Forum > Demolåtar

Div_1up-Modern_Art V3! Nu är det hip-hop!

<< < (6/10) > >>

Emulator:

--- Citat från: 1up skrivet 24.04.2008, 12:01:47 ---
--- Slut citat ---

Det som ska framföras är alltså dels en kritik mot sexuell avhållsamhet och den sociala konstruktionen som giftermål faktiskt är, som kommer ur kristna värderingar.

[/quote]

Hm. det fanns giftermål på vikingatiden oxo va? ;)

Uttalet: jag tycker det låter lite lustigt, som egget sade, samt att visa fraseringar avslutas som frågor, fast de är pstënden. (typ) fast å andra sidan är det intressant också.

låten som sådan. jag skule vilja säna delayträsket i volym i början lite....och för övrigt har jag ingen aning. har lysnat massa gånger....och något stör mig att det är kort, samtidigt som det lämnar en känsla av eftertänksamhet som känns rikigt bra.

så....typ...rätt...öh bra jobbat tror jag  :wacko: eller nåt.

helt klart intressant iallafall!

Dividend:

--- Citat från: Emulator skrivet 27.04.2008, 01:11:15 ---
--- Citat från: 1up skrivet 24.04.2008, 12:01:47 ---

Det som ska framföras är alltså dels en kritik mot sexuell avhållsamhet och den sociala konstruktionen som giftermål faktiskt är, som kommer ur kristna värderingar.

--- Slut citat ---

Hm. det fanns giftermål på vikingatiden oxo va? ;)

--- Slut citat ---

Kanske menar han att kristna giftermål är sämre än muslimska, hinduiska och vikingatida :) Äh, 1up får svara när han inte känner sig alltför "off" för "djup debatt". :)

--- Citera ---
låten som sådan. jag skule vilja säna delayträsket i volym i början lite....och för övrigt har jag ingen aning. har lysnat massa gånger....och något stör mig att det är kort, samtidigt som det lämnar en känsla av eftertänksamhet som känns rikigt bra.

så....typ...rätt...öh bra jobbat tror jag  :wacko: eller nåt.

helt klart intressant iallafall!

--- Slut citat ---

Haha. "Intressant" är ju det mest positiva man kan säga på sätt och vis. Finns mängde med "bra" utförda låtar, men bara en minoritet av dem är intressanta (för mig)... Vad avhandlas i dessa stunder av eftertänksamhet, om jag får fråga? :)
Det kommer en fortsättning, skall sätta mig lite nu på söndag morgon och fortsätta stycket, som också skall ha en känsla av ambience.. Om det går, var inne på ett spår med "många" noter, men osäker om det inte blir för avantgarde och svårlyssnat. Vi vill ju inte skrämma bort folk  :rolleyes:

Wernborg:
 :D

Schysst.

I mitt huvud blir denna nån slags jazzig hiphop a la 1994 där den nu tar slut. Sen lägger du grymmaste trumpetsolot ovanpå det. Så.... Klart.

Gott!

Dividend:
Tack för lyssning, och smålustig comment!

--- Citat från: Wernborg skrivet 27.04.2008, 11:36:31 --- :D

Schysst.

I mitt huvud blir denna nån slags jazzig hiphop a la 1994 där den nu tar slut. Sen lägger du grymmaste trumpetsolot ovanpå det. Så.... Klart.
Gott!

--- Slut citat ---

'94 blandade de jazz och hiphop? Minns inte  :unsure: Trumpet(er) måste vi ha! Tack för idén... Finns många alternativ här: bara fortsätta med plonkandet på ett vis som sticker ut ("refräng")
Metal/hardcore-refräng (min första tanke när jag hörde det), sen återgång till flumversen igen.
och så ditt förslag..
Tror det skulle funka jättebra med en rappande cockney-1up, till lite jazziga ackord, Nån sjua, och så nåt ackord som inte existerar i teorin (ännu)... Eller nåt...
Velat lite om hur vi skall ta tag i fortsättningen de senaste dagarna + massa att göra, så resultatet har varit noll. Startar sequencern nu...

Dividend:
Nu finns här sjuor och annat jazzigt i "refrängen" som är hiphop och 1up rappar på nåt slags brittisk engelska... :)

Låten utvecklar sig och vi mottager gärna kommentarer av alla de slag, infall om saker osm bör ändras, saker som funkar väl osv. Sången skall varieras lite, finns en vers 2, men 1up hann inte ikväll sjunga in den. Detta bör dock ge en fingervisning om vilka originella domäner vi färdas i.  :D

Det orkestrala står jag för + piano. 1up för bas och gitarren genom hela låten där, och den eminenta sången. Verkar som "nonsensimproviserade" pratet i "versen" (det lugna partiet) skall skrivas om, men det är upp till 1up.

Nog babblat. Låten finns i trådhuvudet.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion