Forum > Färdiga produktioner

EMU+MARR+HELLPIG: Märk Hur vår skugga (Hellpig Horror mix)

<< < (13/21) > >>

Emulator:
bonk :)

hellpig skickade ett set mycket mustigt mysiga metalguror jag lekt med. tackar ödmjukast.

har lite lågt mixade gitarrer nu tror jag? marr har jag försökt göra tydligare genom att öka på några db runt 4 Khz. men hon är fortfarande lite dold....?

Vad tycks? jag behöver lite hjälp med denna mix :)

låtlänk i första inlägget, och här:

Märk hur vår skugga 080504

david.roennlund:
 B) Bonk på dig också!

0255 : verkligen maffigt när gurorna kommer !! Funderar på om inte marre skulle sjunga in den delen med gurorna lite hårdare ?
Tror det skulle vara super :)

Saknar fortfarande lite emusång på denna  :rolleyes:, har sagt det förr... ni låter bra ihop!

Disonanta klockor i breaket  :wub:

0512 : när alla kommer igång... detta har du verkligen fått till.... ryser (på ett mysigt sätt!)

Tror att jag tidigare talade varmt om att du INTE skulle "hårda till den", men detta blev ju väligt bra:)

Tycker marre ligger ganska bra hela tiden... skulle vara om hon var lite hårdare under gurorna ? lite mer variation i dynamiken i sången ?

Breaket är snyggt... men kanske lite långt, man tappar bort låten!
Känns lite som en ny låt ( som också är bra)... men lite långt som break!
Men om du klipper bort lite av det som är i mitten av breaket... och låter klockorna komma tidigare , gör den snygga övergången och låter det fortsätta .... blir mumma!

Är inte helt begeistrad av synthkören i slutet ( när den ligger solo), skitsnyggt på idéplanet... men inte ljudet!
Kanske några frivilliga kvinnor vill yla de sista sekundrarna under ett vått reverb  ^_^

Mina små synpunkter....
//D

Wernborg:
0,44 "Dödgrävaren själv". Låter riktigt fel i fraseringen där. Låter som Marr får kompensera i slutet på ordet för att det blev fel i början.

Sången och gitarren ska nog upp lite, altenativt trummorna ner.

Detta är tungt. Tror jag nämnde nåt om sömnig låt i en tidig version. Nu har den vaknat.  :)

En svepande synt vid 3,28 - fy fan va bra. Detaljer är kul.

Trummorna vid 4,25 när dansbeatet kommer in. En annan hihat där va? Mer 909-hihat kanske?

Lite långt textlöst sångparti efter sticket. Varför inte text där?

Finemang spelat av Hellpig också. Gillar "spökslagen" på strängarna i sticket som ger smarriga övertoner.

Ok. Bra!

Emulator:
wow, vilken feed!

Om inte annat kanske jag kan sjunga argt bakom marre i vissa partier. bra ide med hårdare sång!

0512 är riktigt nice håller jag med om. mixade med ståpäls... :D

kortare break är inte nån dum ide kanske. skall testas per omgående!

Syntkören. ja. fast jag ville ha lite syntetica där....kanske ett par levande röster till?  du har nog rätt.

tack david för utförlig och konstruktiv kritik :)

Emulator:

--- Citat från: Wernborg skrivet 04.05.2008, 13:37:39 ---0,44 "Dödgrävaren själv". Låter riktigt fel i fraseringen där. Låter som Marr får kompensera i slutet på ordet för att det blev fel i början.

Sången och gitarren ska nog upp lite, altenativt trummorna ner.

Detta är tungt. Tror jag nämnde nåt om sömnig låt i en tidig version. Nu har den vaknat.  :)

En svepande synt vid 3,28 - fy fan va bra. Detaljer är kul.

Trummorna vid 4,25 när dansbeatet kommer in. En annan hihat där va? Mer 909-hihat kanske?

Lite långt textlöst sångparti efter sticket. Varför inte text där?

Finemang spelat av Hellpig också. Gillar "spökslagen" på strängarna i sticket som ger smarriga övertoner.

Ok. Bra!

--- Slut citat ---

oj, du hann posta medans jag skrev till david. Skall kolla med marr angående fraseringen där!

kul at du uppskattade 3.28 :D X-Y filter handtrattade 32-dels smällar på en bas med fix längd om 16-delar. blir som ett svepande ljud :) tog löjligt lång tid med blev rätt coolt :D

kolla på hihaten där...du har antagligen rätt. 

vad skulle passa efter breaket? första versens text igen kanske? får konferera med marr :)

tack W för dina åsikter!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion