Tjou Jon!
Har för mig att detta kommer att bli sommarhit runtom i landskapet vid denna skola. Snyggt att bygga in små lärdomar i stuff som detta och när eleverna kan delta med sång, bra. Tänk att kunna sjunga sin matteläxa
Men till själva låten då.. du har nog glömt att justera reverbknappen på alla instrument, den ligger skyhögt nu. Så torka ut mixen så blir den mycket tajtare o lättare att gunga o sjunga med. Nu låter otajt det väldigt grötigt på sina ställen, otajtheten får nog sin andel sen när dina små "änglar" får komma med på sången, tror dom kommer att älska det.
Oj, den som hade haft en sån lärare då när man själv var ung, snuggt job bat Jon! 
h. johan
Lyssnade på Bob Marley & The Wailers lite innan jag mixade, och mycket av reggaen från 70-talet är just "reverbsoppa". Även mycket vita musiker, ala UB40/Clapton som försökte sig på reggae på 80-90 talet, jobba med för mycket reverb, vilket blev en baktakts/hängande feeling, som kanske kan upplevas som lite "otajt", men som är oerhört viktigt för svänget...
Om man spelar "på beatet" till reggaetrummor och bas, låter det helt platt och trist. Nu ska jag visserligen inte försöka påstå att jag kan spela reggae

Men det var i alla fall så jag tänkte när jag spelade in det. Har tom förskjutit vissa toner/fraseringingar lite extra, för att just upppå hänget/otajheten lite extra.
MEN, det är ju bara mina tankar. Tack för lyssningen!