Kontrollrummet

EMU: feel no shame

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
En liten nick tillbaks i pophistorien inleder
En mer dämpad variant av maskinrock rullar igång ...
Bra låt detta, spec refrängen!
Instrumenten låter bra, trummorna förstås
Sången lite osäker? Men bidrar också till stämningen.
Kanske inte dubbla hela tiden?
Någon vill ha mer instrument, intensitet på några partier -
jag skulle istället vilja ha mindre, mer naket
Bra!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Hedblom

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 204
    • Visa profil
    • Hedblom.nu
Hallå Emulator!

Brukar normalt sett inte lyssna på sån här musik men tänkte ge mig på ett försök att kommentera.

Tycker inte alls det är en dålig låt sett till musikstil. Tänker lite på "sweet harmony" (heter den så?).
Den var väl sjukt stor för 15 år sedan eller nåt, så du är ju inte helt fel ut tycker jag  :D

Tycker sången passar bra. Sån där "på-gränsen-att-bryta-ihop-sång" men så ska det vara.
Som cykeln säger passar det bra när det är lite osäkert och inte 100% hela tiden, ger lite av känslan på något sätt.

Vad gäller ljudet har jag ingenting att kommentera på. Eventuellt lite mer tryck i basen.

Jobba på!
www.hedblom.nu

Kristoffer Hedblom på Spotify


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
En liten nick tillbaks i pophistorien inleder
En mer dämpad variant av maskinrock rullar igång ...
Bra låt detta, spec refrängen!
Instrumenten låter bra, trummorna förstås
Sången lite osäker? Men bidrar också till stämningen.
Kanske inte dubbla hela tiden?
Någon vill ha mer instrument, intensitet på några partier -
jag skulle istället vilja ha mindre, mer naket
Bra!

dämpad variant av maskinrock :D japp! Osäker sång är nog förnamnet. inte dubba hela tiden? skall man kanske spara den ljusa stämman mest ? Skall testa att sjunga in igen dock. blev lite snabbt gjort detta.

mer naket? ja, varför inte...värt att testa nån stans.

tack cykeln !


Hallå Emulator!

Brukar normalt sett inte lyssna på sån här musik men tänkte ge mig på ett försök att kommentera.

Tycker inte alls det är en dålig låt sett till musikstil. Tänker lite på "sweet harmony" (heter den så?).
Den var väl sjukt stor för 15 år sedan eller nåt, så du är ju inte helt fel ut tycker jag  :D

Tycker sången passar bra. Sån där "på-gränsen-att-bryta-ihop-sång" men så ska det vara.
Som cykeln säger passar det bra när det är lite osäkert och inte 100% hela tiden, ger lite av känslan på något sätt.

Vad gäller ljudet har jag ingenting att kommentera på. Eventuellt lite mer tryck i basen.

Jobba på!

Stort tack för att du tar dig tid att kommentera trots att du inte lyssnar. Mer sånt behövs....ger bredd och bra kommentarer.

The Beloved, Sweet harmony....tackar :D


Skall försöka komma lite mer innanför gränsen med sången, även om effekten av psykbryt verkar funka :D

mer tryck i basen, noterat!


tack för kritik och lyssning!
https://soundcloud.com/secondary-protocol