Forum > Demolåtar

TEMU: (silence the) echoes v4.5 (mastrad) med hellpiq+valdez!!!

<< < (15/17) > >>

Emulator:
tack boys :)  :wub:

men..ynot sliter just nu med ver 2....8duckar för alla som kastar grejjor på oss för att vi aldrig kommertill avslut)

men det blir två versioner...så denna kan ju faktiskt laddas upp på färdiga.

känns lite momumentalt att det fanken känns klar..måste lära mig att den är det bara.

:)

valdez:
Jag har lyssnat och tycker att senaste version 4:5 är bra! gitarren hörs tydligt och det blev lite mer kristall över ljudet..dock har jag svårt för den senare kördelen...vid 3:44 någonstans upplever jag ett väldigt läspljud i kören "Silence the voices"..därför önskar jag att man sänker min körsång rejält där eller utesluter den helt...ibland blir det ju läspljud trots att man inte läspar och då får man helt enkelt ta bort..

Jag hörde denna effekt och bad därför Emulator om att ta bort den kördelen som drar ner på kvaliten..
Hoppas det går att lösa...så vi slipper läspljudet.. :D...det låter lite konstigt här med "Filence the Foices"..hehehe...

Emulator:
lyssnar och lyssanr. visst. OM jag VILL att de ska vara F så kan det vara så....men jag tror att det mest är du som upplever detta i och med att du hade mest koll på hur du låter.

hör någon annan?

Men givetvis ska jag in o sänka eller göra något åt den, yllet, kan du titta med dina masterverktyg?

Så, då blir det en version 4.6 då.....:) Valdez, jag låter 4.5 ligga kvar om någon vill lyssna och kolla..

Jag kan intyga att F-effekten abselut inte finns på orginalspåret.

Sedan vidhåller jag att din medverkan höjer kvaliten! :D

som sagt, ny version igen så får vi se.

VacUm:
På begäran kommer min upplevelse:

Väldigt mycket industri i någon sorts sci-fi-lo-fi-värld. Tänker på filmen bladerunner av någon anledning. Framtid fast väldigt analog och mekanisk.. Introt och slutet känns som en kontrast, kanske ett element i den här mörka farliga världen som står för något motsatt.

Emulator:
tack för det vacum. tänkte ju kolla med dig om intrycken liknande din superintressanta tråd. 

Tanke med intro och slut är just det.....när det inre kaoset lugnar sig på ngt sätt, en motsats ja.

tack för lyssningen och resan i ljudbilden ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion