Kontrollrummet

Sångare/sångerska sökes för projekt ....

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad HMP

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
Hej,
Söker med ljus  & lykta efter en sångare/sångerska till mitt soloprojekt att samarbeta med .. För att i första hand lägga sång på mina låtar.

Låtarna är väldigt blandade i stil, allt från rock-ballader till snabbare/tyngre låtar (rock/hårdrock i grund o botten mao). Dock inget skrik&skrän och slå på instrumenten musik öht, utan väldigt melodiskt...

Gillar att experimentera, genom att blanda in andra musikstilar... därför är det inget krav att du måste sjunga som en pudelrockare... Kan vara häftigt att blanda hårdare/snabbare musik med tex Pop-sång.
Det är dock en fördel om du kan ta i, eller förändra din röst så att det inte låter för enformigt.


Om du bor i Götet så är det ju guld värt... om inte så kan vi samarbeta över nätet, jag kör i Cubase (SX3)

Kontakta mig via PM, skriv en kort info om dig själv och dina musikaliska prefrenser...  så kan du även få smakprov på låtarna....
Det man inte vet den dagen man dör, det får man aldrig veta...!


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
tjoho!

du slipper ha mig som sångare, men ett tips är att lägga  länkarna direkt här i tråden, så slipper du få napp som sedan inte vill gå vidare ;)


:)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad HMP

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
tjoho!

du slipper ha mig som sångare, men ett tips är att lägga  länkarna direkt här i tråden, så slipper du få napp som sedan inte vill gå vidare ;)


:)

Du har en poäng, men samtidigt vill jag inte fläka ut alstren hursomhelst på internet för allmän beskådning... jag gör ju en filtrering av de som hör av sig... Bara de som är intressanta får höra. :D



Det man inte vet den dagen man dör, det får man aldrig veta...!