Bättre sent än aldrig.
För att vara ödmjuk är jag universalgeni

Eller mångsysslare låter bättre så man följer jante. Jag har sysslat med musik sen jag var 11-12. Gjorde smålåtar med BEEP-kommandot i Spectrum-basic. Sen när jag var 14, fick jag tag i nåt program som kunde spela upp samplingar. 3 (!) kanaler... Det var ett notsättarprogram, vilket gjorde att jag fick lära mig noter... DEssa användes i mindre grad efter det, eftersom trackers blev mitt främsta arbetsredskap för att göra musik. (Tracker = program där man använder datorns tangentbord som klaviatur, allt är också superkvantiserat). Hade dock Steinberg pro 24 (föregångare till cubase), som jag ibland kopplade (midi) till min löjligt billiga casio-keyboard.
Detta höll jag på med rätt länge. FastTracker2 kunde långt senare använda uppåt 32 kanaler. Men jag bytte till cubase nån gång samtidigt som jag blev aktiv på studio 2004-2005. Innan dess NOLL kontakt med andra musiker. Nu börjar jag äntligen bli lite mer stabil (och halvkunnig) vad gäller mixning/mastring.
Har jäkligt många intressen. Just nu främst att hitta jobb i Sverige. I det jag kan och är utbildad inom, vilket är datalogi. Men läste väldigt många ämnen på uni. Har chans i stockholm eller karlskrona just nu verkar det som.
Annars, talteori,filosofi, kinesiska och klassisk litteratur läses mer eller mindre mycket i perioder .. Och har just införskaffat litteratur i harmonilära och kontrapunkt. (Bara läst på nätet om det tidigare.) Så förhoppnignsvis låter mina låtar bättre om ett tag

, eller också mycket sämre!
Bodde i kina i nästan 2 år, som frilansande programmerare, engelsklärare, och deltid som översättare (det sistnämnda gör jag fortfarande.)
Blev ett långt inlägg det här.. Hoppas ingen somnade.