Kontrollrummet

mahan - BOOGIE WOOGIE

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Bra tryck i trummorna,basen känns liiite låg dock (jag hör inte vad som spelas),fast,jag är basfreak,det har du nog fattat.lite mer nivå på basen vore nice i alla fall........
sång,trums,guror känns bra nu när säkringarna håller.... :rolleyes:
PASSA ER FÖR STORA SLUTSTEG MED RIKTIGT FETA STRÖMFÖRSÖRJNINGAR........... :lol:
Och inget larv från min sida,de är stora,och den här låten är.......Kanon!!! :D
Keep it up!!
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad max

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 347
    • Visa profil
yeah! nu svänger det bra Johan!
gillar gitarren som spelar lite off-beat i verserna och trumspelet. bra sång och den sitter bra i mixen tycker jag.
munspelet höjer låten tycker jag, riktigt bra jobb HM!

Bra jobbat båda!


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Nähäää..jo men kanske..näähäää..det låter inget..
länken funkar inte...
Mvh
Micael


Shit Micael! Tråkigt när det strular :angry:
Har nog lagt upp låten som jag brukar, kollade just att den funkar för mig, testa på nyt lite senare :)

Don´t give up man, vet ju vad du sysslar med för tillfället...hoppas allt fixar sig i Boden!


h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
:angry: :ph34r: :huh: faan,nu har jag blåst 2st 10a säkringar när slutstegen slås på.Fattar noll,visst 100w klass A,stora strömförsörjningar (varje slutsteg har 1st 800va+ 80va ringkärnetrafo+ 250.000 uf +60.000 uf till sitt förfogande)men det har inte hänt förut......
nå,testar igen,har 4 säkringar kvar....... :P


Jisses IKEN,
har du kollat att du inte mörklagt hela omgivingen... grymma greijer och fadderullor du anskaffat, hoppas elverket orkar med! :lol: :D

Kul att det ordnade med lyssning till slut, basen ska jag kolla så att det hörs vad man spelar, bra point basfreaken!
TAckar för lyssning och kanon uttalandet!, värmer! :)


Kör försiktigt, pst..kopparspik håller bättre om säkringarna mot förmodan tar slut... ;)


h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
yeah! nu svänger det bra Johan!
gillar gitarren som spelar lite off-beat i verserna och trumspelet. bra sång och den sitter bra i mixen tycker jag.
munspelet höjer låten tycker jag, riktigt bra jobb HM!
Bra jobbat båda!


Okei Max!
Vi tackar och suger in berömet, kul när det når gillningsgränsen!
Kul att du märker off-beaten.. :)

återkommer!


h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
och EN liten fredagsbump!

Spetsat basen aningen, små andra filningar, nåt som blev bättre, nåt blev kanske sämre.
Kolla nu, för den är på väg till färdiga!

VERSION 4.    9 maj 2008 klo  06:30  finsk tid


Så nu är det dags att släppa denna låt, kanske, hugg  o såg behövs dock ännu, kanske, lite, aningen... :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Härlig roadmoviemusik! Här rullar många mil värmedallrande asfalt förbi, i lagom takt bakom sotade glas.

Jag kan inte begripa hur du har lyckats lära dig spela gura på detta sätt på bara ett par år, i vuxen ålder. Låter ju helt OK. Basen också.

Det enda som jag skulle ha gjort vore en översyn på trummorna:
A.) ljuden, baskaggen låter övertydlig i attacken a la metal, den skall vara rundare och goare. Sedan låter hängpukan konstigt och skär igenom ljudbilden.
B) Kvantisera! Det låter inte tajt. Eller kolla på trumspåret vilka slag du är mest off på, flytta dem till hälften mot rätt värde. Brukar funka bra för att tajta till utan att det blir stelt.

Lägg ner en halvtimme till på låten så är du i mål!

Har inte hört de tidigare versionerna men denna låter väl fulländad vad gäller mixen.
DON'T PANIC


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Härlig roadmoviemusik! Här rullar många mil värmedallrande asfalt förbi, i lagom takt bakom sotade glas.

Jag kan inte begripa hur du har lyckats lära dig spela gura på detta sätt på bara ett par år, i vuxen ålder. Låter ju helt OK. Basen också.

Det enda som jag skulle ha gjort vore en översyn på trummorna:
A.) ljuden, baskaggen låter övertydlig i attacken a la metal, den skall vara rundare och goare. Sedan låter hängpukan konstigt och skär igenom ljudbilden.
B) Kvantisera! Det låter inte tajt. Eller kolla på trumspåret vilka slag du är mest off på, flytta dem till hälften mot rätt värde. Brukar funka bra för att tajta till utan att det blir stelt.

Lägg ner en halvtimme till på låten så är du i mål!

Har inte hört de tidigare versionerna men denna låter väl fulländad vad gäller mixen.


TAckar Snoken!
Vill ju bara säga att det lönar sig att lära en gammal hund sitta! :D
Och va snyggt att du kom på genren: "ROADMOVIEMUSIC! :)

Skall ta en allvarlig diskussion med trummisen i kväll, antingen börjar han spela som folk eller så blir han kickad! :D
Tackar för lyzzningen o saklig komment!


h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Hej Johan.
Släng upp den på färdiga och lägg den i spelaren så jag också får lyssna..Det är ju nästan mobbing det här :lol:

Ingen låt fanns med i pm:et du skickade på min mail..

Nåväl jag drog ett mail till din 222 pryl idag om ett annan fråga,kolla det..

Mvh
Micael


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Hej Johan.
Släng upp den på färdiga och lägg den i spelaren så jag också får lyssna..Det är ju nästan mobbing det här :lol:

Ingen låt fanns med i pm:et du skickade på min mail..

Nåväl jag drog ett mail till din 222 pryl idag om ett annan fråga,kolla det..

Mvh
Micael

Men det var som attan till fadepruttan! :ph34r: :angry:
Verkar ju som Bodenfarbrorn har satts i bojkott.

HAr en senaste version till här och sen åker den upp på färdiga, där skall väl även HM ha tillträde! :D
Så försök hålla ut en liten stund ännu...
kommer ju fanken int ihåg hur man slänger upp denna tråd på färdiga utan att tappa alla snygga inlägg

Sista versionen innan flyttet till färdiga,
fixat trummorna, quanizerat o klart:
VERSION 5  9 maj 2008 klo 17:50

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Rockar på bra. Mer boogie än woogie i min bok men det är nog som du skriver Mahan - music for the road :)
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Rockar på bra. Mer boogie än woogie i min bok men det är nog som du skriver Mahan - music for the road :)


TAckar stroreligen Bengan_gbg, du räddade min dag,  :)
trodde ingen skulle orka med den sista versionen, ibland blir det lixåm för mycket. Försöker ju skruva till det som lyssnarna önskar, men när det blir 5-10 versioner så dör nog helt förståeligt intresset ut. Men nu ska detta alster få ta del av #The Fame# genom att bli flyttat till FÄRDIGA-avdelningen!

Så tack för lyssning o comment! :)


h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
du flyttade fel  :P
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
du flyttade fel  :P

JAvisst för tusan...... Murphy eller Mahan alltid går det fel...  SHIIIIIIIIIIIIIT :D :lol:
kul DAvid att du märkte det fast jag försökte göra flyttningen så anonymt som möjligt :D
Undrar just var låten befinner sig just nu? BORTTAPPAD VID SJÖN kanske?

Men nu ligger låten äntligen på FÄRDIGA sidan,
Men trots allt, låten sågarne såga och fritt fram för vidare modifiering av låten!
ha de gött!


h.  johan
« Senast ändrad: 10.05.2008, 01:52:29 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Hiiiiii! haaaaaaj!
Tung Gung!!
Harmonica M - suber bra som vanligt!
Sången ett snäpp högre. Du vill nog att den ska gröta sig med kompet, typ stones eller nåt.
Fräsigt värre
Men skippa hårdrocksvibratot!


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Hiiiiii! haaaaaaj!
Tung Gung!!
Harmonica M - suber bra som vanligt!
Sången ett snäpp högre. Du vill nog att den ska gröta sig med kompet, typ stones eller nåt.
Fräsigt värre
Men skippa hårdrocksvibratot!



"Harmonica M - suber bra som vanligt!"

Tack för den Staffan,värmde gott i ett vår blåsigt och kallt Norrland :)

Mvh
Micael


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Hiiiiii! haaaaaaj!
Tung Gung!!
Harmonica M - suber bra som vanligt!
Sången ett snäpp högre. Du vill nog att den ska gröta sig med kompet, typ stones eller nåt.
Fräsigt värre
Men skippa hårdrocksvibratot!

Bock o tack för detta Tokai!
javisst, HM is da man whith the blow!

On the spot med stones liknelsen, för en gammal rockare e de nära "ultimatum! :D
Kula att det gillas, o vibraton ja, har inte själv ens tänkt på den saken, ska väl gå att fixa, om o när jag sjunger om den, men good point har du där! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Inloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil
Kan inte göras bättre, låten sitter perfekt! Instrumenten tillsammans med sången fungerar så rätt, så rätt, avlöser varandra och samarbeter så att dom inte konkurrerar!


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Ganska tung, medryckande blues-rock och Munspels-Micke gör verkligen sin plikt. Får lite vibbar av Canned Heat (minns Woodstock!). Som vanligt impar också dina röst och trumrersurser.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Kan inte göras bättre, låten sitter perfekt! Instrumenten tillsammans med sången fungerar så rätt, så rätt, avlöser varandra och samarbeter så att dom inte konkurrerar!


Oh my good, 91:an :o
Efter att ha läst din kommentar så är jag övertygad om att kompositionen och jobbet runt den har varit värt mödan och jag verkligen har lyckats!  JIIIIIIIIIhaaaaaaaaa! :D
Du säger det så lixåm i förbifarten, men oj vad glad jag blir, avlöser varann, snygg definition!

Tack o ödmjuk bock för lyssning o komment! :)


h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Ganska tung, medryckande blues-rock och Munspels-Micke gör verkligen sin plikt. Får lite vibbar av Canned Heat (minns Woodstock!). Som vanligt impar också dina röst och trumrersurser.

Tjou EQ!

Lite tveksam, ganska tung...för tung... men medryckande. Kul att du gav dig tid att lyssna igen en gång!
Otroligt vad ett litet futtigt instrument som munspelet kan göra i en komposition, bara det sköts av en pro lirare som HM!
Härlig stämningstillförsel av blåset! Sug åt dig HM! :D

Och stolt över du gillar låten som helhet! :)
Tack Eq för örat o snygg komment!


h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena Johan.
Efter diverse akterseglingar och irrande i cyberspace så hittade låten äntligen fram till mina öron..

Liret,yes!

Mixen,nja jag är lite känslig där - tycker att du har gjort en skön boggie dänga här men...
Nu blir det till att svära i kyrkan..Hur skall jag nu uttrycka mig för att inte låten skall dra iväg på en Jordenrunt resa och gå förlorad i bortre Catalonien..?  :D

Sänk dist guran en snutt så kryper övrig instrumentering och solot fram lite..Runt 5% sänknig på den kan räcka,alltså inga övergripande och halsbrytande manövrar..
Soundet på munspelet är grymt,håller med Equality - soundet påminner om Canned heat..Liret påminner om en vatten skadad norrlänning.. :P :lol: (obs,intern skämt mellan mig och Johan)

Nästan klart alltså tycker jag..By the way,visst var det version 40 du skickade så jag inte kommenterar en gammal mix..?

Rock on mate.

Mvh
Micael


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjena Johan.
Efter diverse akterseglingar och irrande i cyberspace så hittade låten äntligen fram till mina öron..
Liret,yes!
Mixen,nja jag är lite känslig där - tycker att du har gjort en skön boggie dänga här men...
Nu blir det till att svära i kyrkan..Hur skall jag nu uttrycka mig för att inte låten skall dra iväg på en Jordenrunt resa och gå förlorad i bortre Catalonien..?  :D
Sänk dist guran en snutt så kryper övrig instrumentering och solot fram lite..Runt 5% sänknig på den kan räcka,alltså inga övergripande och halsbrytande manövrar..
Soundet på munspelet är grymt,håller med Equality - soundet påminner om Canned heat..Liret påminner om en vatten skadad norrlänning.. :P :lol: (obs,intern skämt mellan mig och Johan)
Nästan klart alltså tycker jag..By the way,visst var det version 40 du skickade så jag inte kommenterar en gammal mix..?
Rock on mate.
Mvh
Micael


Tjou Micael!

Visst var det version 40 dulyssnade till, och inte vara blyg med kommenteringen :)
Det är ju därför jag slänger upp låtar, och är även färdig att ändra på dom fast dom ligger i färdiga.
Alltid många goda poäng som kommer fram, poäng som jag inte själv skulle lägga märke till.
Och version 40 på gång redan, så en till ska nog inte skada nån :D

Skall sänka distgurorna, (till samma nivå som Bodensjön kanske, åter en interrn humorsläng  :P :D)
och kolla att solot verkligen kommer till sin rätt! :)

Sen tror jag att den får vila en längre stund, måste ju försöka hinna med festivalaren åxå! :rolleyes:

Tackar för lyssning o bra kommentar,
vi återkommer! :)


h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Juste gung, påminner riffmässigt om en Sweetlåt. Jag kommer inte ihåg riktigt vilken men kanske det är Block Buster som går igen lite. Det är inte negativt menat - bara en observation. Jag tycker egentligen att låten förtjänar ett bättre namn än Boogie Woogie, som känns lite tamt. Men det är kanske bara min referensram som sitter lite snett. :D Själv låten blir lite anonym trots bra instrumentala insatser, förmodligen hade en bättre sångare kunnat lyfta den några snäpp. Inget fel på nuvarande sångare men det tar liksom inte fart, om du förstår hur jag menar. Det blir lite, som jag skrev, anonymt och intetsägande. En bra sångare kan ju ofta lyfta nästan vad som helst, men å andra sidan är det inte lätt att finna såna talanger heller. Vad jag vill säga är du sjunger inte dåligt men det saknas lite riv. På en skala till 5 får låten 2,5 just för att det känns lite... "ok att lyssna på men inget som riktigt sätter sig".


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Juste gung, påminner riffmässigt om en Sweetlåt. Jag kommer inte ihåg riktigt vilken men kanske det är Block Buster som går igen lite. Det är inte negativt menat - bara en observation. Jag tycker egentligen att låten förtjänar ett bättre namn än Boogie Woogie, som känns lite tamt. Men det är kanske bara min referensram som sitter lite snett. :D Själv låten blir lite anonym trots bra instrumentala insatser, förmodligen hade en bättre sångare kunnat lyfta den några snäpp. Inget fel på nuvarande sångare men det tar liksom inte fart, om du förstår hur jag menar. Det blir lite, som jag skrev, anonymt och intetsägande. En bra sångare kan ju ofta lyfta nästan vad som helst, men å andra sidan är det inte lätt att finna såna talanger heller. Vad jag vill säga är du sjunger inte dåligt men det saknas lite riv. På en skala till 5 får låten 2,5 just för att det känns lite... "ok att lyssna på men inget som riktigt sätter sig".


Stort tack Hellpig!
Många jättegoa poäng du har här, och tar åt mig allt, i positiv anda! :D
Detta alster baserar sig (som dom flesta av mina) på en slask som sedan byggts på i många våningar.
Och från början innan det fanns melodi eller ens rytmavdelning så plockade jag upp en text som jag nångång för långe sen fått av Spactrucker, och den råkade heta Woogie Boogie.
OCh nu när du säger det så är det ju inte så smart  klingande namn för en låt som denna.
Och sången är ju den som den är, amatörrasp, och kunde låta bättre. Och resultatet kunde säkert bättras på genom att
sjunga igenom den några ggr till. Skulle ju gärna se själv att man borde nå upp till 4/5, men ibland så känns det att jag håller på
att jobba ihjäl nån låt med att svarva för mycket pån, och folk tröttnar ju åxå på att kommentera kanske om det pluppar ut
en version per dag.

Men du Hellpiggen, du plockade snyggt ut sanningen, jag erkänner att jag fuskat mig framåt på bekostnad av sången, GUILTY AS CHARGED! :wub:
Just nu får denna låt hänga på väntehyllan en tid, måste skruva på Festivalaren just nu, men du ska veta att kommentaren kommer att minnas, just för att sanningen ibland svider och smakar surt, men är mycket behövlig!

Så tack för skarpt öra o god kommentar! :)


h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............