Kontrollrummet

pluglåda

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ante

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 311
    • Visa profil
Hej

Såg i senaste nr av studio att det fanns en "pluglåda" för vst plugs, som, om jag förstod det rätt, installerade pluggarna i och hade den externt för att spara processor kraft.

Finns det någon sådan? Den i studios nummer fanns inte i handeln än


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Tror du tänker på dsp.
Finns på vissa kort, har även sett externa firewireburkar med detta. Focusrite liquid mix tror jag den heter.


Utloggad ante

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 311
    • Visa profil
Tror du tänker på dsp.
Finns på vissa kort, har även sett externa firewireburkar med detta. Focusrite liquid mix tror jag den heter.

alltså hur fungerar det jag har ett presonus Firebox....den ska tydligen ha dsp.....hur använderman det?


freddy

  • Gäst

Utloggad ante

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 311
    • Visa profil
Tror du tänker på dsp.


Tänkte på det han skrev, fattade som att det var det jag menade, och det har jag på mitt kort, hur använder jag det


Utloggad Giannis

  • Det kretsar kring musik
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 277
  • Sometimes You've Got To Give Up In Order To Win
    • Visa profil
    • Akoume
Det finns en grej som heter Muse Receptor som i princip är en dator dedikerad för VSt-instrument främst. Kan det vara en sådan?

http://www.museresearch.com/

Det finns en till salu på Vendolin: http://www.vendolin.se/annonce_detail.asp?annonceid=5368560

Om du nu vill ha en sån dvs..
www.akoume.com


Utloggad tsmalmbe

det behövs oftast dedikerade pluggar för att köras på dsp. Vad som helst kan alltså inte köras på dsp. Ljjudkort med dsp har alltså skilda tillhörande pluggar som använder dsp:n.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
det behövs oftast dedikerade pluggar för att köras på dsp. Vad som helst kan alltså inte köras på dsp. Ljjudkort med dsp har alltså skilda tillhörande pluggar som använder dsp:n.

Precis.
Det är förbestämda pluggar som gäller. Mitt emu 0404 har lite kompressor, delay, stereogrejer som man kan köra via vst som drar knappt någon processorkraft. Men som sagt...man kan inte köra något annat. Det går inte att ladda in exempelvis betabugs W1 Limiter.

Kolla in liquid mix. Det är en extern burk med lite eq och kompressorer som man kan köra utanför. Har ingen erfarenhet av den, och vet inte om det funkar att köra parallellt med ett firewireljudkort.


Utloggad ante

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 311
    • Visa profil
det behövs oftast dedikerade pluggar för att köras på dsp. Vad som helst kan alltså inte köras på dsp. Ljjudkort med dsp har alltså skilda tillhörande pluggar som använder dsp:n.

Precis.
Det är förbestämda pluggar som gäller. Mitt emu 0404 har lite kompressor, delay, stereogrejer som man kan köra via vst som drar knappt någon processorkraft. Men som sagt...man kan inte köra något annat. Det går inte att ladda in exempelvis betabugs W1 Limiter.

Kolla in liquid mix. Det är en extern burk med lite eq och kompressorer som man kan köra utanför. Har ingen erfarenhet av den, och vet inte om det funkar att köra parallellt med ett firewireljudkort.

Det som jag skulle ha "plugg lådan" till,  är att min dator inte är den bästa och för att avlasta den ha en extern låda. Men när dom kostar 10 000 så känns det som att jag får en ny dator för dom pengarna i stället


Utloggad tsmalmbe

Jag förlängde livstiden på min förra dator med ett billigt powercore-kort, alltså ett element-kort.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.