Enligt alla förslag i den här tråden behöver du mer än du behöver.
Här verkar gitarren bara vara ingångskostnaden - en ganska låg kostnad i sammanhanget
-
Ingångssignalens nivå är viktig:
Jag använder en simpel micpreamp MIC100, Studio Projects VTB1 eller min gamla POD2.
Du kanske har tillräckligt bra preamp på ditt ljudkort?
Köp nån av alla effektpedaler du fått tips om. En sån är kul att ratta fram olika ljud från. Jag gillar min POD för hemmabruk men en del säger att den har för tunt ljud. Slide kan vara kul att leka med men plektrum använder jag nästan aldrig. Jag använder mest pekfingernageln och tycker man kan göra en hel del med den.
På de här filmsnuttarna använder jag inte plektrum. Kolla gärna Part 2, 4 och 6 där man kan se att även om man inte träffar strängen eller strängarna klockrent, gör det inte så mycket.
[ Invalid YouTube link ]
- Önskelista på sånt jag kanske aldrig köper:
ebow
Köp inte för mycket grejer. Familjen behöver dina pengar! Det du mest av allt behöver är glädje och intresse att fortsätta som du gör. Testa komp, solo och basspel, gör nya låtideer, kom på nya saker, spela in och få feedback.
Om du och andra har tid, borde du även spela med andra... Det borde vara dags för ett "Jay Thomas - IKEN - MaxB - meeting" - denna sommar...