Tjena och tack för svar man får be om ursäkt för utbrottet

det blev lite hett i skallen, det var sent på natten och jag skulle ju bara installera mitt Saffire Pro 10/i/o på min PC. Ska göra klart ett projekt i den (PCn) och ni vet hur det är man tänker och planerar får en bra idé och så ska man sätta igång. Och då javisst sjutton nu har jag ju ett nytt fint ljudkort det är ju klart jag ska använda det.
Jag har 10,4,11 och Leo 10,5,1 i mina macar och Win XP i min PC.
Jag har iofs. ett Delta 1010 i PCn men mina preampar är lite väl hobby så därför blev att Saffire idén dök upp.
Nåväl då kom jag ju på att jag har lånat DVDn till en annan dator men vad sjutton det är ju lätt tänkte jag jag slangar över filerna via nätverket. Jag har kört nätverk mellan mina PC och macar förr till och med skrivit ut från Mac Minin via min riktigt gamla P2a 230 Mhz med win 98 i på en gammal stenålders skrivare i det här nätveket.
Men nu var det kört bara helt utan anledning så hittade inte macen PCn och tvärt om, eller rättare sagt macen hittade iofs. PCn efter en del strul men men jag fick inte flytta filerna av nån anledning. Men strunt samma tänkte jag jag tar hem dom uppdaterade installationsfilerna från nätet direkt till PCn. Det strulade givetvis också men till sist så det gick men då var det ju på tok försent och kreativiteten var borta för flera timmar sedan. Det var då det kokade över

.
Det är lite tokigt för jag vet på ett ungefär var felet ligger det är så att jag kör med nätverksswitchar och har bara en kanal ut på nätet. Det kan låsa det hela ibland när jag samtidigt som jag är ute på nätet av nån anledning också behöver köra det lokala nätverket. Ibland får man stänga ner hela köret och strunta att vara ute på nätet, ibland inte så det verkar liksom inte finnas nån logik i det hela.
Jag har även ett Belkin ganska snabbt trådlöst/modem/router men jag är lite försiktig med det för min fru är handikappad så jag vill minimera tiden som hon utsätts för eventuell strålning. Kanske lite larvigt men jag tycker mig faktiskt själv kunna känna när det är på speciellt i och med att jag sitter precis framför det. Vi har det till Mac minin som står uppe i vardags rummet kopplad till TVn så min fru kan surfa och vara med när vi betalar räkningar och sånt. Men igår natt orkade jag inte koppla om sladdar och hålla på, jag har ju bara trådlöst i Mac Minin dom andra kör på "vanliga" kort.
Oj det här blev långt, tack för tips och erbjudandet det var det jag skulle säga

.
Ha det bra