste ta sig tid att bara lyssna, och det behöver absolut inte hända mer i introt tycker jag..skall lyssna igenom några ggr..förstår arbetet bakom detta..ser fram emot plattan!


Mv Clemens


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Lyssnat några gånger och det låter väldigt fint. Återkommer med fler kommentarer.  :)
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Och är det så att man inte orkar med 1 ½
minuters solopiano på en 70 minuterslängdare.....

När du uttrycker det så .... Jag tar tillbaka allt jag sagt och hävdar motsatsen. Det är underbart med lite pianosolo efter 70 minuters proggande...

Tänkte mer på stycket i sig som en helhet såklart när jag kommenterade.

Ang. sustainpedal så visst hörs det att det är spelat med pedal, men det som stör liiiiiiiite är väl arret i så fall. Att det sitter pauser på vissa ställen som gör att min hjärna vill hoppa tresteg.

/ Stefan


Utloggad Nad

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 116
  • Inte jag, men väl farfar!
    • Visa profil
    • Agents Of Mercy
Hej Nad!

Härliga tongångar..pianointrot är perfekt, man måste ta sig tid att bara lyssna, och det behöver absolut inte hända mer i introt tycker jag..skall lyssna igenom några ggr..förstår arbetet bakom detta..ser fram emot plattan!


Mv Clemens

Tack Clemens! Skulle själv vilja lyssna på denna för första gången. Men det är tyvärr för sent. :)
Mycket stress inför skivreleasen, filer som skall gås igenom..och gud vet vad.. :rolleyes:

Nad
Hej jag hetter Nad och är en pråggråkkare


Utloggad Nad

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 116
  • Inte jag, men väl farfar!
    • Visa profil
    • Agents Of Mercy
Och är det så att man inte orkar med 1 ½
minuters solopiano på en 70 minuterslängdare.....

När du uttrycker det så .... Jag tar tillbaka allt jag sagt och hävdar motsatsen. Det är underbart med lite pianosolo efter 70 minuters proggande...

Tänkte mer på stycket i sig som en helhet såklart när jag kommenterade.

Ang. sustainpedal så visst hörs det att det är spelat med pedal, men det som stör liiiiiiiite är väl arret i så fall. Att det sitter pauser på vissa ställen som gör att min hjärna vill hoppa tresteg.

/ Stefan

En viss input har dock denna tråden gett oss. Pianointrot kommer att heta "Bonaparte" och kommer att ha
en egen nuffra på cd:n. Då blir det ju 12 låtar!! :)
Lustigt att du nämner sustainpedalen just när jag pratat med Bon...han säger samma sak. Den skall släppas
senare. Länge leve midi trots allt! ;) Tack för kritiken!


Nad
Hej jag hetter Nad och är en pråggråkkare


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Citera
Bra låt, snygga arr, fina melodier, förvånansvärt hållbart för att vara instrumentalt. Det blir tummen upp - mer sånt här!


Tack Hellpig! (love that nic!!)

Satt och pillade lite med ett försök att arra runt pianointrot lite inatt, för att se om nåt hände.
Visst blev det bra tyckte jag, men så tänkte jag för mig själv; Bon och jag var nöjda
som det var innan folk lyssnade här (på introt alltså). Och är det så att man inte orkar med 1 ½
minuters solopiano på en 70 minuterslängdare, då får man nog ställa det i realtion till hur ofta
man zappar på remoten när tv:n är på. Tror det är mer en sådan pryl det handlar om.
This ain´t fast food music you know. ;) :)

Tack och ha en skön helg.
Nad



Hellpig var faktiskt ett skämt från början, mitt svar till en trummis som ville ha ett tuffare bandnamn någon gång under 80-talet, The Hellpigs. Det mest komiska var att han var tillräckligt dålig på engelska för att köpa förslaget - så jag fick stoppa det. :)

Nä, behåll det. Om det är vad ni ville uppnå så skall ni bara ta åt er en begränsad del av kritiken. Det gäller inte alltid men det gäller när det är så här bra material.

Citera
This ain´t fast food music you know.

Det anade jag mig till! :) Och det är absolut inget som jag har något emot i dagens slit o släng-musik one-hit-single-samhälle.  :(


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Törs inte säga det här...

jo förresten....

näej säg det inte...

Jo gör det!

Öhhh  B)
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Nad

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 116
  • Inte jag, men väl farfar!
    • Visa profil
    • Agents Of Mercy
Törs inte säga det här...

jo förresten....

näej säg det inte...

Jo gör det!

Öhhh  B)


Absolut världsklass! :)

Trevlig helg!
Nad
Hej jag hetter Nad och är en pråggråkkare


Utloggad Nad

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 116
  • Inte jag, men väl farfar!
    • Visa profil
    • Agents Of Mercy
Citera
Nä, behåll det. Om det är vad ni ville uppnå så skall ni bara ta åt er en begränsad del av kritiken. Det gäller inte alltid men det gäller när det är så här bra material.

Ja vi behåller det, MEN...vill jag poängtera, sustainpedalen skall nu ses över.
Vet att jag yttrade mig en smula avigt mot att man helt avsaknade den.
Tonen var aldrig menad ovänlig, jag vill att ni tänker på och har överseende med
hur jag svarade. För sustainpedal finns det, inte tillräckligt länge bara. :)

Trevlig helg och tack alla som lyssnat och kommenterat!

Nad
Hej jag hetter Nad och är en pråggråkkare


Utloggad Memphis

  • Från List-tvåa till
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 714
    • Visa profil
Citera
Nä, behåll det. Om det är vad ni ville uppnå så skall ni bara ta åt er en begränsad del av kritiken. Det gäller inte alltid men det gäller när det är så här bra material.

Ja vi behåller det, MEN...vill jag poängtera, sustainpedalen skall nu ses över.
Vet att jag yttrade mig en smula avigt mot att man helt avsaknade den.
Tonen var aldrig menad ovänlig, jag vill att ni tänker på och har överseende med
hur jag svarade. För sustainpedal finns det, inte tillräckligt länge bara. :)

Trevlig helg och tack alla som lyssnat och kommenterat!

Nad

Jo, jag var nog inte så tydlig då. Visst fanns där sustain men den försvann ibland och höll inte ut på sina ställen.

Trevlig helg.  :)

Mvh

Memphis


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Törs inte säga det här...
jo förresten....
näej säg det inte...
Jo gör det!
Öhhh  B)

Absolut världsklass! :)

Trevlig helg!
Nad
Jag säger det nu... ska lyssna mer, ganska ok hittills. Början är säkert en bra passage i helheten på kommande CD.

...först en liten förklaring. Jay Thomas uppskattar ju om man somnar till hans musik, den är ofta tänkt som avslappningsmusik. Den här låten började jag lyssna på i lurarna, då jag ska somna på kvällen och jag måste ha varit väldigt trött (det är mycket nu...). Nästa morgon hade jag ingen aning om hur långt jag hann lyssna innan jag somnade. En sak vet jag i alla fall, jag hann inte förbi första partiet...

Så en helt annan sak. Jag känner mig enormt priviligerad som har ett så bra alterntivt till tunnelbanan, för att ta mig till och från arbetet, trots att jag bor i Stockholm. Istället för att trängas i tunnelbanan tar jag båten. Här är en bild från i eftermiddags. De har till och med rättigheter ombord.

« Senast ändrad: 10.05.2008, 00:52:47 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Ett glas vin (ok, tre då...) favvolurarna på och låter pianointrot(?) sjunka in, vidare in i oceanen av 70-synthar som fyller upp mitt viktigaste sinne. Konturerna skärps och och elguran äntrar, pulsen sänks, nästa synthhav och seglatsen eller dykningen in the deep blue passerar nya världar - en mäktig och befriande känsla. Trummorna dubblar och jagar på de andra instrumenten, några passager till och vattenytan spräcks och jag nås av fågelsång. Kan nio minuter gå så fort? Vackra harmonier och undersköna växlingar i detta stycke och arbetsinsatsen inte kan stå orkestreringen av ett nyskapat klassiskt verk efter.  Stör mig liite på syntharpeggiot vid 05:15-23 skulle vilja ha dubbelt så snabbt där, möjligen med ett annat ljud. Annars...uj.uj, uj vad bra! Och vilken underbar gura där vid sju minuter. Härligt att höra er musik igen Nadde och Bonamici!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves