Kontrollrummet

Harmonica mike - Late spring

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Låtnamn:Late spring
Artist:Harmonica mike
Kompositör:Hm
Ev,medvekande:Nope,jag på bas och keys
Genre:Klassiskt
Format:mp3
Status:Skiss
Tillverkningsår:2008

Hej.
Slängde på en kort kör på denna för att utveckla alstret lite.Temat blev lite uttjatat kändes det som efter att jag skrev denna i våras..Drog till med en tempoförändring,och en kort kör ide´..
Låt mig gärna veta om jag är inne på rätt spår eller om jag skall bryta av det hela med nåt lugnt vackert violin lir,eller nåt annat..Friskt frågat hälften vunnet  :D


Skyller denna tillkomst på Dividend,eller rättare sagt - dedikerar den till honom :)

Nåväl,gör som vanligt - såga på!

Mvh
Micael
« Senast ändrad: 04.02.2009, 20:45:23 by Harmonica mike »


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
hallå micael..
tycker att själva musiken i sig är fin..det som brister är de klassiska instrumenten de låter alla så vsti man kan låta
men det är juåandrasidan svårt att komma ifrån..
själv brukar jag föröska dölja vsti:erna bakom ett par spelade instrument.
men vändan är fin som sagt..kanske ett munspel skulle göra susen!! ;)

hare gott
/Larsson

(edit) gjorde en snabb test och kollade vad lite akustiskt plink kunde göra för helheten, men det vart väl inte så fantastiskt som jag hoppats på..men så här blev det iaf:
http://www.speedyshare.com/366791628.html
 :)
« Senast ändrad: 30.04.2008, 02:50:44 by Larsson »
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Micael!

Blir ett passligt tungt halvmollig intro till vårvisan, snön har blåsippan i sit grepp fortfarande och solen orkar ännu inte värma livet omkring. Snyggt!
Nästa del blir ju sen glättigare och lättare, små flöjter som ska föreställa småfåglarna som kommer igån, och en lite tyngre oboe som berättar att våren är här. Sen i sista delen åker vi ju in på sommarsidan och då  skall det ju höras glatt folkspel med violin och munspel och folk som dansar omkring i granna folkdräkter. Och där har du den, den sena våren, "LAte Spring", den kom och övergick till en skön sommar. :rolleyes:

Så visst hade du fångat snygga känslor redan i första delen som vu nu fått lyssna på, eftersom fantasin inte hade problem att komma vidare med alstret. :)
Det var väl kanske inte riktigt så  som du själv tänkt, men så tyckte Obbnäsgubben denna gång!
Du har grönt ljus, både för våren o för sommarn, kör vidare! :)


h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
hallå micael..
tycker att själva musiken i sig är fin..det som brister är de klassiska instrumenten de låter alla så vsti man kan låta
men det är juåandrasidan svårt att komma ifrån..
själv brukar jag föröska dölja vsti:erna bakom ett par spelade instrument.
men vändan är fin som sagt..kanske ett munspel skulle göra susen!! ;)

hare gott
/Larsson

(edit) gjorde en snabb test och kollade vad lite akustiskt plink kunde göra för helheten, men det vart väl inte så fantastiskt som jag hoppats på..men så här blev det iaf:
http://www.speedyshare.com/366791628.html
 :)

Tjena Larsson.
Länge sedan du hälsade på i mina trådar..Du har missat många pärlor. Nåväl,bättre sent än aldrig  :)

Den här då:
Ja vi har en mycket seg och långvarig vår här uppe..Så jag försökte återskapa lite känsla kring det..Jo det är ju vst förutom basen då..Gura är ingen dålig ide´,anammar nog det när jag glider över mot lite gladare vändor..Samt övertonsflöjt..Lyssna på "Crazy moves" :D Kanske även munspel och piano samt bas,så kommer jag loss ur vst fällan  :P :D

Kul att du tyckte om det.

Mvh
Micael


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjou Micael!

Blir ett passligt tungt halvmollig intro till vårvisan, snön har blåsippan i sit grepp fortfarande och solen orkar ännu inte värma livet omkring. Snyggt!
Nästa del blir ju sen glättigare och lättare, små flöjter som ska föreställa småfåglarna som kommer igån, och en lite tyngre oboe som berättar att våren är här. Sen i sista delen åker vi ju in på sommarsidan och då  skall det ju höras glatt folkspel med violin och munspel och folk som dansar omkring i granna folkdräkter. Och där har du den, den sena våren, "LAte Spring", den kom och övergick till en skön sommar. :rolleyes:

Så visst hade du fångat snygga känslor redan i första delen som vu nu fått lyssna på, eftersom fantasin inte hade problem att komma vidare med alstret. :)
Det var väl kanske inte riktigt så  som du själv tänkt, men så tyckte Obbnäsgubben denna gång!
Du har grönt ljus, både för våren o för sommarn, kör vidare! :)


h.  johan

Johan:
Bra ide´Johan om våren,där man färdas mot sommaren..Ackegura(enligt Larssons tips),munspel,piano,övertonsflöjt å bas kan göra sig snyggt i en b-del med lite gladare ackord..Kanske också en Oboe..

Nu har snötäcket krympt till 40 centimeter i stugan..Vägarna bara..Gigantiska snöhögar överallt..Lule älven istäckt fortfarande,och havsöringen kommer när som helst.Då förstår du min frustration..
Lirar nästa del när sommaren är här så det blir lite skratt tjo och tjim :)

Tack för kommentar och bra ideer!

Mvh
Micael


jay thomas

  • Gäst
Oj!  :)

Det har var riktigt bra! Känslan av Midsomer Murders infinner sig ganska direkt och stämning är vårlig och samtidigt lite "läbbig". Bra jobbat. Jag ska lyssna lite till för eventuella tips, återkommer.


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
hallå micael..
tycker att själva musiken i sig är fin..det som brister är de klassiska instrumenten de låter alla så vsti man kan låta
men det är juåandrasidan svårt att komma ifrån..
själv brukar jag föröska dölja vsti:erna bakom ett par spelade instrument.
men vändan är fin som sagt..kanske ett munspel skulle göra susen!! ;)

hare gott
/Larsson

(edit) gjorde en snabb test och kollade vad lite akustiskt plink kunde göra för helheten, men det vart väl inte så fantastiskt som jag hoppats på..men så här blev det iaf:
http://www.speedyshare.com/366791628.html
 :)

Tjena Larsson.
Länge sedan du hälsade på i mina trådar..Du har missat många pärlor. Nåväl,bättre sent än aldrig  :)

Den här då:
Ja vi har en mycket seg och långvarig vår här uppe..Så jag försökte återskapa lite känsla kring det..Jo det är ju vst förutom basen då..Gura är ingen dålig ide´,anammar nog det när jag glider över mot lite gladare vändor..Samt övertonsflöjt..Lyssna på "Crazy moves" :D Kanske även munspel och piano samt bas,så kommer jag loss ur vst fällan  :P :D

Kul att du tyckte om det.

Mvh
Micael

tjosan man..
ja..jag har inte vart så flitig forumanvändare överhuvudtaget den senaste tiden..så jag fär nog sätta mig ner & beta av lite pärlor ;)

hursomhelst..jag är inte så säker på att akustisk gitarr hör hemma på det här stycket
det jag gjorde var mer ett test för att se om det gick att ta lite fokus från midiinstrumenten..
vilket inte fungerade enligt mig..

den funkar bättre som den är..gillar iden om att gestalta årstiderna i följd, ser fram emot fortsättningen
 :)
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Detta låter genomarbetat, och är en trevlig lyssning trots att den är lite kort (än så länge). Man kan nästan ana ett munspel bakom lead-violinen ;)

Väntar ivrigt på fortsättningen :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
riktigt snyggt!

med mer krut nerlagt på att avmidifiera (jaja, få det låte mindre vst :D ) detta så blri det snyggt. gillar tongångarna och arret väldigt mycket.

kul med en ny sida :)


PS: amma aoli? vad hände med den?  :unsure:
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Per:
Ja jag var liite orolig för din kommentar.. :) Det här är ju inte riktigt mina hemma marker.
Däremot så lyssnar jag mycket på klassiskt.Vuxit upp med en Fader som var en mycket skicklig violinist,så jag har fått min dos av klassiskt..Mycke Ungerska "Chardas",typ gypsy stuket..samt allt med violin på..Jag gjorde mitt bästa för att byta kurs,Otis Redding,Ike and Tina,Marvin Gaye,allt med soul i..Under tonåren rock,sen så upptäckte jag blues - och resten är historia.. :lol:

Denna kom till sent en kväll.Det saknas lite dynamik,samt lite för många stämmor som går samtidigt både på flöjt och cello.Lite uppstädning i mixen och en förlängning mot dur med nått enstaka moll utsprång så kan det nog bli en låt av detta

Fast denna får vänta,jag har andra och viktigare prioriteringar.. ;)


Mr Thomp:
Svårt att avmidifiera midit,som att klippa av strängarna på basen.. :lol: Du vet ju hur det är,man hör något i huvvet - sen så måste det bara ut..Annars ligger det där och maler som ett mantra och motarbetar andra ide´r..Lite av det drabbade "Amma ioli"..
Denna skall få lite puts och en durrigare förlängning som minner om sommar..Kanske med övertonsflöjt munspel ackegura å lite bas..Vi får se,jag väntar tills sommaren är här för att rätt känsla ska infinna sig.. :)

Tack till er båda för kommentarer.

Mvh
Micael


Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
Jag skulle nog ha använt ett helt annat instrument till det som jag uppfattar som huvudmelodin, den violinliknande saken till vänster. Kanske en oboe eller nåt liknande. Just nu känns det lite väl stråkigt. Dessutom hade jag lagt huvudmelodin panorerad i mitten.
En bra start dock!

 :P
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jag skulle nog ha använt ett helt annat instrument till det som jag uppfattar som huvudmelodin, den violinliknande saken till vänster. Kanske en oboe eller nåt liknande. Just nu känns det lite väl stråkigt. Dessutom hade jag lagt huvudmelodin panorerad i mitten.
En bra start dock!

 :P


Martinm:
Jo men det var ingen dum ide´..Jag tog en fela från ewqlso,och den ligger snett pannad i grund utförandet..Försökte centrera den men det gick inte..Löste det genom att lägga lite stämmor på flöjt och cello till vänster..En oboe kanske funkar bättre,kollar det..
Låten är inte klar än så alla möjligheter finns ..

Mvh
Micael
Nåväl,det kanske inte funkade..Detta är ju en skiss,så jag kan testa en oboe istället..


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Mr Skiss, känner för en viss.
Mr Skiss, ackorden ställs i diss!

One more olf a time
it¨s a bloke for a while
nobody thinks it´s alright.

still whispers, still, that youghclostery minds,
annybody tells me freely what!
Anything you schkritch and schrkmitshk
ybabbarullandei.........yeiei eieiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiii
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Mr Skiss, känner för en viss.
Mr Skiss, ackorden ställs i diss!

One more olf a time
it¨s a bloke for a while
nobody thinks it´s alright.

still whispers, still, that youghclostery minds,
annybody tells me freely what!
Anything you schkritch and schrkmitshk
ybabbarullandei.........yeiei eieiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiii

Jag satsar på en cheers mate :D
Fattade ingenting,och det känns helt rätt :lol:
Mera skall det bli,men vi inväntar sommaren..20 garder idag,snön smälter med rekord fart...
När vi har snöfritt,då kör jag mer på denna.. :)

Hang in there mate!

Mvh
Micael


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
He he, Mike! :lol:
Snubben i Obbnäs drog sig näbben full igen en gång............råddig text, dålig växt......... eller va
Hur fan tar man reda på en sån text vad han menar...?

Skit i de, hur ligger det till med öringen, kom igen, hur många, hur långa, hur svårfa att fånga?? :)


h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Gillar känslan av vemod. Fin bas. Lyssnar på relativt låg volym och hör då mest utav violan, va?

Gillar kompet, hör lite likheter från blueskompositionerna.

Skulle föreslå att lägga in lite varma element, alltså rent bildligt, varm cello, och horn. Lite kallt som det är nu tycker jag. Vid en andra tanke, låt det vara såhär kallt och lite bistert motsträvigt, som taggigt såsom borsten på en myrslok. Sen! Kommer varma symfoniorkesterns hjärta hornet in och kompletterar, cellon glider in och mjukar till. Kontrasten i musiken är ett faktum, en resa från kyla till värme! Det är dagens tips. :)


freddy

  • Gäst
Detta blev jag riktigt imponerad av mannen. Snygga tongångar, riktigt jävla bra ;)
Ljuden känns lite sådär lagom dassiga men kompositionen är det världsklass på :)
Snyggt jobbat, detta får du göra om! 


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
1up:en:

Jo man är ju lite klyftig och marknadsför sina låtar både här och där :P :lol:
Exakt,det är nog så mycket fela i låten..Oboe skulle sitta bättre tror jag istf solo felan..När tillfälle ges så skall jag göra en komplett låt av detta bra ide´om kallt och varmt! Lite vår-sommar feeling,precis det jag är inne på..Möjligen ,lite mer piano,sång,kanske övertonsflöjt..etc..vi får se vad som kommer ut..

Freddy:

Oj vilken trevlig kommentar! Blev jätte glad nu,skall på fest så humöret åkte i topp direkt!
Då gör jag så här Freddy,så fort tillfälle ges så arrar jag vidare på denna och gör en komplett låt av skissen.

Till er båda:
Super tack för vänliga kommentarer,trevlig helg på er.

Mvh
Micael


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Så lovande..och mitt i vemodet finns hoppet..det spirar...älskar kontrasterna...kör på :P

Obs!Din sång på detta blir guldet, I know!

/Marr
https://soundcloud.com/tokstollan


jay thomas

  • Gäst

Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Skönt stycke,men,som någon sa,en akke gura,typ ett melodisolo,inte stålsträngat,utan nylon, det skulle vara grädden på nyponsoppan.Att midistråkar låter.... öh.....Midi,är ju inget att förvånas över,att gnälla på det är ju......... :lol:
Men en akustisk gitarr modell spansk skulle sätta ''pricken över ''I'' här.
Morden i midsommer säger Jay,inte långt i från faktiskt!!
Snyggt jobbat! :)
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Iken:
Får se vad det blir av denna..Tanken är lite kraftfull sång samt ett gladare tema som minner om sommar..Kanske tar in gura/munspel/övertonsflöjt på denna..Inte riktigt bestämt mig än..sommaren får anlända för rätt inspiration..

JT:
Theremin...? Vad är det? Sorry,helt lost..


Marr:
Tanken är kraftfull sång samtidigt som det bryter ut lite ljusare tongångar som minner om sommar..Kanske lite ackelir..Mera piano,munspel..övertonsflöjt möjligen..Men helt klart så skall det på sång..,men jag inväntar sommaren för rätt feeling..

Tack till er alla för nice feedback.

Mvh
Micael


jay thomas

  • Gäst
...
JT:
Theremin...? Vad är det? Sorry,helt lost..
...

Det du, är en sådan här: http://en.wikipedia.org/wiki/Theremin  ;)



Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
...
JT:
Theremin...? Vad är det? Sorry,helt lost..
...

Det du, är en sådan här: http://en.wikipedia.org/wiki/Theremin  ;)



Shit va coolt JT!
Aldrig sett en sådan mackapär..undrar hur dom låter..? Hade varit nice att testa en sån..

Mvh
Micael


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
...
JT:
Theremin...? Vad är det? Sorry,helt lost..
...

Det du, är en sådan här: http://en.wikipedia.org/wiki/Theremin  ;)




Shit va coolt JT!
Aldrig sett en sådan mackapär..undrar hur dom låter..? Hade varit nice att testa en sån..

Mvh
Micael


 :wub: :wub:
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


jay thomas

  • Gäst

Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
David var lite snabbare!  :D

&feature=related



min var med clara rockmore också  :rolleyes:
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad Memphis

  • Från List-tvåa till
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 714
    • Visa profil
Tjena Mike! Intressant detta, har aldrig hört liknande från dig. Tycker det låter väldigt fint och lovande, vill höra en fortsättning. :) Har inte mycket mer att påpeka, ha det gott.

Mvh

Memphis


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
David och JT:
Hur coolt som helst! Bygga en sådan blir lite överkurs för mig..Håller mig till mina flöjter :)

Memphis:
Du vet hur det är med ide´r..Man hör nåt i huvudet som maler på,och man får inte lugn och ro förrän man har spelat in det :)
Funderar på att bygga vidare på denna med lite ljusare tongångar,kraftfull sång och kanske några "riktiga" instrument.Vi får se vad som kommer ut.Inväntar sommaren för rätt inspiration..
Kul att du gillade det.

Tack till er alla tre för inspirerande ord.

Mvh
Micael


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil

Funderar på att bygga vidare på denna med lite ljusare tongångar,kraftfull sång

Barytonstämma hade suttit som en smäck här. Till sommaren? Så länge vill vi inte vänta  :rolleyes:
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Bump!!

Mest för att Rattlet skall hitta igen låten.

Men har nån nåt att tillägga så shoot!

Mvh
Micael


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Kul,
och väldigt annorlunda från det jag tidigare har hört ifrån dig. Vacker valsmelodi. Det låter väldigt mycket Dividend om stråkarna, jag antar att ni bägge kör med samma EWQL i princip "out of the box"? (Garritan låter apa oskruvad, den måste man fixa till.)

När du spelar legato låter det trovärdigt, men när du kör staccato blir det onaturligt, vet inte varför. Kanske att vissa toner fast de är korta överlappar varandra?

Basen var väldigt dominerande i första delen. Kul att rysskörerna äntligen fick visum då, men de lät lite urtunnade i basen. Kanske var en tung resa...

Men det saknas en sats, ju! Man kan inte ha två delar, det haltar. En tredje del som avrundar ska det vara! ;)
DON'T PANIC


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Det var värst vad alla går klassiskt nu då!
Första delen låter lite filmiskt - soundtrack sådär
Andra delen när kören kommer in blir det intressant
Gillar den vaggande basgången som ligger under och så de mörka stämmorna - bygg vidare på den - tycker jag!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Rattlet:

Jo,Dividend och jag kör med ewqlso.Inte så tokig plugg tycker jag.Grejen med den pluggen är att vissa av instrumenten är inspelade med långt ifrån mickning vilker ger ett eftersläp som är marigt då man lirar snabba toner.Om man kör right out of the box så att säga.Däremot går det att skruva hur mycket som helst och i detta fallet där jag lirar snabbare toner så är det mig det brister för inte pluggen.Sen är det olika reverb/djup och inspelnings avstånd på de olika instrumenten.Varje instrument är inspelat efter klassiskt devis med olika anslag,man kan även justera hur man vill att det skall låta.
En skicklig "rattare" skulle kunna få det att låta hur bra som helst,men det är tidsödande och kräver sin man..
Kul att du gillade det,kören är den tänkta avstickaren från grundtemat.Lite utveckling där och tightare stämmor kombinerat med melodin som felan lirar under kan nog sy ihop detta rätt bra.
Basen är lite hög i volym,helt riktigt.Rätt dov också då jag spelade med tummen.
Får jag inspiration och lust så blir det nog en tredje sats  :)

Stefan på hojen då:

Jo det händer att även de inbitna rockrävarna ger sig i kast med stora utmaningar  :)

Kören är den tänkta avbrytaren i detta alster.Jag skall lämna lite utrymme för felan och balansera/tighta upp kören så kan det bli en bra och sammanhållen låt av detta.Men inspirationen måste infinna sig,och det kan ta tid..

Kul att ni lyssnade och kommenterade,sånt uppskattas.

Mvh
Micael


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Ja, det är bra att du ger dej i kast med sånt här oxå, det här är jättefint, vilken skön manskör du lagt..grädde på moset..men en sats till, med sång oxå..håller med Rattle här, så blir det komplett :rolleyes:

Toppen!

/Marr
https://soundcloud.com/tokstollan