Kontrollrummet

Ny låt från IKEN

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Här borde ju då ''den där listan'' komma upp över vilka som lirar,hur lång låten är o.s.v...
nå,skitsamma.!!!!
http://www.theikenband.se/TO_MY_FATHER.mp3
lyssna ,hata,gilla.......... detta är vad det är  :P :D :lol:
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


freddy

  • Gäst
Skönt gung, låter lite 70-tals rock om det. Fint att du hyllar farsan med en låt. Rock on :)


jay thomas

  • Gäst
Gillar!  :)
Fruktansvärt trevlig ljudbild! Minner om många 70-tals vinyler. Hoppas din pappa ler däruppe!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ett mäktigt reqvium Iken. Många känslor som fick sin plats där. Spelmässigt så gillar jag de små drillarna på gitarrtemat på slutet bland mycket annat förstås, som sagt mäktigt. Hur diggade han din musik?
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Ett mäktigt reqvium Iken. Många känslor som fick sin plats där. Spelmässigt så gillar jag de små drillarna på gitarrtemat på slutet bland mycket annat förstås, som sagt mäktigt. Hur diggade han din musik?
Eko
Han gillade Deep Purple............ Speciellt ''LAZY'' från Made In Japan.
Och han hade en Cd med mitt skit,den lyssnade han ofta på i bilen säger min systerdotter.
Och en gång i tiden,pröjsade han min första strata på Hagströms (Drottninggatan.... :wub: ), den gick på 1400:- i nypris,hyran för 4:an på stupvägen 17 i Sollentuna var på 800:-...........
Min första Rick likaså,låt vara beggad,men ändå,hur han fixade det fick jag honom aldrig att avslöja.... ;)
Detta stycke är mitt ''Difficult to Cure'' (Rainbow)
Jag tackar för lyssning och att ingen dirket anmärkt på mixen.......(ÄNNU :P )
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
VAd kan man säga IKEN......WOW! :wub:
Imponerande, alldeles skitsnyggt storverk!
Enormt snyggt arrat med med klassiskt intro och den klassiska delen efter första stöket gör att nackhåren reser sig, vilka känslor du lyckats gräva fram och ....orden tar slut.....bara lyssnar och njuter.  :)

Detta är en så stor och snygg musikupplevelsa att det inte går att kommentera mixen närmare, detta skall låta just så här!
Och en så personligt och snyggt gjord låt att fast jag inte känner dig så hittar jag ju hela din själ inbakad här. Blir ju alldeles rörd här.
Oj bara farsgubben din kunde höra detta, snyggt jobbat.

Tack för att vi får ta del av detta IKEN! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Du gör rätt intressant musik. Tycker det finns en hel del av lite av varje i den här låten, orkar inte nämna några musiker :)
Kul arrangerat och sammansatt, kyrkorgel i början, gitarrsolo på slutet. Tycker det är rätt coolt, fattar iofs noll här och var hur du tänkt, saker som är lite konstiga man gjort på annat vis, men så är det ju. Det är knarkigt och flummigt på ett kul sätt faktiskt, men inte jätteöverdrivet flummande så man inte orkar lyssna.
Den får gå i listan ett tag.

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Riktigt ball IKEN - om det nu är rätt uttryck för en sån här grej. Har man lyssnat minsta lilla på Rainbow och Purple så känner man igen sig  - både i det klassiska och i rocken tycker jag - även om du rör dig i drömskare nejder med det klassiska!

Kul att din farsa lyssnade på dina låtar. Har upptäckt att farsan helt plötsligt blivit mitt största fan med - han har på eget bevåg letat upp min myspace och sånt - och pushar på ett helt annat sätt än han gjorde förr om åren när jag bodde hemma!

Det är ngn cymbalrackare som slår igenom allt - det är nog det enda jag tycker du borde se över....
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena Iken.
Jo men det här var väl inte så tokigt.Det låter lite kyrkorgel i introt,gillas!
Härligt när det drar igång.Guran lite för hårt reverberad/delayad - det drar ljudet lite mot otajt och det är ju inte ditt signum,du kan lira.Baskaggen slår igenom lite mot slutet,pytte sänkning där så har du låten som i en ask.

Skön komposition och lir i övrigt.Gillar alltet och lekfullheten i arret.

Basen låter bra som vanligt,antar att det är ricken som låter :)

Trevligt att du dedikerade den till din Far.Min Pappa var violinist.Skicklig sådan,tveksamt om dagens pluggar kan återge det han lirade..Trots att det är nästan 30 år sedan han gick bort så hör jag fortfarande hans fiolspel i huvudet.Antar att han finns där för att inspirera mig i mitt musikskapande..Kanske är det dags för en låt dedikerad till honom,för att han invigde mig i musikens värld..Lite som du gjort..

Vi får se,Rock on mate!

Mvh
Micael


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
 :wub: Tack vänner....Denna låt var inte lätt att få till.......... :ph34r: en massa strul med typ,''allt''.....basen är inte Rickenbacker,det är Fender,tokdistad så in i helvete..........
Tack för lyssning och glada tillrop.........Farsgubben gillar nog detta........ :D
Jag gör inte om detta i första taget......... ;) :lol:
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Härligt arr och gôtt lir på alla instrument. Mäktigt!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Jag tycker nog att det är i behov av lite pillande avseende mixen. Det känns som att det är mycket kompressor på trummorna som gör att cymbalerna "viner" och klipps för tidigt. Jag tycker nog också att reverben är för stora. Trumorna är lite tråkigt arrangerade. Lite mer liv tack. Nu låter de väldigt programerade/kvantiserade. Fillsen är tex oehört tama.
Stråkarna är lite livlösa de också. Det blir lite tomma partier emellanåt. Jag fattar det som att du vill skapa nyanser, men det blir lite för sparsamt för mig.

Annars fanns det mycket kul i detta. Jag skulle vilja ha mer utvecklade harmonier i stråkpartierna. Basen är coolt spelad.  :)


Utloggad tsmalmbe

Underskriver allt som egget säger. Förutom det är stereobilden mycket flummig. Jag hittar ingen eftertanke i uppbyggandet av den, låter som om instrumenten placeras lite på random här och där (och inte alltså underliga panroreringar på ett glatt 70-talsvis, utan bara random). Sen så har vi också en hel del slagsmål frekvensmässigt. Soloviolinisterna eller fagottiserna låter väldigt syntetiska båda i arrangemang och sound.

Låten gillar jag, eftersom jag gillar 70-talets försöksproggrock.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
 :) tack för lyssning och coments,stråkarna jaa........''syntetiska''? De kommer ju från Roland-ljud,det borde ju innebära ''syntetiska''?eller? :lol: :P jag har ju inte direkt stockholm sinfonietta i mitt
lilla 15kvm's rum....... jo,jag vet,dynamik och så,men man kan bara göra sitt bästa,och detta
är mitt bästa,tyvärr. Dock,noterar era kommentarer för framtida bruk,ni vet vad ni pratar om,vore skoj att få ta del av erat eget material någon gång här på ''Demoforumet''. :),har inte hört så jäkla mycket från någon av er,så ett smakprov skulle vara nice!! :)
säger amatören IKEN. :P
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad perrra

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 136
    • Visa profil
    • http://www.cmmusic.se/
Tjena.

Detta är inte min musikstil, men jäkligt snyggt lirat alltså!

Edirol Orchestra Channel 10 har fått jobba en del? ;)

Men jag gillade detta faktiskt .. bra spelat som sagt, och jag antar att detta är något du gjort från hjärtat och det märks att du slitit med mkt olika ljud.

braa!

/Perrra
CM Music
Songwriter / Producer

http://www.ginza.se/musik/dansband/280240/
http://www.cmmusic.se


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Tjena.

Detta är inte min musikstil, men jäkligt snyggt lirat alltså!

Edirol Orchestra Channel 10 har fått jobba en del? ;)

Men jag gillade detta faktiskt .. bra spelat som sagt, och jag antar att detta är något du gjort från hjärtat och det märks att du slitit med mkt olika ljud.

braa!

/Perrra
Yep Edirol....... Från polarns dator,har flyttat runt detta några varv....... :P först här med backingtracks,sedan hos kompisen för att lägga stråkar o.dyl.
Några av stråkarna är dock Mellotron i form av G-Media's M-Tron........ :lol: (MaxB,det har du missat!!!! )
tack för lyssning. :)
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Några av stråkarna är dock Mellotron i form av G-Media's M-Tron........ :lol:
(MaxB,det har du missat!!!! ) tack för lyssning. :)

Hante allsde missat!  :lol:

> Härligt arr och gôtt lir på alla instrument. Mäktigt!

Jag var impad av ditt M-tron-spel oxå!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil
Tycker du lyckats bra i komponerandet av orkesterarrangemangen. Självklart går det inte att jämföra upplevelsen av midiorkester mot levande, då de inte spelar med samma vilkor. Men jag tycker dina instrumentval och arr känns genomtänkta. Bäst låter förstås elgurorna! Snyggt gjort! Kontrasten mellan orkesterpartierna och rockpartierna gör sej bra. Möjligen att stycket är en aning långt?


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Tycker du lyckats bra i komponerandet av orkesterarrangemangen. Självklart går det inte att jämföra upplevelsen av midiorkester mot levande, då de inte spelar med samma vilkor. Men jag tycker dina instrumentval och arr känns genomtänkta. Bäst låter förstås elgurorna! Snyggt gjort! Kontrasten mellan orkesterpartierna och rockpartierna gör sej bra. Möjligen att stycket är en aning långt?
Jupp,liite för långt är det,faktiskt,funderar på ett ''fegis slut''.........tona altså  :D
2 vändor för långt ungefär. Tackar för lyss o comments.
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Jag har fortfarande inte sett något från egghuvud och tsmalmbe ang. deras egna produktioner.
känner att jag skulle vilja se nått från dem,de är ändå jäkligt stränga och påpekande i sina svar. ;)
Jag vill höra vad de har gjort ,så att jag förstår deras referens-ramar när de kritiserar andras mixningar.
Så pojkar,upp till bevis........ :)
Och jag menar allvar här.
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


jay thomas

  • Gäst
Jag har fortfarande inte sett något från egghuvud och tsmalmbe ang. deras egna produktioner.
känner att jag skulle vilja se nått från dem,de är ändå jäkligt stränga och påpekande i sina svar. ;)
Jag vill höra vad de har gjort ,så att jag förstår deras referens-ramar när de kritiserar andras mixningar.
Så pojkar,upp till bevis........ :)
Och jag menar allvar här.


Om du klickar på deras namn, får du upp deras resp. profiler och längst ner finns det ett par, tre låtar som de har bidragit med. Typ...   ;)

(Sitter i färjekön och skriver detta, lyssnandes på musik från Kontrollrummet...  :) )


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Jag har fortfarande inte sett något från egghuvud och tsmalmbe ang. deras egna produktioner.
känner att jag skulle vilja se nått från dem,de är ändå jäkligt stränga och påpekande i sina svar. ;)
Jag vill höra vad de har gjort ,så att jag förstår deras referens-ramar när de kritiserar andras mixningar.
Så pojkar,upp till bevis........ :)
Och jag menar allvar här.


Om du klickar på deras namn, får du upp deras resp. profiler och längst ner finns det ett par, tre låtar som de har bidragit med. Typ...   ;)

(Sitter i färjekön och skriver detta, lyssnandes på musik från Kontrollrummet...  :) )
Vill nog ha mer än 3-4 låtar att lyssna till,jag vill bilda mej en uppfattning om dem som musiker/Producenter.Inte för att käfta eller så,men jag vill veta hur det skall låta,om man säger så.
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Har fått ett svar från egghuvud. som jag gillar och respekterar :).... men ett svar dröjer....och lär inte komma heller. :rolleyes:
nå,skitsamma,den som skriver,spelar,spelar in och mixar har sista ordet,endast hon/han vet hur det skall vara.Allt annat är förslag,inget annat. TJOP!!!!!!! :lol: ;)
låt nu denna tråd dö i frid,det kommer snart mer att klaga på..... :P :P
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou IKEN!

Angående själva låten så  lyfter jag fortfarande på hatten! Mången far vore ytterst stollta  av att sönerna gjorde dedicated låtar åt dem! :wub:
Och i ditt fall när det gäller en bortgången far så tycker jag att du ska glömma vad det sägs om mixproblem o dylikt. Tanken o genomförandet detta alster är nåt så unikt att jag det ska sparas som sådant. TRor att kritikerna i detta fall inte kanske riktigt förstått det enanstående med denna låt.

Klart att det alltid finns utrymme för korrigeringar och justeringar i alla låtar som slängs upp här, men personligen efterlyser jag nån sort av respekt får låtar av denna extra känsliga typ. :wub:
Så  klart att du kan ta upp vinkar o ideér, men i detta fall för kommande projekt.
Själv ger jag 5/5 för den känsla som du kastat in och den del som verkligt hörs och känns att du på riktigt har tänkt din far!

Ta icke kritiken i tråden som kritik mot dig själv eller mot din far, tror inte det är meningen!
Så koncentrera dig på följande verk nu IKEN!, tror farsgubben hade önskat samma! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Jag tyckte det var en juste låt men kanske lite för lång. Visst finns det kanske lite att önska av mixen men den var knappast dålig. Bra lirat, du får lämna den till någon som kan göra en remix i kortare version kanske? ;) Fint med en dedikering till farsa som ställde så mycket för dig!


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Kul grej...lite "flower power" stuk..melodin i senare hälft påminner lite om Petersson-Berger, tonsätare från frösön för den som inte vet..rockopera från 70-talet.. eller..betongförortsmusik från eran 70-tal, Rågsved eller nåt.. får många vibbar kul.. Peace man! får man väl säga då... :)


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Hur fick du till en halvfärdig-demo-postning med playern förresten? Hade för mig att det bara var färdiga demos som hade den funktionen.  :huh:


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Hur fick du till en halvfärdig-demo-postning med playern förresten? Hade för mig att det bara var färdiga demos som hade den funktionen.  :huh:
Nu förstår jag inte hur du menar? :huh:
förövrigt,jag tackar för lyssning och eventuella kommentarer :)
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Kul grej...lite "flower power" stuk..melodin i senare hälft påminner lite om Petersson-Berger, tonsätare från frösön för den som inte vet..rockopera från 70-talet.. eller..betongförortsmusik från eran 70-tal, Rågsved eller nåt.. får många vibbar kul.. Peace man! får man väl säga då... :)
Petersson-Berger minsann...jo jag vet vem han var..............,inte Rågsved,men däremot Helenelund/Sollentuna då det hela började........ :lol: och, Peace Man, själv!!!! :D :P :lol:
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Hur fick du till en halvfärdig-demo-postning med playern förresten? Hade för mig att det bara var färdiga demos som hade den funktionen.  :huh:
Nu förstår jag inte hur du menar? :huh:
förövrigt,jag tackar för lyssning och eventuella kommentarer :)

Sorry, det var inte den här tråden/låten! Förvirrad som jag är postade jag fel... :)


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
 :lol: sånt händer...
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Jag har fortfarande inte sett något från egghuvud och tsmalmbe ang. deras egna produktioner.
känner att jag skulle vilja se nått från dem,de är ändå jäkligt stränga och påpekande i sina svar. ;)
Jag vill höra vad de har gjort ,så att jag förstår deras referens-ramar när de kritiserar andras mixningar.
Så pojkar,upp till bevis........ :)
Och jag menar allvar här.



Jag fattar överhuvudtaget inte varför man skall behöva visa vad man gjort för att ha rätt att tycka til om andras musik. och jag menar allvar med det. En besiktningsman kan ju kolla en bil utan att kunna bygga en?  jag vet att du inte alltid vill ha  neg komentarer ;)

Jag är impad av låten totalt sett, även om det inte är i min stil. Jag kan känna att det är lite snedpanorerat, gitarrer ofta til vänster och svep/stråk till höger?

cymbaler kan tonas aningen i volym överlag, dessutom känns rides/öppna hihats/kraschar rumhuggna, kanske nåt me attacktider.

jävligt bra annars. riktigt kul att det finns fler som faktiskt gör låtar över åtta minuter. vem fan hinner få in nåt på tre ? :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag har fortfarande inte sett något från egghuvud och tsmalmbe ang. deras egna produktioner.
känner att jag skulle vilja se nått från dem,de är ändå jäkligt stränga och påpekande i sina svar. ;)
Jag vill höra vad de har gjort ,så att jag förstår deras referens-ramar när de kritiserar andras mixningar.
Så pojkar,upp till bevis........ :)
Och jag menar allvar här.



Jag fattar överhuvudtaget inte varför man skall behöva visa vad man gjort för att ha rätt att tycka til om andras musik. och jag menar allvar med det. En besiktningsman kan ju kolla en bil utan att kunna bygga en?  jag vet att du inte alltid vill ha  neg komentarer ;)

Jag är impad av låten totalt sett, även om det inte är i min stil. Jag kan känna att det är lite snedpanorerat, gitarrer ofta til vänster och svep/stråk till höger?

cymbaler kan tonas aningen i volym överlag, dessutom känns rides/öppna hihats/kraschar rumhuggna, kanske nåt me attacktider.

jävligt bra annars. riktigt kul att det finns fler som faktiskt gör låtar över åtta minuter. vem fan hinner få in nåt på tre ? :)

Läste i röstningstråden om någon som itne skriver så mycket tycker att folk här har en attityd av inbördes beundran. Det är något av det värsta som nog kan hända ett forum inriktat (delvis) på kreativitet. Då är man liksom stängd för intryck utifrån,
Tycker helt klart att en konstruktiv kommentar (i den utsträcknign man förmår) kan komma från vem som helst, och ändå inte ge upphov till de värsta försvarsreaktionerna, dvs antingen reflexmässigt barnsligt försvar (typ som Ikens ovan) eller - ännu värre - omfatta alla andras åsikter än isna egna. Bäst är nog en balanserad inställning.
Jag håller alltså inte med om att det finns en attityd av inbördes beundran vanligtvis. Beröm ges när det förtjänas.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Jag har fortfarande inte sett något från egghuvud och tsmalmbe ang. deras egna produktioner.
känner att jag skulle vilja se nått från dem,de är ändå jäkligt stränga och påpekande i sina svar. ;)
Jag vill höra vad de har gjort ,så att jag förstår deras referens-ramar när de kritiserar andras mixningar.
Så pojkar,upp till bevis........ :)
Och jag menar allvar här.



Jag fattar överhuvudtaget inte varför man skall behöva visa vad man gjort för att ha rätt att tycka til om andras musik. och jag menar allvar med det. En besiktningsman kan ju kolla en bil utan att kunna bygga en?  jag vet att du inte alltid vill ha  neg komentarer ;)

Jag är impad av låten totalt sett, även om det inte är i min stil. Jag kan känna att det är lite snedpanorerat, gitarrer ofta til vänster och svep/stråk till höger?

cymbaler kan tonas aningen i volym överlag, dessutom känns rides/öppna hihats/kraschar rumhuggna, kanske nåt me attacktider.

jävligt bra annars. riktigt kul att det finns fler som faktiskt gör låtar över åtta minuter. vem fan hinner få in nåt på tre ? :)

Läste i röstningstråden om någon som itne skriver så mycket tycker att folk här har en attityd av inbördes beundran. Det är något av det värsta som nog kan hända ett forum inriktat (delvis) på kreativitet. Då är man liksom stängd för intryck utifrån,
Tycker helt klart att en konstruktiv kommentar (i den utsträcknign man förmår) kan komma från vem som helst, och ändå inte ge upphov till de värsta försvarsreaktionerna, dvs antingen reflexmässigt barnsligt försvar (typ som Ikens ovan) eller - ännu värre - omfatta alla andras åsikter än isna egna. Bäst är nog en balanserad inställning.
Jag håller alltså inte med om att det finns en attityd av inbördes beundran vanligtvis. Beröm ges när det förtjänas.

Det är inte frågan om beröm här,eller ens barnsligt försvar,vid snart 50 fyllda finns inte det...... :rolleyes:,vad jag efterlyste(och fick) var referenser från någon som är jäkligt sträng i sina kommentarer,jag fick en inblick in denna persons produktioner,något som gav mej förståelse för kritik och kommentarer från den personen,att kalla mitt inlägg barnsligt är ju totalt fel från din sida tycker jag,eller hur? det är inte heller någon ''försvars reaktion'',utan helt enkelt en fråga:'' vad har du gjort som gör dej kapabel att ge mej sådan kritik när jag inte hört vad du har gjort själv'',är det fel menar du?För att förstå vad som sägs,bör man då inte få veta var talesmannen i fråga står själv?????
''Kontrollera att hjärnan är ansluten innan munnen öppnas'' eller? 
nå,ha en fortsatt trevlig helg Dividend. :)
Bara mina högst egna tankar,om du har problem med dem, PM:a mej,jag svarar,det kan du lita på........
 :)
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


freddy

  • Gäst
Jag har fortfarande inte sett något från egghuvud och tsmalmbe ang. deras egna produktioner.
känner att jag skulle vilja se nått från dem,de är ändå jäkligt stränga och påpekande i sina svar. ;)
Jag vill höra vad de har gjort ,så att jag förstår deras referens-ramar när de kritiserar andras mixningar.
Så pojkar,upp till bevis........ :)
Och jag menar allvar här.



Jag fattar överhuvudtaget inte varför man skall behöva visa vad man gjort för att ha rätt att tycka til om andras musik. och jag menar allvar med det. En besiktningsman kan ju kolla en bil utan att kunna bygga en?  jag vet att du inte alltid vill ha  neg komentarer ;)

Jag är impad av låten totalt sett, även om det inte är i min stil. Jag kan känna att det är lite snedpanorerat, gitarrer ofta til vänster och svep/stråk till höger?

cymbaler kan tonas aningen i volym överlag, dessutom känns rides/öppna hihats/kraschar rumhuggna, kanske nåt me attacktider.

jävligt bra annars. riktigt kul att det finns fler som faktiskt gör låtar över åtta minuter. vem fan hinner få in nåt på tre ? :)

Läste i röstningstråden om någon som itne skriver så mycket tycker att folk här har en attityd av inbördes beundran. Det är något av det värsta som nog kan hända ett forum inriktat (delvis) på kreativitet. Då är man liksom stängd för intryck utifrån,
Tycker helt klart att en konstruktiv kommentar (i den utsträcknign man förmår) kan komma från vem som helst, och ändå inte ge upphov till de värsta försvarsreaktionerna, dvs antingen reflexmässigt barnsligt försvar (typ som Ikens ovan) eller - ännu värre - omfatta alla andras åsikter än isna egna. Bäst är nog en balanserad inställning.
Jag håller alltså inte med om att det finns en attityd av inbördes beundran vanligtvis. Beröm ges när det förtjänas.

Det är inte frågan om beröm här,eller ens barnsligt försvar,vid snart 50 fyllda finns inte det...... :rolleyes:,vad jag efterlyste(och fick) var referenser från någon som är jäkligt sträng i sina kommentarer,jag fick en inblick in denna persons produktioner,något som gav mej förståelse för kritik och kommentarer från den personen,att kalla mitt inlägg barnsligt är ju totalt fel från din sida tycker jag,eller hur? det är inte heller någon ''försvars reaktion'',utan helt enkelt en fråga:'' vad har du gjort som gör dej kapabel att ge mej sådan kritik när jag inte hört vad du har gjort själv'',är det fel menar du?För att förstå vad som sägs,bör man då inte få veta var talesmannen i fråga står själv?????
''Kontrollera att hjärnan är ansluten innan munnen öppnas'' eller? 
nå,ha en fortsatt trevlig helg Dividend. :)
Bara mina högst egna tankar,om du har problem med dem, PM:a mej,jag svarar,det kan du lita på........
 :)

Du ska vara glad för att folk försöker hjälpa dig med produktionerna och komma med idéer, inte kräva något bevis för att dom är proffs på det dom säger. Du väljer själv vilka av kommentarerna du tar till dig. Men du kan väl utgå från att folk som öppnar sin mun har kunskap om ämnet, så funkar det i 99,9% av fallen här på KR vågar jag lova. Sen om du håller med är en annan sak. Men du kan väl ifrågasätta alla som är schysta och ger dig respons här så får vi se hur många som kommer lyssna på dina låtar framöver. 

Sen tycker även jag att du verkar väldigt barnsligt i ditt resonemang, att du är närmare femtio verkar spela mindre roll.

Jag kom att tänka på denna tjej när jag läste dina kommentarer här IKEN: