Håller med.

Behringer/Alto/Phonic/whatever är skitbra eftersom de är så billiga, att alla kan ha råd med att börja pilla med världens roligaste och mest givande hobby - men med tiden höjer man ribban och vill bort från budgetträsket.
Själv har jag tidigare haft ett 24-kanaligt mixerbord från Behringer, som faktiskt lät bättre än ett gammalt Soundcraft-bord, och ett 24HE-rack nästan fullsmockat med Behringerprylar - och jag tyckte att det lät kanonbra då. Vändpunkten kom när jag skaffade bättre monitorer och började höra alla brister ordentligt - och det enda jag i dag har kvar av Behringer, är en hörlursförstärkare som har riktigt bra funktioner för ett vettigt pris - och så har jag en Behringer-preamp som bara tjänstgör som talkback-preamp eftersom det är onödigt med någon hög kvalitet till sådant.
I dag kör jag (som bara gör musik för att det är kul och kanske därför får erkänna att jag nog är lite galen...

) med RME HDSP9652 ljudkort, RME ADI-8 DS, RME ADI-96 Pro, Benchmark ADC1, Benchmark DAC1, True Systems P-Solo, Aphex 207D, ADAM P33A, ADAM Sub-10, Ultrasone PRoline 750 och Proline 2500 - och huvudsaklig akustikbehandling utgörs av Ghost-paneler, Auralex skumpaneler och Vicoustic diffusorer. Micarna är bl a BLUE Babybottle, sE z5600a och Crowley and Tripp Naked Eye.
En liknande setup skulle jag aldrig rekommendera till annat än erfaret folk, eftersom det kostar alldeles för mycket för någon som ändå inte skulle kunna uppskatta den högre ljudkvaliteten...
Vad vill jag då få sagt med detta? JO - att det inte är fel att börja med budgetprylar, eftersom man kommer igång till relativt små kostnader (visserligen har prylarna ett nästan obefintligt andrahandsvärde, men ändå...

). När man senare känner att det är dags att byta upp sig, så är det däremot lämpligast att hoppa över slöseri på överflödiga mellansteg som gör en minimal skillnad för ljudkvaliteten - och i stället gå upp ett par klasser. Problemet som då uppträder, är att man upptäcker att man behöver byta fler saker eftersom det man har kvar är för dåligt... Det är en eeeevighetsmaskiiin...