Kontrollrummet

ESI Juli@ hjälp! omformaterat!

gäst · 5 · 2240

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

riskokarn

  • Gäst
Tjena gajjs!
Det är såhär att jag idag formaterade om datorn. Jag har ett ESI Juli@ ljudkort som tidigare fungerat bra.
Nu är problemet det att datorn inte hittar mitt ESI Juli@ ljudkort, som jag kan tänka mig har att göra med att inga drivrutiner är installerade? eller ska man ta ut kortet ur PCI porten och sätta in det igen?

Ni som använder ESI Juli@, hur får ni in drivrutinerna samt KONTROLLPANELEN för ljudkortet?
Jag har nämnligen tappat bort den cdn.. och vet inte riktigt hur jag ska gå till väga.
Jag har laddat hem diverse olika drivrutiner från deras hemsida, men inget program (kontrollpanel) startas även fast jag dubbelklickar på JulaPAN filen som verkar finnas i varje drivrutinuppdatering. Jag ställer en fråga till er som har ESI skivan, Innehåller CDn andra saker än dessa uppdateringar som finns på ESIs hemsida? i så fall vilka? och var kan jag få tag i dem?

Hjälp mig kära musikanter! 
Jag vill ha mitt ljud!

Tack på förhand!
//Eken


Utloggad Markus Broberg

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 001
  • Kommenterar bara på det som jag gillar.
    • Visa profil
    • Mörka Skogen
http://download.esi-audio.com/?w=esi&p=6&g=1&l=en
BTW, Har du uppdaterat ditt OS?

MvH Markus
Mina mixkunskaper är begränsade: Kommenterar bara på det jag gillar.

Jag lyssnar däremot på nästan allt:)


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Precis.
Markus visar dig drivrutinerna, ladda hem dem till ditt OS och sen bör allt fungera som det ska.


Utloggad brynolf

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 156
  • Ko
    • Visa profil
Å nej! Om du har torskat skivorna har du ju torskat Delay Lama!  :o Världens bästa fylleplugg!


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
Å nej! Om du har torskat skivorna har du ju torskat Delay Lama!  :o Världens bästa fylleplugg!
den finns gratis på KVR-forumet!
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se