Forum > Färdiga produktioner
EMU+MARR+HELLPIG: Märk Hur vår skugga (Hellpig Horror mix)
Dividend:
Kul låt att följa. Marr sjunger jättebra här. Fan vilken höjdaridé att göra industry av den här visan :)
Nästan så man skulle vilja höra Glimmande nymf också i denna skepnad.
Mixen, alltså jag kan ju texten utantill, så knepigt att höra om marr hörs dåligt för andra. T o m ordet "torstig" hör jag nu att hon sjunger rätt :D
Kanske trummor ner lite trots vad jag skrev tidigare. De är coola dock. Gittarerna lite låga ja, men hellpig gör ett maffigt jobb här.
Bra!
Harmonica mike:
Tjena.
Jo men nu börjar det likna nåt!
Hur grymt som helst med guror och svepande syntheri sound..Trummorna lite höga,dom dränker lite av tjusningen med gitarrerna och Marr..Annars tycker jag att det låter skit bra!!
Snacka om att Bellman möter tvåtusentalet,genialt detta Mr Thomp.
Ned med drumsen en liten snutt så kryper gurorna och Marr fram lite,då är det dags för sejvning..Höjer du Marr och gurorna så riskerar du mixen som helhet - kort sagt: sänk trummorna för tredje gången :D
Hel coolt detta!
Mvh
Micael
Emulator:
--- Citat från: Dividend skrivet 04.05.2008, 15:38:40 ---Kul låt att följa. Marr sjunger jättebra här. Fan vilken höjdaridé att göra industry av den här visan :)
Nästan så man skulle vilja höra Glimmande nymf också i denna skepnad.
Mixen, alltså jag kan ju texten utantill, så knepigt att höra om marr hörs dåligt för andra. T o m ordet "torstig" hör jag nu att hon sjunger rätt :D
Kanske trummor ner lite trots vad jag skrev tidigare. De är coola dock. Gittarerna lite låga ja, men hellpig gör ett maffigt jobb här.
Bra!
--- Slut citat ---
Tackar! Låten har såna maffiga harmonier att en tung version verkligen blev självskriven. försökte ju in i det längsta att inte göra det :D7
ska se över nivåer mm senare då.
tack divi!
Emulator:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 04.05.2008, 16:18:16 ---Tjena.
Jo men nu börjar det likna nåt!
Hur grymt som helst med guror och svepande syntheri sound..Trummorna lite höga,dom dränker lite av tjusningen med gitarrerna och Marr..Annars tycker jag att det låter skit bra!!
Snacka om att Bellman möter tvåtusentalet,genialt detta Mr Thomp.
Ned med drumsen en liten snutt så kryper gurorna och Marr fram lite,då är det dags för sejvning..Höjer du Marr och gurorna så riskerar du mixen som helhet - kort sagt: sänk trummorna för tredje gången :D
Hel coolt detta!
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
tack för de orden! :) skall sänka dem en snutt ja. för visst blev det lite bättre på marr med höjgninen runt 4 Khz till denna version?
tack för lyssning och kommentar. verkar som de flesta vill ha ner trumorna, så det får det bli :)
tack bluesman!
Marruschkka:
En får tacke för upplyftande kommentarer från Divi, David, H.M, med betoning på just upplyftande, lite mer voice i mixen vore ju bra :)Tack!
Wärnborg:Jojomänsan, där fanns en liten avvikelse från originalets frasering på ett ord,där jag normalt sett sjunger rätt, men den blev en liten knorr här ändå, och efter snack med Emu så väljer vi att ha den kvar, den känns lite personlig ;)
Jag vill oxå påpeka hur kul det har varit att göra denna fina ballad, med dessa harmonier är det tacksamt att få till något fint, och med Emu:s häftiga komp så blev det ju outstanding :wub:
Monstergitarristen gör oxå ett superjobb här, kanske man skulle höra lite mer av den?
/Marr
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida