Forum > Färdiga produktioner

mahan - BOOGIE WOOGIE

<< < (11/19) > >>

mahan:

--- Citat från: Wernborg skrivet 04.05.2008, 23:39:28 ---
Väntar med spänning på The return of Mahan

--- Slut citat ---

Jag med, hur månne det gåt till?

egghuvud:
Jo det är faktiskt coolt, men det saknas något. Undrar om inte jag tycker att shufflefeelingen på trummorna är lite släpig, kunde driva lite mer kanske. Tycker nog också att det saknas lite dynamik i ljudbilden. Det låter ihopkomprimerat på något sätt. Det kaske är gitarrerna som låter lite poddiga? Jag skulle nog trycka till inspelningen lite på något sätt. Så det blev lite mer tryck. Sången låter bra men lite snällt ljud. Skulle gärna höra det lite mer skitigt. Och så upp med munspelsolot. Det drunknar där i mellanregistret nu.

Låten är tung  :)

tsmalmbe:
Trummorna är väldigt dova. Sången är väldigt hög. Sången är nivåmässigt lite ojämn. Munspelet kunde vara högre och få mera utrymme då det spelar, det är dessutom dovt.

Överlag låter det väldigt komprimeratlimiterat, vilket jag inte tycker passar genren. Mera luft, mera naturlighet i sounden och trummorna.

Potential.

mahan:
Tackar egghuvud och Tsm!

har nu suttit en stund och försökt grejsa med era snygga tips, hörs det nån bättring, syns det ljus i tunneln? :rolleyes:

TAck för lyssningarna

Version 2.   5 maj 2008 klo 22:22
Försökt få mera luft i mixen, jämnat på sången o plockat upp munspelet lite till VERSION 2

jay thomas:
Ja Korvatunturi vad det rockar nu! I mina lurar är ljudbilden memma, förlåt mumma nu!  :)

För att vara pianist så låter gitarrerna otäckt bra men då kanske det finns hopp för mig...  ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion