Jag gillar vibben, helt klart! Dragspel går alltid hem i sommarvalsen (även om det går i 4/4

)!
Får lite för stifft intryck av trummor och bas. Det känns trummaskin och synth över båda, men jag kanske har fel? Soundmässigt känns det nog en 15 år sent, men det passar feelingen rätt väl.
Ingen kommentar om sången

Jag tror låten hade mått bra av lite större sound. Gitarrerna känns rätt "små" och deras plats är väldigt tydligt - på gott och ont. Detsamma gäller basen, som verkligen ligger helt i mitten. För min egen del hade den gärna fått kännas med 3d. Inte med nåägon stereobreddning eller så (hemska tanke) utan helt enkelt ett annat sound. Jag känner samma sak om trummorna faktiskt. Dragspelet skulle må bra av lite stereo (för det är en monoinspelning). Ja, som sagt, tjatigt, men jag hade helt enkelt velat ha en lite fullare ljudbild. Jag är medveten om att det säkert är gjort med något slags begränsade medel, men min åsikt kanske är värd något ändå.
Trevlig melodi på dragspelet! Får lite folkvisekänsla av det. Då menar jag inte folkvisa i Dm utan Taube, typ. Eller glada dansanta "bondlåtar"

Det här var nog första gången jag kommenterade en demo!