Kontrollrummet

Vilken browser använder du på kontrollrummet?

Omröstning

Vilken browser använder du på kontrollrummet?

Firefox / Mozilla-baserad
55 (55%)
Internet Explorer
24 (24%)
Opera
4 (4%)
Safari
11 (11%)
Mobil Opera (S60 eller dylikt)
3 (3%)
Annan mobil browser
2 (2%)
Något helt annat
1 (1%)

Antal personer som röstat: 80

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad slaptap

  • Homo Erectus
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 559
  • Hell Was Full So I Came Back...
    • Visa profil
Om ni svarar "något helt annat " eller "annan mobil", skriv gärna in vad  det är. Lite nyfiken på det.
Det gjorde jag. Använder Epiphany just nu faktiskt... :)


Utloggad Anders

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 241
    • Visa profil
    • Dj Zero
FF i datorn och Opera i mobilen.
IE7 när jag kör Vista i Virtual PC 2007.


Utloggad Thomas

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 73
    • Visa profil
    • Beatscape
Firefox 2 på desk/laptops (Mac OS X, Linux, Windows)
Internet Explorer (Windows Mobile)
Opera (Java/Windows Mobile)

...men jag lade en st röst. På Firefox.

Nu har vi en blogg och Facebooksida också!


Utloggad tsmalmbe

Det gjorde jag. Använder Epiphany just nu faktiskt... :)

OK, den är ju Gecko/Mozilla-baserad, så den faller ju i den kategorin - åtminstone ur intressesynvinkel i varje fall!
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
kör IE6 för att det funkar för mig och jag vill inte fucka upp systemet med onödiga installationer.
« Senast ändrad: 25.03.2007, 23:55:34 by Fidden »
blargh


DåligtGehör

  • Gäst
kör IE6 för att det funkar för mig och vill inte fucka upp systemet med onödiga installationer.

Nä, det behövs ju inte.


Utloggad Nexustwins

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 46
  • Fl-nerd
    • Visa profil
    • Nexustiwns.com
Använder IE till största delen, men på olika forum använder jag Firefox pga attdet går snabbare att ladda mängder av kod i firefox. Har massor av olika webbläsare på daotrn pga att jag kodar ganska mycket html & javascript och vill gärna att allt visas korrekt över allt.


Utloggad android

  • Synthrobot
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 476
  • Bitcrushed
    • Visa profil
    • New Modern Angels
IE7 för det mesta, sen har jag Opera och Firefox för att testa hemsidor på.

Claes: IE7:an sparar bilder i rätt format.
Det gör inte mitt IE7. :angry: Kan det vara någon inställning som har följt med över när jag uppdaterade...?
Skulle kanske i så fall avinstallera IE och installera om det från scratch... :huh:

Annars kan man ju helt enkelt avinstallera IE och köra in IE-tab som är en liten plugin till FF istället. ;)
De gånger som en sida ser knasig ut i FF är det då bara att klicka på en liten knapp nere till höger så öppnas det i IE istället. -Hur smidigt som helst! :)
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1419


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
IE7 för det mesta, sen har jag Opera och Firefox för att testa hemsidor på.

Claes: IE7:an sparar bilder i rätt format.
Det gör inte mitt IE7. :angry: Kan det vara någon inställning som har följt med över när jag uppdaterade...?
Skulle kanske i så fall avinstallera IE och installera om det från scratch... :huh:

Annars kan man ju helt enkelt avinstallera IE och köra in IE-tab som är en liten plugin till FF istället. ;)
De gånger som en sida ser knasig ut i FF är det då bara att klicka på en liten knapp nere till höger så öppnas det i IE istället. -Hur smidigt som helst! :)
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1419

Visa några sidor som ser knas ut i FF. Tror det är saker jag inte tänker på, för detta är något som förbigått mig.


Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
:lol:
Lathet är absolut en starkt vägande faktor - men jag har ju faktiskt Firefox installerat också. ;)
Använder det dock bara i ett enda syfte - och det är när jag behöver hämta bilder. IE är så korkat gjort, att man inte kan hämta enskilda bilder i dess ursprungliga format, utan det vill alltid spara som BMP. Hade det fungerat som det borde, så hade jag inte känt några som helst behov av att titta på andra browsers alls.
E ju lätt ordnat:
högerklicka på bilden/ välj egenskaper/ kopiera bildens adress/ sätt in den i adressfältet/ spara som

Annars funkar oftast: högerklicka på bild/ spara som... ytterst sällan som det där bmp-felet uppstår iaf hos mig.

IE6 blev det, både på jobbet o hemma. Jag vill rösta på två IE, det blir ju fel i statistiken! Äsch, big deal...  :D


Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
Firefox varför skulle man använda IE? Ja, det är klart om man är anställd på m$ eller gillar Gates och kännar sig go och trygg i deras världsomspännande famn.
...eller av den ännu enklare anledningen att IE fungerar överallt... :)

Ja, det är skönt i den stora multijättens famn   :)  Det var ju det jag sa.

Bill is the man! :lol: :unsure: :wacko: :ph34r:

In the end you will pay tha bill to Bill.
Skönt. Då vet jag att jag bidrar till cancerforskningen. -_-


Utloggad thrinithan

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 30
  • Die by my shovel
    • Visa profil
Firefox såklart! Det är ju bara kolla vilken webläsare som leder i omröstningen. Alltså är den bäst :rolleyes:
Bilda dig gärna en egen uppfattning... så länge du fortsätter att bilda den tills det blir rätt!


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
Om jag kollar statistiken på mina testsiter, så är IE definitivt bäst - eftersom det är en förkrossande majoritet av besökarna som kör med det.
Man kan bevisa allt med statistik, om man vill... :lol:
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad tsmalmbe

Vi har en lite annan demografisk grupp här säkert då. IE är default för alla som bär hem en dator och några meter internet från onoff, vad det berättar om dess brahet vet jag inte :)

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad thrinithan

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 30
  • Die by my shovel
    • Visa profil
Om jag kollar statistiken på mina testsiter, så är IE definitivt bäst - eftersom det är en förkrossande majoritet av besökarna som kör med det.
Man kan bevisa allt med statistik, om man vill... :lol:

Ja... fast jag brukar hålla mig till statistik som stödjer MIN version så jag tycker inte om när du kommer med sånadär inlägg  :angry:





 :lol:
Bilda dig gärna en egen uppfattning... så länge du fortsätter att bilda den tills det blir rätt!


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
Om jag kollar statistiken på mina testsiter, så är IE definitivt bäst - eftersom det är en förkrossande majoritet av besökarna som kör med det.
Man kan bevisa allt med statistik, om man vill... :lol:

Ja... fast jag brukar hålla mig till statistik som stödjer MIN version så jag tycker inte om när du kommer med sånadär inlägg  :angry:





 :lol:
:lol:
Så är det ju alltid. Man blir glad när någon undersökning visar att man själv har "rätt" - så jag håller fast vid mina testsiters statistik för att bekräfta att mitt icke-val är rätt... ;) :P :lol:
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad thrinithan

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 30
  • Die by my shovel
    • Visa profil
Om jag kollar statistiken på mina testsiter, så är IE definitivt bäst - eftersom det är en förkrossande majoritet av besökarna som kör med det.
Man kan bevisa allt med statistik, om man vill... :lol:

Ja... fast jag brukar hålla mig till statistik som stödjer MIN version så jag tycker inte om när du kommer med sånadär inlägg  :angry:





 :lol:
:lol:
Så är det ju alltid. Man blir glad när någon undersökning visar att man själv har "rätt" - så jag håller fast vid mina testsiters statistik för att bekräfta att mitt icke-val är rätt... ;) :P :lol:

Fast vi vet ju båda att mina källor har rätt  ;) :lol:
Bilda dig gärna en egen uppfattning... så länge du fortsätter att bilda den tills det blir rätt!


Utloggad Nexustwins

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 46
  • Fl-nerd
    • Visa profil
    • Nexustiwns.com
Webbläsare
Internet Explorer 6: 57 % 
Mozilla 1.5:19 % 
Mozilla 2: 9 % 
Mozilla 1: 5 % 
Internet Explorer 7: 4 % 
Opera 9: 0 % 
Opera 8: 0 % 
Opera: 0 % 
Netscape Navigator 4: 0 % 
Internet Explorer 5: 0 % 
Opera 7: 0 % 
Netscape 7: 0 % 
Okänt: 1 % 


Såhär ser mina resultat ut, sidan är besökt av 4500 besökare. Det talar ju för sig själv... (Dock använder jag firefox ochså  :ph34r: )


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Skäms nästan att säga det men har aldrig orkat sätta mig in i annat än IE ren och skär bekvämlighet trots alla säkerhetsbrister och alla andra som är lyriska över Firefox ... passar det med denna smilien nu?  :wub:


Utloggad Lynxo

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 111
  • It's not paranoia when they ARE out to get you!
    • Visa profil
Skäms nästan att säga det men har aldrig orkat sätta mig in i annat än IE ren och skär bekvämlighet trots alla säkerhetsbrister och alla andra som är lyriska över Firefox ... passar det med denna smilien nu?  :wub:

Snarare denna: 

 :P
Fighting for peace is like fucking for virginity.


Utloggad tsmalmbe

Skumppeli-BUMP.

Eftersom det uppdagats problem med IE7, kan ni gärna kommentera om ni kör just denna. Ids inte köra omröstning om bara IE versioner.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Overkill

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 157
  • Jag är bäst.
    • Visa profil
Vill bara tipsa om version 9.20 av Opera som jag precis tankade hem. När man öppnar en ny flik så kan man lägga in upp till nio bokmärken/länkar till sidor man besöker mycket. Mycket bra - Opera blir bara bättre och bättre! ^_^


Maybe. Maybe not. Maybe fuck yourself.

http://www.myspace.com/janiceprix


Utloggad aoeu

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 12
    • Visa profil

Utloggad tbruce

  • Skostorlek: 45
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 354
  • Riktiga syntar har stängningsknapp.
    • Visa profil
Vill bara tipsa om version 9.20 av Opera som jag precis tankade hem. När man öppnar en ny flik så kan man lägga in upp till nio bokmärken/länkar till sidor man besöker mycket. Mycket bra - Opera blir bara bättre och bättre! ^_^




Vad är det jag ser?? BitTorrent och Pirate Bay? Du sitter väl inte och ägnar dej åt olagligheter?????????????????????+++


Utloggad Overkill

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 157
  • Jag är bäst.
    • Visa profil
nä? jag har de bara där så jag kan kolla och se vad jag skulle kunna ladda ner. såklart! -_-
Maybe. Maybe not. Maybe fuck yourself.

http://www.myspace.com/janiceprix


Utloggad Lynxo

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 111
  • It's not paranoia when they ARE out to get you!
    • Visa profil
nä? jag har de bara där så jag kan kolla och se vad jag skulle kunna ladda ner. såklart! -_-

Och varför har du Paint uppe? :blink:

Fatta vad en skärmdump kan avslöja om ens privatliv egentligen. :D
Fighting for peace is like fucking for virginity.


Utloggad berra_-

  • Lovande
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 385
  • My name is Manny Calavera!
    • Visa profil
nä? jag har de bara där så jag kan kolla och se vad jag skulle kunna ladda ner. såklart! -_-

Och varför har du Paint uppe? :blink:

Fatta vad en skärmdump kan avslöja om ens privatliv egentligen. :D

 :lol:  :lol:

själv använder jag opera och nintendo ds (som också är opera  :lol: )
Hälsa sa Hellsa



Utloggad tbruce

  • Skostorlek: 45
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 354
  • Riktiga syntar har stängningsknapp.
    • Visa profil
nä? jag har de bara där så jag kan kolla och se vad jag skulle kunna ladda ner. såklart! -_-

Och varför har du Paint uppe? :blink:

Fatta vad en skärmdump kan avslöja om ens privatliv egentligen. :D

Ja shit. Jag avskyr att visa skärmdumpar för folk, beskär dom alltid så att dom bara visar det jag absolut måste visa och inget mer... :D


Utloggad Overkill

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 157
  • Jag är bäst.
    • Visa profil
nä? jag har de bara där så jag kan kolla och se vad jag skulle kunna ladda ner. såklart! -_-

Och varför har du Paint uppe? :blink:

Fatta vad en skärmdump kan avslöja om ens privatliv egentligen. :D
För att jag klistrade in skärmdumpen där såklart -_-
Maybe. Maybe not. Maybe fuck yourself.

http://www.myspace.com/janiceprix


Utloggad berra_-

  • Lovande
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 385
  • My name is Manny Calavera!
    • Visa profil
nä? jag har de bara där så jag kan kolla och se vad jag skulle kunna ladda ner. såklart! -_-

Och varför har du Paint uppe? :blink:

Fatta vad en skärmdump kan avslöja om ens privatliv egentligen. :D

Ja shit. Jag avskyr att visa skärmdumpar för folk, beskär dom alltid så att dom bara visar det jag absolut måste visa och inget mer... :D

ett tips, håller du in "alt" samtidigt som du trycker på printscreen så får du bara det aktiva fönstret (:
Hälsa sa Hellsa


Utloggad Lynxo

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 111
  • It's not paranoia when they ARE out to get you!
    • Visa profil
nä? jag har de bara där så jag kan kolla och se vad jag skulle kunna ladda ner. såklart! -_-

Och varför har du Paint uppe? :blink:

Fatta vad en skärmdump kan avslöja om ens privatliv egentligen. :D

Ja shit. Jag avskyr att visa skärmdumpar för folk, beskär dom alltid så att dom bara visar det jag absolut måste visa och inget mer... :D

ett tips, håller du in "alt" samtidigt som du trycker på printscreen så får du bara det aktiva fönstret (:

Shit, det visste jag inte! :o Vilken time-saver. :wub:
Fighting for peace is like fucking for virginity.


Utloggad berra_-

  • Lovande
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 385
  • My name is Manny Calavera!
    • Visa profil
nä? jag har de bara där så jag kan kolla och se vad jag skulle kunna ladda ner. såklart! -_-

Och varför har du Paint uppe? :blink:

Fatta vad en skärmdump kan avslöja om ens privatliv egentligen. :D

Ja shit. Jag avskyr att visa skärmdumpar för folk, beskär dom alltid så att dom bara visar det jag absolut måste visa och inget mer... :D

ett tips, håller du in "alt" samtidigt som du trycker på printscreen så får du bara det aktiva fönstret (:

Shit, det visste jag inte! :o Vilken time-saver. :wub:

  :lol:
Hälsa sa Hellsa


Utloggad Lynxo

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 111
  • It's not paranoia when they ARE out to get you!
    • Visa profil
Äsch, flikarna kommer ju med. Jag vill ju inte visa vilka porrsiter jag är inne på...































Sade jag det högt? :ph34r:
Fighting for peace is like fucking for virginity.


Utloggad berra_-

  • Lovande
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 385
  • My name is Manny Calavera!
    • Visa profil
Äsch, flikarna kommer ju med. Jag vill ju inte visa vilka porrsiter jag är inne på...































Sade jag det högt? :ph34r:

haha  :lol:
jadu, allt kan ju inte vara perfekt  :P
Hälsa sa Hellsa