Forum > Demolåtar
Div_1up-Modern_Art V3! Nu är det hip-hop!
Dividend:
--- Citat från: Wernborg skrivet 28.04.2008, 20:51:02 ---
--- Citat från: 1up skrivet 22.04.2008, 22:41:36 ---Nu är det hip-hop såsom Wernborg föreslagit!
--- Slut citat ---
Nej det är det inte. Jag föreslog en jazzig hiphop.
Nånstans under alla instrument och "rap" anar jag ett beat åt hiphophållet.
Här är ett exempel på det jag hade i åtanke:
--- Slut citat ---
1up spelar boule eller vad det var, så jag får väl ensam här försvara oss med att vår def. av "jazzig hiphop" inte överensstämmer med din :) SKall kolla länken, och bli upplyst.
Edit: Öh, vad är jazzigt med det där? Hör inte antydan till jazz i musiken (dock dålig ljudkvalité), bara det gamla vanliga trista rapen med r'n'b-influenser, med brudsång som wailar äckligt ovanpå.
(OGillar wail)
Wernborg:
--- Citat från: Dividend skrivet 28.04.2008, 20:54:11 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 28.04.2008, 20:51:02 ---
--- Citat från: 1up skrivet 22.04.2008, 22:41:36 ---Nu är det hip-hop såsom Wernborg föreslagit!
--- Slut citat ---
Nej det är det inte. Jag föreslog en jazzig hiphop.
Nånstans under alla instrument och "rap" anar jag ett beat åt hiphophållet.
Här är ett exempel på det jag hade i åtanke:
--- Slut citat ---
1up spelar boule eller vad det var, så jag får väl ensam här försvara oss med att vår def. av "jazzig hiphop" inte överensstämmer med din :) SKall kolla länken, och bli upplyst.
Edit: Öh, vad är jazzigt med det där? Hör inte antydan till jazz i musiken (dock dålig ljudkvalité), bara det gamla vanliga trista rapen med r'n'b-influenser, med brudsång som wailar äckligt ovanpå.
(OGillar wail)
--- Slut citat ---
En aproach som kanske är svår att ta på. Jag har iofs skivan och kanske har en helhet i skallen, men mycket improvisationer ovanpå hiphop-beaten gör det till jazz för mig. En annan kalasskiva i genren är Doo Bop med Miles Davis. Marcus Miller har iofs proddat hela skivan och sen glassade Miles in och solade ovanpå allting. (Nåja, kanske förenklat men ändå.....)
Några spår från Miles Davis - Doo Bop
Dividend:
Tackar. Miles är ju svår att hata...
Wernborg:
Hmm, jag kanske blandar i hop Amandla med Doo Bop. Skit samma, båda är bra skivor.
Sorry OT
mahan:
--- Citat från: Dividend skrivet 28.04.2008, 20:18:06 ---
--- Citat från: mahan skrivet 28.04.2008, 20:16:00 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 28.04.2008, 20:05:39 ---
--- Citat från: mahan skrivet 28.04.2008, 19:41:02 ---Bara att svarva på här, slå fast på en kinesisk text, den har jag ingen möjlighet att klandra! ;)
--- Slut citat ---
Gillar din tanke, men tyvärr kan inte 1up kinesiska ;)
--- Slut citat ---
Oj då, glömde ju säga att i min tanke så är det du som skall sköta sången, helt o fullt, o på kinesiska! ;)
--- Slut citat ---
Jag har sjungit på kinesiska på en låt! "Chinese kung fu", men då blev det vilda demonstrationer längs de stora kuststäderna, och mitt visum blev indraget... Så det gör jag inte om.. ;)
--- Slut citat ---
JA och tänk om dom hamnade inhibera olympiaden åxå.....så det är nog lika bra att du håller låg profil! :D :P
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida