Forum > Demolåtar

Div_1up-Modern_Art V3! Nu är det hip-hop!

<< < (5/10) > >>

mahan:
Tjou gubbar!

Lite allvarlig stämning, men sången piggar upp, eller texten egentligen ;)
Den är så orealistisk att man blir tvunget att smila, humöret tog några steg uppåt.
Detta kunde vara nåt för Dividends usla morronhumör... :rolleyes:

Antar att vi går vidare med låten, gillade faktsikt LH:s nya version av texten, nu får den lixåm en betydelse.
Och aningen ner på sångvolymen, och sätt in en ny B-del.

Gott botten har ni gjort,
en ny verre får vi fort! :)

h.  johan

Dividend:

--- Citat från: mahan skrivet 26.04.2008, 10:31:27 ---Tjou gubbar!

Lite allvarlig stämning, men sången piggar upp, eller texten egentligen ;)

--- Slut citat ---

Allvarlig? Kanske det. Tycker det känns lite "ambient" främst, och det är ju ganska allvarlig musik kanske :)

--- Citera ---Den är så orealistisk att man blir tvunget att smila, humöret tog några steg uppåt.
Detta kunde vara nåt för Dividends usla morronhumör... :rolleyes:

--- Slut citat ---

Ja, den är kul! Morronhumöret är bättre nu. Kaffet hjälpte som du tipsade om :)

--- Citera ---Antar att vi går vidare med låten, gillade faktsikt LH:s nya version av texten, nu får den lixåm en betydelse.
Och aningen ner på sångvolymen, och sätt in en ny B-del.

Gott botten har ni gjort,
en ny verre får vi fort! :)

--- Slut citat ---

Jag föredrar också om texten har en betydelse -> associerar till nån känsla -> lättare att göra musik som förmedlar känslan....
Det skall dit en vettig fortsättning. 1up och jag får diskutera låtens disposition på msn :)

Light Head:
Texten,,, är det fel väg att ge hela texten en mening? Precis just nu, med en själ styrkt av självförtroende,,, Jag kan förstå och fullt acceptera att det inte finns en homogen mening i texten. Det kan ju faktiskt klart förhöja det konstnärliga! Men ändå???

Dividend:

--- Citat från: Light Head skrivet 26.04.2008, 21:16:47 ---Texten,,, är det fel väg att ge hela texten en mening? Precis just nu, med en själ styrkt av självförtroende,,, Jag kan förstå och fullt acceptera att det inte finns en homogen mening i texten. Det kan ju faktiskt klart förhöja det konstnärliga! Men ändå???

--- Slut citat ---

Jag tycker också gärna att texten skall ha nån "mening".
Hur förhöjer en nonsenstext (inte surrealism) det konstnärliga värdet? Inte för att det inte var snyggt improviserat av 1up, men jag föredrar ofta konst som har något att förmedla. Iofs förmedlas ju spridda tankar från det undermedvetna kanske  :rolleyes: med den text vi har nu. Men det bestämmer 1up hur det blir med texten.
Tack för din version förresten :)

1up:

--- Citat från: Light Head skrivet 26.04.2008, 21:16:47 ---Texten,,, är det fel väg att ge hela texten en mening? Precis just nu, med en själ styrkt av självförtroende,,, Jag kan förstå och fullt acceptera att det inte finns en homogen mening i texten. Det kan ju faktiskt klart förhöja det konstnärliga! Men ändå???

--- Slut citat ---

jag vete sjutton faktiskt. jag gillar väl när det finns någon form av poäng. att göra allt poänglöst känns lite pretto?

Nu är texten improviserad och en sak blev fel. titta jag erkänner misstag - vad stark jag är. ;)

"pressure" ska va "pleasure" egentligen. Då får inledningen mer mening.

Tycker din text är bra. Snackar nu med dividend om hur vi ska gå vidare.

Trevligt med diskussionen, jag känner mig lite off så har inte så mkt djupa tankar att bidra med för tillfället dessvärre. :P

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion