Kontrollrummet

Hur göra snygg hemsida gratis??

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Och,kom inte med ''din studio'' eller ''WebsiteX1'',eftersom jag har både domännamn och site. (The Iken Band,och Scorpion data)Vad finns det för att åstadkomma en snygg yta med länkar till min musik och annat jag vill länka till???
Din studio.se vill ha betalt,men jag betalar redan både för utrymme (2,5gb trafik/månad )och domän(150:-/ år),hur gör jag en snygg site som
ligger på mitt utrymme?
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad SvartSaft

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 155
    • Visa profil
    • MySpace
Jag har köpt ett par färdiga designer härifrån: http://www.4templates.com/

Kostar förvisso pengar (ca 180 kronor) men man får mycket för pengarna; färdig design, fonter och Photoshop-filer. Skitsmidigt och enkelt!
- Mer intresserad än begåvad -

- Hemsida: http://rock.gnarp.se -Myspace: http://www.myspace.com/svartsaft -


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Och dessa två kräver inte att jag betalar för utrymme och trafik?
Det är ju det som är så jävla irriterande,att ha ett ''eget namn+ utrymme'',och ändå behöva pröjsa för samma sak...igen.  :o   jag betalar gärna för programvaran om det funkar,men Google,betyder inte det spam??
''din studio.se'' ser bra ut,men det är ju inget för mej som redan har en site.
Ursäkta om jag verkar pissed of,men jag hade vikt denna kväll till att börja få till
en ny,snygg hemsida. <_<
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad RMX

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
    • Cut & Paste
Här är mitt tips: Wordpress är ett gratis webbadministrationssystem och det finns ca 1900 (gratis) mallar/teman om jag inte missminner mig. Jag har använt det för några kunder på sistone och allt har funkat jättesmidigt. Installationen tar minuter och att lägga in en ny mall går lika fort. Sen är det ju en smaksak om man vill förändra något eller inte.
I admindelen kommer man åt att ändra allt innehåll jätteenkelt (ladda upp bilder, skapa bildgallerier, applicera div funktioner osv.).

Mer om Wordpress: http://wordpress.org
Mallar/teman: http://themes.wordpress.net/
Låtskrivare, producent, remixare, A&R


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Tjena.

Googlepages är gratis och superenkelt.

Sorry. Missade att du ville ha sidan på ditt utrymme, men om du vill få till en snygg sida på en kväll som dessutom ligger på ditt utrymme (alltså ihopsatt i något program på något sätt) så kommer du misslyckas.

Mitt tips är att du lagrar mp3 och filer som folk kommer att tanka på ditt utrymme du betalar för. Gör själva siten på Googlepages (vadå spam förresten??) eller nåt liknande där det finns en online-wysiwyg editor. Peka ditt domännamn till googlepagessidan. På din googlepagessida länkar du till mp3-filer på ditt betalutrymme.



Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Tjena.

Googlepages är gratis och superenkelt.

Sorry. Missade att du ville ha sidan på ditt utrymme, men om du vill få till en snygg sida på en kväll som dessutom ligger på ditt utrymme (alltså ihopsatt i något program på något sätt) så kommer du misslyckas.

Mitt tips är att du lagrar mp3 och filer som folk kommer att tanka på ditt utrymme du betalar för. Gör själva siten på Googlepages (vadå spam förresten??) eller nåt liknande där det finns en online-wysiwyg editor. Peka ditt domännamn till googlepagessidan. På din googlepagessida länkar du till mp3-filer på ditt betalutrymme.



Altså,musiken finns redan på min site i form av mp3,du har sjläv lyssnat på några av dem....
vad jag vill ha,är ett program(och kostar det pengar,so what)som hjälper mej att lägga ut bilder,länkar o.dyl
som jag vill peka på,det kommer naturligtvis inte att fixa sej på 1 kväll....altså,ett program som hjälper mej att
få låtarna på min site att ''se bättre ut'',altså,bilder,länkar,snygga färger....
gå in på:www.the ikenband.se så fattar du.
jag vill ha bilder och en snygg ram till min site,kort sagt,en hemsida :D
musiken finns ju redan där,men det ser ju så jäkla tråkigt ut....... :(
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad tsmalmbe

Mastermind (spelet) hade en jävligt fin slogan. It takes a minute to learn, and a lifetime to master.

Det är helt gratis att lära sig webdesign. Ja, du får hjälp av ett program. Då har du fria händer att göra en design. Den kan bli bra eller dålig, det beror på dig. Ja, du kan köpa färdiga mallar. Då har du en garanterad design (kanske t.o.m testad på flere browsers och operativsystem), men saknar du kunskapen har du begränsade möjligheter att få till något jättepersonligt. Men det är ju inte alltid så viktigt det heller. Kanske det räcker för dig att byta logo och färger?

Att lära sig html och css är inte något som händer över en kväll. Att lära sig design tar ännu längre. En del lär sig det, en del aldrig. Lite som att använda kamera, alla kan knäppa på knappen, ett fåtal kan ta _bilder_.

Vill du komma igång, kan du ta vilket program som helst, t.ex Mozilla Seamonkey lär ha en gratis och helt OK editor inbyggd. Om du vill ha ett program för att handskas med en sajt, istället för enstaka filer, då kan det vara bra att köpa något. Och så är det ju helt onödigt att lära sig nytt program varje gång man vill ta ett steg till. Många tycker om Macromedias DreamWeaver. Kombinera DW med någon passlig färdig mall, och du har en väldigt smidig shortcut till något snyggt du kan utveckla i framtiden, men som inte kräver mer än en veckas intensiv inlärning för att handskas med.

Så svaret är: Välj rätt program, välj rätt "genväg" och ställ dina mål rätt. Då får du en snygg hemsida/helhet. Gratis? Nå, det visste du ju redan svaret på tror jag.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Giannis

  • Det kretsar kring musik
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 277
  • Sometimes You've Got To Give Up In Order To Win
    • Visa profil
    • Akoume
Wordpress verkar vara för bloggar mestadels eller...?
www.akoume.com


Utloggad tsmalmbe

wp är en bloggmotor,ja. Så det blir ganska beränsade hemsidor. Cms-verktyg (typ Mambo) har hög inlärningskurva och kräver mycket planering.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Giannis

  • Det kretsar kring musik
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 277
  • Sometimes You've Got To Give Up In Order To Win
    • Visa profil
    • Akoume
Xara Xtreme har precis kommit i ny version (4.0) och det är nu väldigt enkelt att göra en mindre hemsida i den. Xtreme är i grund och botten ett kraftfullt vektorbaserat grafikprogram men dess användningsområden sträcker sig betydligt längre än så. Rita sidan som i ett grafikprogram och exportera sedan som html-fil. En nackdel är dock att "absolute positioning" är ett måste såvida man inte vill gå in och ändra html-koden. Enbart för PC.
www.akoume.com


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Altså,hur faan gör ''alla andra'' sina sidor då?
inte sitter väl de och skrivet HTML och liknande???
De flesta sidor jag besökt är gjorda av människor som definitivt inte
kan HTML? :o
Jag hade ett program förut (kom från PC-Tidningen) som funkade bra,men cd'n är borta. :angry:
För att förtydliga:Jag har domännamn  (The Ikenband.se),en leverantör av utrymme (scorpiondata).
vad jag söker är ''en ram till tavlan'' som heter ''www.theikenband.se''.
Om man läser vad ni skriver så måste jag ju gå en kurs i?????
Vi glömmer detta,det måste vara enklare än ni säger,tack för era svar. ^_^
jag får helt enkelt leta upp den där CD'n...... :(
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad Giannis

  • Det kretsar kring musik
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 277
  • Sometimes You've Got To Give Up In Order To Win
    • Visa profil
    • Akoume
Ok, ok...

Skaffa Xara Xtreme 4.0 så kan du slänga ihop en väldigt snygg sida på en kväll. De flesta jag känner som sysslar med webbdesign kan html.

Xara Xtreme räcker med andra ord. Sen har det alltid varit så att om du vill få sidan att integrera med alla de olika webbläsare som finns så har man behövt kunna lite html.

Om du hittar CD:n säg gärna till för om det finns enklare sätt vill jag få reda på dem. Jag antar att det var en WYSIWYG-webbmaker av något slag.
www.akoume.com


Utloggad Violiner

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 223
  • "Musicerande tekniker"
    • Visa profil
Vad är det som är så konstigt med att det behövs kunskaper för att göra en snygg hemsida?

Ingen på det här forumet skulle väl ifrågasätta att det behövs kunskaper för att göra bra musik till exempel?

Sen kostar det mesta pengar också. Ett mycket  bra verktyg för att snickra hemsidor, speciellt för den som inte vill lära sig HTML etc i grunden, är Adobe Dreamweaver. Men det kostar ju någon krona. Och kräver fortfarande kunskaper i såväl användning som layout - mm...

Det finns en anledning till att en bra webdesigner kan ta ganska bra betalt...
Tillbringar mer tid i elektroniklabbet/verkstaden med audioanalysatorer, oscilloskop, lödstation och kretssimulator än i studion...


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Altså,hur faan gör ''alla andra'' sina sidor då?
inte sitter väl de och skrivet HTML och liknande???
De flesta sidor jag besökt är gjorda av människor som definitivt inte
kan HTML? :o
Jag hade ett program förut (kom från PC-Tidningen) som funkade bra,men cd'n är borta. :angry:
För att förtydliga:Jag har domännamn  (The Ikenband.se),en leverantör av utrymme (scorpiondata).
vad jag söker är ''en ram till tavlan'' som heter ''www.theikenband.se''.
Om man läser vad ni skriver så måste jag ju gå en kurs i?????
Vi glömmer detta,det måste vara enklare än ni säger,tack för era svar. ^_^
jag får helt enkelt leta upp den där CD'n...... :(


hm. kan inte microsoft word "save as html" tro ?  :unsure:
https://soundcloud.com/secondary-protocol


freddy

  • Gäst
Och,kom inte med ''din studio'' eller ''WebsiteX1'',eftersom jag har både domännamn och site. (The Iken Band,och Scorpion data)Vad finns det för att åstadkomma en snygg yta med länkar till min musik och annat jag vill länka till???
Din studio.se vill ha betalt,men jag betalar redan både för utrymme (2,5gb trafik/månad )och domän(150:-/ år),hur gör jag en snygg site som
ligger på mitt utrymme?

Kan du ge ett specifikt exempel på vad en snygg hemsida är enligt dig och vilken stil som du vill ha. Ska det bara vara ögongodis?


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Jag tror att någon redan gett det svaret du vill ha - skaffa en mall och fyll denna mall med information. Det finns drösvis med gratismallar. Min erfarenhet säger att de lämnar mye att önska. Så, Svartsaft tipsade om en webbplats med OK köp-mallar, köp en, fill in the blanks and shine. Jag har fullständig förståelse för om du INTE vill pyssla med design eller knappa HTML, det fullständigt trist om man inte är intresserad av det.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Iken, ska det vara enkelt? Ska det vara gratis?

Kan det vara en gränssnitt liknande detta: 
http://boom.shivas.se/
eller detta:
http://havsfidra.shivas.se
eller kanske detta:
http://w1.871.telia.com/~u87124400/trad/

Det är några av alla "hemsidor" som använder den grundmall jag skapade för ett tag sen.
Jag påstår att den hemsides-grunden är enkel att komma igång med.
Där finns redan en (eller flera) css-filer som fungerar som de är.
Det är enkelt att byta bakgrund på hemsidan. Bara byta ut en bild så får alla sidor den nya bilden som bakgrund.

http://max.shivas.se/www_edit/WebTemplate_OK.zip


Här är en annan variant som är baserad på samma ursprung men har sidhuvud på varje sida (för dokumentation).

http://max.shivas.se/webadok/index.htm

Jag tycker att webbsidan är så simpelt skapad att man ganska lätt kan lära sig att lägga upp text och länkar till egna låtarna.

Scorpionshops gillar att man använder ftp-programmet WinSCP3 för att ladda upp sidorna och jag tycker det är lättanvänt. Vill du ha mer info av mig? Hör av dig! Jag kanske kan hjälpa till att sätta upp en sån här som en start, om du vill. Har ju dragit igång såna här enkla sidor tidigare!  :wacko:
« Senast ändrad: 20.04.2008, 18:18:19 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
 :D
Max! :lol:
Var har du varit??? B)
Yep,enkelt,typ en ''framsida'' med länkar till min musik och lite annat,det är allt.
en ram helt enkelt........ typ ''Havsfidra'' ungefär......
Jag använder ''Leech ftp'' för att ladda upp/ta bort låtar från min site.
funkar bra.
Om du vill hjälpa till,kanon!!! :D
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag hjälper gärna till och hoppas det blir tid till det! Jag har dock en liten önskan...
Att du ändrar namnen på låtarna så att de inte innehåller mellanrum eller åäö i låtnamnen.

A BLACKMORESQUE.mp3 och CROSSROADS.mp3 tycker jag om namnen på men "Down South,new mix 2008-02-24.mp3" skulle jag vilja att du först döper om till DownSouth_new_mix_2008-02-24.mp3 till exempel.
Jag är lite allergisk mot mellanslag, komma, fnuttar med mer, eftersom jag skriver länkarna till låtarna själv och vill slippa en massa konstiga tecken för att få en länk att fungera.

Jag gör gärna färdigt det på min hårddisk och skickar det zippat till dig, så kan du packa upp det, testa sidorna och sen lägga upp det på webben, efter en del ytterliggare finputsning. Du ska komma med förslag på färg och bakgrund med mer - så rockar vi vidare!

Jag har äntligen haft tid att göra en låt idag - Yippey!

« Senast ändrad: 23.04.2008, 11:14:25 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Down South skall heta Down South,inget annat,jag döpte den till det där ''new mix'' för att hålla isär dem på min dator. :)Skall kolla igen dem i morgon,nu skall IKEN sova..... :D
har 25km att cykla innan jag når jobbet.... :lol:
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad RMX

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
    • Cut & Paste
Wordpress verkar vara för bloggar mestadels eller...?

Både och, idag använder allt fler WP som ett CMS och det finns bra stöd för sånt. Till de kunder jag satt upp WP åt, använder ingen det som en ren blogg utan de ville ha WP för smidig åtkomst till ALLT på sajten i ett gränssnitt.
Låtskrivare, producent, remixare, A&R


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Projektet som initierades med denna tråd fortskrider nu, i lugnt tempo.

Tids nog kommer www.theikenband.se ha ett enkelt funktionellt skal med länkar till låtarna och kanske till en och annan vacker basgitarr.
« Senast ändrad: 23.04.2008, 11:15:59 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Projektet som initierades med denna tråd fortskrider nu, i lugnt tempo.

Tids nog kommer www.theikenband.se ha ett enkelt funktionellt skal med länkar till låtarna och kanske till en och annan vacker basgitarr.
Du menar nått liknande en Turkosblå/grönmetallic Rickenbacker?
(Tänk 56' Chevy BelAir) :wub:
Enda kända exxet i Europa............ FAKTISKT!!!!!! :lol: :D :wub: :P
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Projektet som initierades med denna tråd fortskrider nu, i lugnt tempo.
Tids nog kommer www.theikenband.se ha ett enkelt funktionellt skal med länkar till låtarna och kanske till en och annan vacker basgitarr.
Du menar nått liknande en Turkosblå/grönmetallic Rickenbacker?
(Tänk 56' Chevy BelAir) :wub:
Enda kända exxet i Europa............ FAKTISKT!!!!!! :lol: :D :wub: :P
Jag menar det! En eller flera STORA bilder.  ;)
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
 :lol:
And it's comin' along very nicely,thank you very much.... :D
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
You've got mail Iken! Är sidan är uppe ikväll?
« Senast ändrad: 29.04.2008, 10:27:31 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Du,det vete faan.....
Har glömt vart det skall ligga på min site... :( :o :ph34r:
Sorry!!!!!!!
3 år-sedan sist jag hade nått där...... FAAN!!!!!!!!!!!! :blink:
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Nå,den är där nu.....
www.theikenband.se
men jag kan inte lägga till eller ändra saker,typ bekrivningar på låtar och så......
TACK MAX!!!!!!!!!!! :lol:
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Nå,den är där nu..... www.theikenband.se
men jag kan inte lägga till eller ändra saker,typ bekrivningar på låtar och så......
TACK MAX!!!!!!!!!!! :lol:
Du kan!
Försök att öppna filen musik.htm på hårddisken med Anteckningar (notepad) i Windows. I filen finns bland annat det du ser här nedanför.

Kodstycke: [Välj]
<table cellspacing="0" cellpadding="5" border="0">
<tr>
    <td valign="top"><u><strong>Låtnamn</strong></u></td>
    <td valign="top"><u><strong>Mp3-fil</strong></u></td>
    <td valign="top"><u><strong>Lite info</strong></u></td>
</tr>
<tr>
    <td valign="top">A BLACKMORUESQ</td>
    <td valign="top"><a href="A_BLACKMORUESQ.mp3">A_BLACKMORUESQ.mp3</a></td>
    <td valign="top"> SKRIV BESKRIVNING HÄR </td>
</tr>
<tr>
    <td valign="top">A BRANDNEW WORLD</td>
    <td valign="top"><a href="A_BRANDNEW_WORLD.mp3">A_BRANDNEW_WORLD.mp3</a></td>
    <td valign="top"> OCH EN ANNAN BESKRIVNING HÄR </td>
</tr>
<tr>

    <td valign="top">CROSSROADS</td>
    <td valign="top"><a href="CROSSROADS%20mp3.mp3">CROSSROADS.mp3</a></td>
    <td valign="top">Rock'n'roll med orgel från förr i tiden....</td>
</tr>

Du ser var jag skrivit Rock'n'roll med orgel från förr i tiden...
Skriv för varje låt på samma ställe för varje låt i den här filen och spara.
Sen ftp:ar du upp musik.htm till http://www.theikenband.se

Kanske ska du också ändra länken i musik.htm, som här ovanför ->
till CROSSROADS%20mp3.mp3

« Senast ändrad: 29.04.2008, 22:56:00 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Nå,den är där nu..... www.theikenband.se
men jag kan inte lägga till eller ändra saker,typ bekrivningar på låtar och så......
TACK MAX!!!!!!!!!!! :lol:
Du kan!
Försök att öppna filen musik.htm på hårddisken med Anteckningar (notepad) i Windows. I filen finns bland annat det du ser här nedanför.

Kodstycke: [Välj]
<table cellspacing="0" cellpadding="5" border="0">
<tr>
    <td valign="top"><u><strong>Låtnamn</strong></u></td>
    <td valign="top"><u><strong>Mp3-fil</strong></u></td>
    <td valign="top"><u><strong>Lite info</strong></u></td>
</tr>
<tr>
    <td valign="top">A BLACKMORUESQ</td>
    <td valign="top"><a href="A_BLACKMORUESQ.mp3">A_BLACKMORUESQ.mp3</a></td>
    <td valign="top"> SKRIV BESKRIVNING HÄR </td>
</tr>
<tr>
    <td valign="top">A BRANDNEW WORLD</td>
    <td valign="top"><a href="A_BRANDNEW_WORLD.mp3">A_BRANDNEW_WORLD.mp3</a></td>
    <td valign="top"> OCH EN ANNAN BESKRIVNING HÄR </td>
</tr>
<tr>

    <td valign="top">CROSSROADS</td>
    <td valign="top"><a href="CROSSROADS%20mp3.mp3">CROSSROADS.mp3</a></td>
    <td valign="top">Rock'n'roll med orgel från förr i tiden....</td>
</tr>

Du ser var jag skrivit Rock'n'roll med orgel från förr i tiden...
Skriv för varje låt på samma ställe för varje låt i den här filen och spara.
Sen ftp:ar du upp musik.htm till http://www.theikenband.se

Kanske ska du också ändra länken i musik.htm, som här ovanför ->
till CROSSROADS%20mp3.mp3



Skall kolla in detta när jag får tid,nu tar trädgården upp det mesta av den lilla tid jag har (kvar)  :)
Känns viktigare att vara ute och lapa sol än att sitta på övervåningen framför datorjäveln..... :lol:
CROSSROADS vägrar att laddas upp just nu, vet inte varför,nått skit hos Scopiondata antagligen.
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Nu ser jag varför ''Chrossroads'' inte funkar,du har stavat det ''Crossroads''........... :P
din stavning är nog den rätta?,men den heter som min stavning.  :P
Nå,så är det löst,nu skall den upp,och sedan skall små förklaringar till varje skitlåt upp. :lol:
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag har laddat hem låten via länken, nu fungerar det!
Då var det nästa steg. Första övningen i att öppna dokument med Notepad.

Klicka på Start -> Klicka på Kör -> skriv Notepad -> tryck på Enter
Välj Arkiv (File) -> Öppna (Open) -> Välj "Alla filer" i rullgardinsmenyn  till höger om "Filformat".
Bläddra dig fram till theikenband\ och öppna musik.htm

Testa att skriva på något eller några ställen -> välj Arkiv -> Spara
Nu kan du öppna musik.htm på hårddisken med internet explorer eller annan webbläsare och kolla hur den ser ut. Om sidan ser bra ut -> ftp:a upp det till webben.
Om den är totalt fiasko -> ftp:a ner originalet från webben till hårddisken.

Jag vill hemskt gärna få nån kommentar på om mina tangentbordskommando - Utforskar - Notepad - lektioner stinker eller eventuellt ger något för nån annan än mig:
http://max.shivas.se/webadok/take_a_tour/take_a_tour_01.htm

...och berätta hur det går...
« Senast ändrad: 06.05.2008, 22:33:44 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Okej,skall faktiskt testa nu..... :ph34r: :ph34r: :ph34r: B)
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Gick inget vidare. :(
''Start'' har jag,men ''sök''? Det fanns ju i 98:an? i XP/Vista finns inget sådant ställe........
inte på min dator i alla fall......?
kör du fortfarande Win98?
Jag har ''sök i filer eller dator''................. :unsure:
Är jag helt blåst nu,eller funkar 98:ans kommandon i XP? :unsure:
Och Notepad finns det i XP?
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972