Juste gung, påminner riffmässigt om en Sweetlåt. Jag kommer inte ihåg riktigt vilken men kanske det är Block Buster som går igen lite. Det är inte negativt menat - bara en observation. Jag tycker egentligen att låten förtjänar ett bättre namn än Boogie Woogie, som känns lite tamt. Men det är kanske bara min referensram som sitter lite snett.
Själv låten blir lite anonym trots bra instrumentala insatser, förmodligen hade en bättre sångare kunnat lyfta den några snäpp. Inget fel på nuvarande sångare men det tar liksom inte fart, om du förstår hur jag menar. Det blir lite, som jag skrev, anonymt och intetsägande. En bra sångare kan ju ofta lyfta nästan vad som helst, men å andra sidan är det inte lätt att finna såna talanger heller. Vad jag vill säga är du sjunger inte dåligt men det saknas lite riv. På en skala till 5 får låten 2,5 just för att det känns lite... "ok att lyssna på men inget som riktigt sätter sig".
Stort tack Hellpig!
Många jättegoa poäng du har här, och tar åt mig allt, i positiv anda!

Detta alster baserar sig (som dom flesta av mina) på en slask som sedan byggts på i många våningar.
Och från början innan det fanns melodi eller ens rytmavdelning så plockade jag upp en text som jag nångång för långe sen fått av Spactrucker, och den råkade heta Woogie Boogie.
OCh nu när du säger det så är det ju inte så smart klingande namn för en låt som denna.
Och sången är ju den som den är, amatörrasp, och kunde låta bättre. Och resultatet kunde säkert bättras på genom att
sjunga igenom den några ggr till. Skulle ju gärna se själv att man borde nå upp till 4/5, men ibland så känns det att jag håller på
att jobba ihjäl nån låt med att svarva för mycket pån, och folk tröttnar ju åxå på att kommentera kanske om det pluppar ut
en version per dag.
Men du Hellpiggen, du plockade snyggt ut sanningen, jag erkänner att jag fuskat mig framåt på bekostnad av sången, GUILTY AS CHARGED!

Just nu får denna låt hänga på väntehyllan en tid, måste skruva på Festivalaren just nu, men du ska veta att kommentaren kommer att minnas, just för att sanningen ibland svider och smakar surt, men är mycket behövlig!
Så tack för skarpt öra o god kommentar!

h. johan