Kontrollrummet

Lådan - Min krona

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Lådan

  • StaySolid
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 930
    • Visa profil
    • Min sida
LÅTNAMN:
ARTIST/GRUPP:
GENRE:
LÅTLÄNGD:
KOMPOSITÖR:
PRODUCENT:
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR:
FORMAT: mp3

Jaha.
då var ennu ett lite lekfullt elektronica-spår "färdigt".
Var ett tag sedan jag fördigställde detta, eller snarare beslutade att inte fortsätta med det.

Introt kanske är lite väl lång vad vet jag?!

Är trummorna allt för tråkiga eller funkar dom hela låten?
Hur ligger mixen?


jaja, over and out!

// Thomas

EDIT: Vänligen följ reglerna när du postar i kategorin "Färdiga demon".
//Anders
« Senast ändrad: 26.03.2007, 21:46:22 by tsmalmbe »
http://web.me.com/julle128


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
lyssnar. medveten lek med velocity på kaggar i början? sen kommer the bas thing. vet INTE om jag gillar eller ogillar knorren. egen är den iallafall..så det blir nog positivt ändå. Runt 1:50 börjar det kännas lite enformigt...innan pratet.

kul grej med pratet :)

sen lita knorrar på bas. är nog bra. Mer myntprat :D

Gillar det lite smådisharmoniska innan fem minuter typ.


Lekfullt och lite nyskapande, men inte min tekopp, därför akn jag inte riktigt ge något omdöme hur det funkar som låt.

vad jag kan säga är att det känns eget och genomtänkt.

:)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Lådan

  • StaySolid
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 930
    • Visa profil
    • Min sida
Tack för lyssningen o komentarerna.
Det där i början med velocity mins jag inte om det var medvetet eller om det vart slumpen som ficktill det.

Antar att du menar dom där samplade störningarna som träderin runt 5 min. Det är jag rätt nöjd med faktist. blidde snyggt att spelain dessa störningar o sedan styckaup dom, kul grej bara lixom.
http://web.me.com/julle128


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
försökte du köpa damen med mynt från fickan?

edit: tyckte det var en smårolig låt, kändes lite som något med doktor kosmos eller så :)
blargh


Utloggad Lådan

  • StaySolid
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 930
    • Visa profil
    • Min sida
försökte du köpa damen med mynt från fickan?

edit: tyckte det var en smårolig låt, kändes lite som något med doktor kosmos eller så :)

:)

Tanken var väl lite att peka på det kapetalistiska samhället, där vissa tycks tro att allt går att få för ett par mynt.

DrKosmos, ha, roligt att höra, inget medvetet att det skall låta som det men kan väl vara så att jag är starkt färgad av dessa typer eftersom jag lyssna mkt på den musiken när jag var yngre.:)

Dont Tuch MördarBruden Eva.. Om du Vill Leva!

// Thomas
http://web.me.com/julle128


Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com
Jag gillar din lekfulla sida, Lådan! Den här påminner lite om Bumblebee.
Rösten lider lite av samma tendens som den i Bumblebee, dvs att den inte riktigt finner sin plats i mixen. Lite effekter och EQ skulle nog göra den gott och den skulle smälta in bättre. Tycker jag. Men myntljuden gillar jag skarpt! :D

På det hela taget: En skön låt som får mig på gott humör!


Utloggad Lådan

  • StaySolid
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 930
    • Visa profil
    • Min sida
Jag gillar din lekfulla sida, Lådan! Den här påminner lite om Bumblebee.
Rösten lider lite av samma tendens som den i Bumblebee, dvs att den inte riktigt finner sin plats i mixen. Lite effekter och EQ skulle nog göra den gott och den skulle smälta in bättre. Tycker jag. Men myntljuden gillar jag skarpt! :D

På det hela taget: En skön låt som får mig på gott humör!

Tackar tackar.
Dessa lekfulla spår som detta och bumblebee är två spår som jag tänkt hamed med andra spår i samma stil på en samlings EP.

Projketet är mest på skoj, men det fins en hel del seriösa budskap och metaforer.

Myntsamplingarna tycker jag med är rätt snygga. det är helt enkelt 2 enkronor som jag skramlar med i min hand:P

ja, det där med eq och rumsklang är inte min starkaste sida just nu,  men jag lär mig sakta men säkert:P

Att rösten inte sitter helt är nog mest pga lathet av mig skulle jag tro iofs:P


Kul att det tycks gillas därute av er gossar:D

// Thomas Da Låda!
http://web.me.com/julle128


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Vad är en liten Kapelaist?  :lol: Det här låter lika märkligt som det du tidigare lagt ut... ibland vet jag inte det är humoristiskt menat eller något helt annat som gått mig förbi. Lite för enformigt för min smak dock men så länge du känt skaparglädje o haft kul så är det ok för mig. Alla skall väl få sitt utrymme, eller så.  ^_^


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
intro som heter duga det håller jag med om men känns lite som man inte skall ha bråttom med sådanhär musik ..utan att det skall flyta lite runtom kringen
man tänker lätt konst /ljudkonst
tycker padsen är lite för hårda i mellanregistret
gott med lite mobilstörning precis som vanligt i livet
kankse lite för sparsmakad till allt kommer på en gång lite ketchup effekt med den vasinnige jazz killen på elpianot.

men sköna vibbs ..
ynot
att leva är att dö


Utloggad pirateKING

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 202
  • Rockstar in Japan
    • Visa profil
    • Pingvinfilm
Jag tycker det är helt värdelöst från ett musikaliskt perspektiv. Det är ju bara lite random, otight etc. Budskapet däremot är väl lite roligare.

Angående det där med doktor kosmos så tyckte jag först att det absolut inte var likt. Sen kom jag ihåg låten "Vill ni ha det som i Sovjet eller vaddå?", och då är det faktiskt rätt likt. Det är en grymm låt förövrigt.

Ne jag tycker faktiskt att det var rätt tråkigt detta. Mer varierande text skulle lyfta. Hela låten bygger ju på vad du har att säga liksom. Så om du utvecklar snacket så kanske det kan bli nåt.
http://pingvinfilm.se


Utloggad Rockoko

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 61
    • Visa profil
    • Rockoko
hehe... gott mos !

Helskönt.... absolut inget jag lyssnar på annars, men denna va man bara tvungen att lyssna färdigt på.
Den fångade mej på något sätt!



Utloggad tbruce

  • Skostorlek: 45
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 354
  • Riktiga syntar har stängningsknapp.
    • Visa profil
Fan hur lyckas du göra dessa långsamma, trevande, försiktiga och underliga saker där typ inget händer, men som funkar så jäkla bra ändå? :ph34r: Gillar det som katten. :) Snyggt med mobilljudet. Kan tycka att det nästan blir lite mycket där elpianoimprovisationen går igång. Kanske lägga upp det en oktav? Blir iofs snyggare efter ett tag när det blir mer kaosartat.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Här ligger nog en viss stämning, kan int besluta mig om den e posi eller negativ. Du undrar om trummorna, jag tycker att dom e de som funkar bäst. Detta med dissrytm (vilket ord) passar inte mitt "perfekta" rytmsinne :rolleyes:

Behövs nog nånting till för att "tända" mig på riktigt. Det fina är ju att det här e nånting verkligen eget, fortsätt, kanske en större publik blir påtuttad :D

h.  mahan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Det här var annorlunda. Gav en rätt go känsla, samma jag får av tv-programmet Kobra ibland. Mobilen är genialisk. Pianot blir lite grötigt ibland i det låga registret.

Rätt tufft faktiskt.


DåligtGehör

  • Gäst
Den är bra. Helt enkelt bra. Kanske mer en "happening", en "installation" än något man vill ha på skiva och plocka fram på middagsbjudningen eller på syjuntan.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Den är bra. Helt enkelt bra. Kanske mer en "happening", en "installation" än något man vill ha på skiva och plocka fram på middagsbjudningen eller på syjuntan.

Syjuntan  :o






 :lol:


Utloggad Lådan

  • StaySolid
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 930
    • Visa profil
    • Min sida
Den är bra. Helt enkelt bra. Kanske mer en "happening", en "installation" än något man vill ha på skiva och plocka fram på middagsbjudningen eller på syjuntan.

Syjuntan  :o








 :lol:


:LOL:
http://web.me.com/julle128


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
skum kagge i början.. allmänt sjukligt låg volym..
ska knorrbasen vara så otajt?
alla element känns verkligen sköna, men spelsättet känns ganska knepigt..  :wacko:
hade de vart enkla raka grejjer hade det kunnat spelas på ngn klubb i miami utan tvekan.. skitskön lounge, men isf är baskaggen för hård..!! :)

men nu är det ju inte miami utan norrland, så jag tycker det funkar!!

känner inte igen din röst..  ^_^ äreu ru?

styr upp synthslingan, den blir jobbigare med tiden..  :wacko:

pratet känns ganska "amatör-inspelat" med ett ganska puffigt ljud och för mkt mun-ljud.. dont get me wrong.. :lol:
men försök att få en renare inspelning på pratet..

störningarna från mobiltelefonen har jag tänkt att sampla i säkert tio år nu.. gryyyymt!! o snyggt som fan när de börjar sidechaina.. :P

som tidigare nämnt känns de verkligen doktor kosmos.. diggar det mer när elementen börjar leva mer och mer!!!

helt ok låt, och det känns almännt lekfullt.. men lite ostrukturerat, även att den är "dynamisk" (menar att elementen jobbar med varandra till o från!!) känns den lite platt o tråkig!!

jag hade nog sett lite mer effekter, och lite mindre spel.. dvs mer sparsmakat på allt..
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se