Kontrollrummet

karl- holy

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
LÅTNAMN: Holy
ARTIST/GRUPP: karl
GENRE: Instrumental
LÅTLÄNGD:3:26
KOMPOSITÖR:karl
PRODUCENT:k
EV. MEDVERKANDE:k
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3   
LÄNK:holy
En låt jag länge tänkt försöka lägga sång men ju mer jag testat känns formen som instrumental...gärna lite kritik ( tål allt  <_< )
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad max

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 347
    • Visa profil
Hej!
Den här kan nog passa in som en instrumental låt på en skiva! Skön och avslappnande att lyssna på.
Tyckte att baskaggen blev lite stark ibland, men det kan nog vara mina hörlurar också iofs..
 


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Denna skulle passa som instrumentallåt helt klart. Jag skulle dock önskat lite mer variation på gitarrslingan.
Håller med Max om bastrumman. Den skulle jag bytt ut mot en inte fullt så stark utan mer lik den som kommer i det sköna partiet med orgeln  (mitt favoritparti i låten helt klart)

Gitarren var alldeles för vass för att den skulle vara behaglig att lyssna på i mina monitorer. Kanske blir behagligare i lurarna...?   Ser fram emut nya versioner.     ;)
Me, Myself & I


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Hej Karl.
Jomenvisst funkar denna instrumentalt.Jag störs inte nämvärt av baskaggen,men jag har suttit och lirat bas i lurar i två timmar så jag är nog lite immun mot dom frekvenserna.. :)
Kanske utveckla gitarr prylen lite för att komma runt loop känslan,en liten utflykt här och där..

Inga nits i mixen - det låter helt okej i mina slitna öron.Jag kanske ångrar/ändrar mig i moprgon.. :D

Mvh
Micael


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Njaee jag är skeptisk. Det är ju inte heldåligt eftersom det på något sätt är vackra harmonier, men jag sitter hela tiden och väntar på att något skall hända, vilket det inte gör och då närmar sig handen hela tiden FFW.
Jag tycker det låter som ett intro med den slajdiga gitarren. Sedan väntar jag bara på sången.
Rent mixmässigt tycker jag att tamburinen dominerar alldeles för mycket. Trummorna lovar liksom att de plötsligt skall explodera och bli väldigt feta, men de stannar kvar i något slags mellanläge. + att bastrumman distar lite.
 :)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag tycker det händer saker här... Nån mysko dist-emu (minimalt dist), eller återhållsam skriksång  :D, sporadiskt i låten, hade nog funkat dock!

Gillar låten! Potential där, men frågan är hur nå den. Sång är ju det vanliga...
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Håller med egghuvud känns som man väntar på att nåt ska hända, får nog vara mer för att får igång mej känns något
planlöst än. -_- ;)


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
nejnejnej!  denna skall helt klart INTE vara instrumental! den kommer bli SÅ bra med sång.


nu tror man att det komer nåt sakralt pax-vobiscum-enigma-tjosan när man läste "instrumental" och "hoyl". sen kommer det en låte knökfull med riff i gesslaklass, som enligt mig inte bär upp intresset allena, men som kommer passa som handen i handsken till sång.


snyggt parti med orgel. skall lyssna mer och kanske återkommer.


behandla denna väl så blir det en riktig hit tror jag.
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
sång på detta bums...helst med din pipa..

tony
att leva är att dö