Forum > Färdiga produktioner
mahan - BOOGIE WOOGIE
tsmalmbe:
--- Citat från: mahan skrivet 05.05.2008, 22:34:24 ---Försökt få mera luft i mixen, jämnat på sången o plockat upp munspelet lite till
--- Slut citat ---
Tycker det låter som vax i örat, eller handen framför diskanten. Förutom att det finns en vass topp swischswisch-hihat. Låter väldigt tidigt 70-tal över ljudbilden, vilken kanske inte är så du tänkt, men varför inte? Sången är kanske lite hög nu, den är dominant, men dock jämnare och trevligare att lyssna på ur den synvinkeln. Virveln är fortfarande lite för 90-talskomprimerad/soundig för att passa in i 70-talsljudbilden. Gitarrerna kunde i själva verket nu vara lite skitigare, söndrigare, mindre-dist-mera-crunch för att få det mera liksom... liksom såhär:
mahan:
Danke Tsm!
Ska ta en provlyssning på "modellen" bara jag kommer hem! :)
EDIT: jahapp, lyssnat och beskådat nu, och en sån version på sounden sökes, skall väl skruva lite till då,
eller var pointen den att jag ska ta skjortan av mig när jag lirar...elller :P
Harmonica mike:
--- Citat från: mahan skrivet 06.05.2008, 00:03:03 ---
--- Citat från: SteveHarris skrivet 05.05.2008, 23:46:36 ---fan ändå, munspelet ger en "old school" vilda västern feel emellan och sitter jätte fint.
I like it
h.tommy
--- Slut citat ---
Tankx Tommy!
Hoppas att HM märker detta, så får han ta hand om krediten :)
Tackar för lyssning o diggning!
h. johan
--- Slut citat ---
Hej Tommy.
Jo men det tackar jag för. Kul att det uppskattades,inga svårigheter att lira mot Johans prylar - han gör alltid så finurliga grejer som är lite utmanade och kul att ge sig på..Drillarna jag gör i denna är min personliga favoritsträcka,och ger en speciell prägel till låten..
Till Johan:
Möjligen Johan,om det är möjligt,lite mindre reverbsvans på munspelet om du kastar dig över mixen en gång till..Jag är dock lite vattenskadad nu,så allt jag hör gurglar liksom.. :(
Annars tycker jag att liret och klippen passar in bra i låten,skitkul att jag fick vara med på denna.
Tömt stugan idag,så nu är det bara att invänta och se var det slutar..Hå hå ja ja..
Mvh
Micael
mahan:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 06.05.2008, 16:53:09 ---Möjligen Johan,om det är möjligt,lite mindre reverbsvans på munspelet om du kastar dig över mixen en gång till..Jag är dock lite vattenskadad nu,så allt jag hör gurglar liksom.. :(
Annars tycker jag att liret och klippen passar in bra i låten,skitkul att jag fick vara med på denna.
Tömt stugan idag,så nu är det bara att invänta och se var det slutar..Hå hå ja ja..
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Så övrevåningens gubbe beslöt att höja vattenståndet då..shit :mellow: Va kan man, hoppas på det bästa och onvänta det värsta.
Men låten då, inom en halvtimme slänger jag upp en, kanske den färdiga, (ja det har man ju hört förr) versionen. Håll ut mannen! :)
h. johan
mahan:
tjohej obump!
Närmar sig finalen nu, hoppeligen :D
Version 3. 6 maj 2008 klo 20:00,
fixad o kirrad, mastrad o svirrad (tro man ja) NÄRMAR SIG FÄRDIGT?
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida