Forum > Demolåtar

Div_1up-Modern_Art V3! Nu är det hip-hop!

<< < (9/10) > >>

mahan:
Jahapp, med lite rapp!
Låten iofs har tagit ett gått steg framåt, fortfarande dock ställen som jag inte riktigt hänger med i svängen som t.ex 1:23-1:52 när rytmsektionen fullständigt spårar ur från resten av gänget.

Och sen är det väl så med texten att t.ex en vals i dur måste ju handla om sommar o sol,
och i låtar som denna så måste det ingå ord som FUCKER, MOTHERFUCKER, SHIT, FUCK, WANKER, FUCKING HEAVYSHIT... :unsure:
Ju äckligare, skitigare, asigare text, dess bättre... är det faktiskt så, ja då är detta ju snyggt då.
Denna typs textverk får dock inga tilläggspoäng av mig, är väl för gammal för det ;)

På slutet tycker jag mig höra en stämma till i bakgrunden, den borde höjas upp och kanske slå en stämma till, tycker det kunde låta fett! Tycker att dom stora pojkana brukar arra rap på det sättet ibland :)

Bara att svarva på här, slå fast på en kinesisk text, den har jag ingen möjlighet att klandra! ;)

h.  johan

Dividend:

--- Citat från: mahan skrivet 28.04.2008, 19:41:02 ---Bara att svarva på här, slå fast på en kinesisk text, den har jag ingen möjlighet att klandra! ;)

--- Slut citat ---

Gillar din tanke, men tyvärr kan inte 1up kinesiska ;)

mahan:

--- Citat från: Dividend skrivet 28.04.2008, 20:05:39 ---
--- Citat från: mahan skrivet 28.04.2008, 19:41:02 ---Bara att svarva på här, slå fast på en kinesisk text, den har jag ingen möjlighet att klandra! ;)

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---

Oj då, glömde ju säga att i min tanke så är det du som skall sköta sången, helt o fullt, o på kinesiska! ;)

Dividend:

--- Citat från: mahan skrivet 28.04.2008, 20:16:00 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 28.04.2008, 20:05:39 ---

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---

Oj då, glömde ju säga att i min tanke så är det du som skall sköta sången, helt o fullt, o på kinesiska! ;)

--- Slut citat ---

Jag har sjungit på kinesiska på en låt! "Chinese kung fu", men då blev det vilda demonstrationer längs de stora kuststäderna, och mitt visum blev indraget... Så det gör jag inte om.. ;)

Wernborg:

--- Citat från: 1up skrivet 22.04.2008, 22:41:36 ---Nu är det hip-hop såsom Wernborg föreslagit!
--- Slut citat ---

Nej det är det inte. Jag föreslog en jazzig hiphop.

Nånstans under alla instrument och "rap" anar jag ett beat åt hiphophållet.

Här är ett exempel på det jag hade i åtanke:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion