Kontrollrummet

Otydligt vid nya PM

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Fundera på om det går att ha ngn lite pingelilong när man får PM? missar ibland att folk vill att man ska kolla mejlen eller msn, och nu försöker jag förgäves få ut två pers på msn utan att de ser ;)

Nåt som kan fixas tro?
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad android

  • Synthrobot
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 476
  • Bitcrushed
    • Visa profil
    • New Modern Angels
Instämmer. Kan man inte fixa till en liten popup?


KillwithSkill

  • Gäst
Vad kommer nudå? En Jävla hockeyorgel så fort nån trycker enter? Det räcker inte med den skiten vi redan har? Hur tungt är det att blicka upp till höger å se om det står "Du har 1 olästa..."
« Senast ändrad: 24.03.2007, 17:42:02 by KillwithSkill »


Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com
Men det är väl rätt tydligt? Det uppenbaras ju en stooor inkorg till höger på startsidan när man fått PM. Fast det är klart.... om man inte hänger så mycket på startsida så kan man ju lätt missa det. Själv är jag mycket just där för att följa händelseförloppet i de nyaste trådarna, men det är ju jag....

En tanke skulle ju kunna vara en liten ikon föreställandes en brevåda eller nåt, uppe där brevid texten "Du har 0 olästa av totalt xx PM". Får man PM så börjar den blinka (GIF-animation). Skulle funka för mig.

Plingplong-ljud är jag bestämt emot. Webbsidor ska inte låta, såvida man inte aktivt sitter och streamar demos eller sånt.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Vad kommer nudå? En Jävla hockeyorgel så fort nån trycker enter? Det räcker inte med den skiten vi redan har? Hur tungt är det att blicka upp till höger å se om det står "Du har 1 olästa..."


Det är inte speciellt jobbigt att veva ner rutan på bilen, jag har elhissar. Det är heller inte så jobbigt att växla, men det finns automatlåda. Det är inte speciellt betungande att hålla hastigheten, jag har farthållare.

Att kolla uppe till höger är inte heller jobbigt, men uppenbarligen gör man inte det. man har lite halvbråttom o skickar PM så dröjer det en bra stund innan vederbörande reagerar.

Därför ville ja ha någon popup kanske som studios forum hade. vid de popupsen lät min brpwser, något jag kunde stänga av om jag ville.

Ha en trevlig kväll :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad tsmalmbe

När jag får PM, så skickas det ett mail åt mig. Jag kan fast ha en hockeyorgel som mailboxplingplongljud, och mailet kommer oftast fram inom en par minuter från att jag får PM. Fungerar det inte bra för dig så? Jag hatar personligen websidor som poppar fönster, animerar giffar och plingplongar, så ifall jag inte kan hitta en lösning där man själv kan välja hur man vill se sina PM, får det nog bli som det är nu.

Men allvarligt talat, prova att lägga på emailnotifikationerna, eller hur?
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad tsmalmbe

Förutom det jag  skrev tidigare finns det ett alternativ "Visa en popup när du får nya privata meddelanden?" i din profil under inställningar för privata meddelanden. Fungerar inte den, jag har haft den avslagen, så jag vet inte?

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Förutom det jag  skrev tidigare finns det ett alternativ "Visa en popup när du får nya privata meddelanden?" i din profil under inställningar för privata meddelanden. Fungerar inte den, jag har haft den avslagen, så jag vet inte?



ska kolla!

hatar också plingplongrassel o skit normalt, men i detta fall kan jag ta det. personligen har jag mejlnotifikatino så att msn hoppar till.

tack för tips om popup, ska kolla som sagt!
https://soundcloud.com/secondary-protocol